Dobry wybór firmy kurierskiej – co porównać planując cykliczne przesyłki?

0
jakiego kuriera wybrać

Dobry wybór firmy kurierskiej odpowiedzialnej za dostawy przesyłek jest szczególnie istotny jeśli to paczki cykliczne, regularne i dostarczane np. przez sklep internetowy. Jednak nawet nie działając w branży e-commerce, należy starannie przeanalizować rynek kurierski. Efektami będą niskie ceny, lepsza jakość obsługi i dodatkowe rozwiązania – np. powiązane z liczbą obsługiwanych przesyłek.

Firmy kurierskie w Polsce to kilka powszechnie znanych marek międzynarodowych i dziesiątki mniejszych firm – również działających lokalnie – o zdecydowanie mniejszym zasięgu. W sumie kurierzy obsługują, jak pokazują dane z 2018 r., ponad 400 mln paczek rocznie. Do największych marek na polskim rynku zaliczają się:

  • DPD – Dynamic Parcel Distribution
  • UPS – United Parcel Service
  • DHL Parcel
  • GLS – General Logistics Systems
  • FedEx
  • InPost
  • Poczta Polska

To tylko część z marek, które zapewniają usługi kurierskie w Polsce. Jak przy tak dużej konkurencji i możliwościach wyboru prawidłowo wybrać dobrą firmę dostarczającą paczki, przesyłki, koperty czy też produkty niestandardowe – np. całe palety? Chcesz zamówić kuriera, ale nie wiesz, na co zwracać uwagę? Sprawdź nasze porady.

Czynniki, które decydują o jakości firmy kurierskiej

Wybierając kuriera dla sklepu internetowego czy po prostu firmy regularnie zlecającej przesyłki standardowe i nietypowe, warto bardzo starannie przeanalizować oferty, cenniki i regulacje poszczególnych marek. Oczywiście naturalnym kryterium wyboru są stawki kurierskie i to, czy dana firma zapewnia np. specjalne pakiety dla firm lub cennik uzależniony od ilości zleceń. Niemniej istotne są jednak inne aspekty. To np. jakość usług – ogólna ocena dostawcy i opinie o obsłudze. Dobrym rozwiązaniem jest weryfikacja firmy kurierskiej pod kątem np. terminowości czy obsłudze dostawy pod kątem technicznym. Wiele firm zwraca też uwagę na szybkość, łatwość i intuicyjność składania zleceń – szczególnie w sytuacji, gdy kluczowym źródłem staje się internet. Istotny jest też rodzaj oferowanych usług – np. szerokie możliwości odbioru paczki od nadawcy, godziny dostarczeń do adresata.

Czytaj również:  Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów nie tylko na czas pandemii. Klienci szybciej decydują się na zakup i rzadziej go zwracają

Broker kurierski – porównanie cen i warunków dostawy

Kluczowe dla prawidłowego wyboru firmy przewozowej jest staranne porównanie warunków. Świetnie sprawdza się w tym przypadku broker kurierski. Tak działa serwis KurJerzy.pl – automatycznie generujący zestawienie wszystkich informacji o aktualnych cennikach danych podmiotów logistycznych. Przez internet wskazuje, które firmy kurierskie są gotowe podjąć przesyłkę o określonych gabarytach danego dnia. Na podstawie wewnętrznych danych operatorów generuje ceny i umożliwia automatyczne zlecenie usługi kurierskiej online – od wskazania marki po dokonanie płatności i wygenerowanie dokumentów. Co szczególnie ważne: dobry broker kurierski obsługuje w tym standardzie zarówno przesyłki krajowe jak i zagraniczne. Dotyczy to również paczek adresowanych poza granice Europy. Zdecydowanie ułatwia więc wybór firmy kurierskiej niezależnie od tego, jaka jest specyfika produktu, który podlega transportowi.