Dlaczego warto wybrać Magento? Poznaj główne zalety i wady

Dlaczego warto wybrać Magento? Poznaj główne zalety i wady

Planujesz rozpocząć działania sprzedażowe w Internecie? Zupełnie naturalnym jest, że zastanawiasz się, jakie oprogramowanie do tego celu wybrać. Możliwości jest bowiem wiele – rynek oferuje zarówno rozwiązania darmowe, czyli open source oraz opcje autorskie i abonamentowe typu SaaS.

W dzisiejszym artykule skupimy się na konkretnej platformie i przedstawimy najważniejsze z mocnych i słabych stron jednego z najbardziej popularnych skryptów e-commerce na światowym rynku. Jeśli jesteś ciekawy, dlaczego warto wybrać tę konkretną platformę sprzedażową i czy sprawdzi się ona w każdym sklepie internetowym, zapraszamy do lektury.

Zalety Magento

Zestawienie zaczniemy od korzyści, które płyną z wykorzystania platformy Magento w swoim sklepie internetowym. Co można więc zyskać?

Oprogramowanie open source

Jedną z cech rozwiązania typu open source jest możliwość bezpłatnego użycia, dlatego to bardziej przyjazna opcja dla portfela. Open source to także gwarancja tego, że na rynku znajdziemy wielu specjalistów, którzy będą mogli zająć się naszym sklepem internetowym, w przeciwieństwie do platform dedykowanych lub modeli SaaS.

Zaawansowane funkcjonalności

Bezpłatna wersja Magento oferuje szeroki wachlarz zaawansowanych funkcjonalności. Rozbudowane raporty, historie zamówień, opcje rabatowania zależne od wielu zmiennych, powiadamianie o ponownej dostępności produktu, i wiele innych możliwości daje Magento od samego początku, bez konieczności dodatkowego wdrażania tych funkcji do systemu. Gotowe funkcje w systemie Magento umożliwiają potężny zakres działań na wielu obszarach takich jak marketing, zwiększanie lojalności użytkowników oraz efektywności biznesowej.

SEO

Magento to niezwykle skuteczne narzędzie pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Wpływ na ten aspekt ma kilka czynników m. in. dobra budowa adresów URL, mechanizmy automatyzujące tworzenie metadanych oraz przyjazne linki. Magento jest również przyjazny dla urządzeń mobilnych, co poprawia jego pozycje w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie pozwala dotrzeć do większej grupy klientów. W końcu nie od dziś wiadomo, że to właśnie urządzenia mobilne stanowią większą część ruchu w sieci.

Skalowalność i wydajność

Kluczową zaletą Magento jest jego wydajność, dzięki czemu to rozwiązanie jest doskonałym narzędziem dla bardziej zaawansowanych sklepów e-commerce, generujących setki tysięcy sesji miesięcznie. Magento to przyszłościowa platforma e-commerce, dzięki której z małego sklepu online możesz rozwinąć biznes do ogromnych rozmiarów i to bez żadnego problemu z migracjami do innych systemów.

Wiele sklepów w jednym

Magento to komfortowe narzędzie, gdy prowadzisz wiele sklepów. Dzięki wbudowanej funkcji zarządzania w jednym panelu administracyjnym, możesz obsługiwać kilka sklepów internetowych.

Dodatki w sklepie Magento

Jeśli podstawowe funkcjonalności Magento okażą się dla Ciebie niewystarczające, w oficjalnym sklepie oprogramowania znajdziesz darmowe i płatne moduły, które poszerzą możliwości sklepu. Wśród dostępnych rozszerzeń znajdują się takie moduły jak integracja z Google Analytics, Mailchimpem czy Salesmanago.

To tylko część zalet oprogramowania Magento. Więcej informacji o tej platformie i pełną listę korzyści znajdziesz na stronie smartbees.pl/uslugi/magento.

Wady Magento

Mimo licznych zalet, nie można zapomnieć o słabszych stronach Magento, które dla niektórych właścicieli sklepów internetowych mogą być decydujące przy podejmowaniu ostatecznego wyboru skryptu.

Koszty wdrożenia i rozwoju systemu

Największą wadą Magento są jego koszty wdrożenia, które w porównaniu do innych rozwiązań dostępnych na rynku są po prostu bardzo drogie. Mimo tego, że Magento należy do open source wymaga wsparcia i pomocy technicznej związanej z zatrudnieniem programistów.

Wiedza programistyczna i wymagania techniczne

Magento to bardzo złożona platforma, dlatego wszelkie konfiguracje i aktualizacje wymagają umiejętności technicznych, co wiąże się z zatrudnieniem programistów, a to z kolei generuje kolejne koszty. Dodatkowym kosztem jest też odpowiednie środowisko hostingowe, ponieważ źle skonfigurowana i niedokładnie hostowana strona najzwyczajniej w świecie nie będzie poprawnie działać.

Czy Magento to dobry wybór dla Twojej firmy?

Magento to potężne narzędzie, które świetnie sprawdzi się głównie przy średnich i dużych sklepach, jednak jak wspominaliśmy wyżej – jest to oprogramowanie skalowalne i elastyczne, dlatego spisze się też przy mniejszych projektach. Wysokie koszty rozwoju i utrzymania są wadą, jednak tworzenie własnego sklepu to inwestycja w przyszłość. Warto dokładnie przeanalizować potrzeby i zestawić je z funkcjonalnościami i wymaganiami Magento, by finalnie zadecydować czy to właśnie tego skryptu potrzebujesz.

Artykuł powstał we współpracy z software house Smartbees.