Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi FMCG

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: FMCG

Eksperci_Modern_Expo

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży i nowa strategia marketingowa Modern-Expo

Modern-Expo, światowy producent i dostawca kompletnych rozwiązań detalicznych, rozpoczął proces rebrandingu. Jest to pierwsza tak duża zmiana w tożsamości firmy w ciągu 22 lat istnienia na rynku. Wraz z ewolucją identyfikacji wizualnej, Modern Expo...
Andrzej Bułka - prezes zarządu Fracht FWO Polska

Andrzej Bułka prezesem zarządu Fracht FWO Polska

Grupa Fracht AG, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, stawia na rozszerzenie usług i dalszą, dynamiczną ekspansję na polskim rynku project cargo i usług spedycyjnych. Jego oddział, Fracht FWO Polska, do tej...
Michał Grams, Współzałożyciel i Prezes Zarządu TogetherData

Data Science napędza Przemysł 4.0

Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć będzie się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego, wynika z analizy firmy TogetherData. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku...
Pracownicy_ID Logistics

ID Logistics podsumowuje IV kwartał i przychody za 2018 rok

Firma ID Logistics podsumowała działalność za rok 2018. Przychody operatora w IV kwartale wzrosły o 9,2 proc. (12,8 proc. w ujęciu like-for-like) i osiągnęły poziom 374 mln EUR. Wyniki za cały rok 2018 są...
Nielsen: 2019 rok będzie przełomowy w handlu. Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów

Nielsen: 2019 rok będzie przełomowy w handlu. Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów

Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują...
Maciej Kowalski, dyrektor zarządzający w firmie Enefit Polska

Enefit podsumowuje 2018 rok i prezentuje nowe kierunki rozwoju

Enefit, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia, największego wytwórcy energii elektrycznej w krajach bałtyckich, zakończyła 2018 r. z wolumenem obrotu 1190 GWh energii elektrycznej (sprzedaż energii oraz zakup z OZE). Na koniec roku...
analizy raporty

Sektor opakowań i recykling plastiku na celowniku Unii Europejskiej

Jedna trzecia z 3,5 mln ton tworzyw sztucznych zużywanych przez polski rynek, wykorzystywana jest do produkcji opakowań. Jednak poziom recyklingu opakowań wprowadzonych do gospodarstw domowych wynosi jedynie 40 proc1. Problem produkcji, konsumpcji i gospodarowania...
Modelowy_Sklep

Nowe technologie mocno zmienią w tym roku handel detaliczny

Według części specjalistów, w 2019 roku kluczowym trendem będzie transformacja cyfrowa stacjonarnych placówek. Aplikacje staną się wręcz podstawą procesów zakupowych. Sieci, które jeszcze ich nie wprowadziły, nadrobią te zaległości. Pojawią się też sklepy z...
magazyn ecommerce

Polski rynek e-commerce nie zwalnia tempa. Do zgarnięcia są miliardy złotych

Polacy pokochali zakupy w Internecie i trudno wyobrazić sobie cokolwiek, co mogłoby ten trend zahamować. Osoby, które chcą zacząć przygodę z e-handlem, muszą jak najszybciej zająć swoje miejsce w sieci. Konkurencja robi się coraz...
Rafał Nachyna

Rynek Pracy Specjalistów 2018. Kogo szukali pracodawcy?

W 2018 roku pracodawcy zamieścili na Pracuj.pl 571 804 ofert pracy - o ponad 7% więcej niż rok wcześniej. To drugi rok z rzędu, w którym liczba ogłoszeń przekroczyła pół miliona. Nadal najczęściej poszukiwano...
kasa sklep kasjer supermarket

Ponad 60% kasjerów obawia się, że bezobsługowe kasy zabiorą im pracę

Ponad 60% kasjerów i kasjerek martwi się tym, że w przyszłości bezobsługowe kasy zabiorą im pracę. Tylko 5% badanych nie ma zdania na ten temat. Trzeba zaznaczyć, że w małych i średnich miastach występują...
Fracht FWO transport_drogowy

Fracht FWO Polska podsumowuje miniony rok i przedstawia plany rozwoju w 2019

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, podsumował swoją działalność w 2018 roku. W tym czasie firma odnotowała dynamiczny wzrost w segmencie usług project cargo, rozszerzyła ofertę w zakresie organizacji dostaw ekspresowych, obsługi...
myled

Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera

W trzecim kwartale 2018 sprzedaż cyfrowej reklamy zewnętrznej na polskim rynku wyniosła ponad 12,8 mln zł. Jest to wzrost o 52,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co sprawia, że format ten staje...
analizy raporty

2019 r. pod znakiem spowolnienia tempa wzrostu gospodarczego

Rok 2019 stać będzie pod znakiem spowolnienia tempa wzrostu gospodarczego względem wysokich poziomów w latach 2017-2018, przewidują ekonomiści Banku Pekao S.A. Powodem spowolnienia między innymi spadek wzrostu konsumpcji, wynikający z wolniejszego tempa wzrostu płac oraz...
Patryk Górczyński, ASM Sales Forc

Tegoroczna świąteczna gorączka napędzi rekordowe zyski w handlu

Tegoroczne Boże Narodzenie zapowiada się rekordowo - przeciętna polska rodzina wyda przed Świętami średnio o 6% więcej niż przed rokiem. Z perspektywy producentów i sprzedawców to niepowtarzalna okazja, aby słupki sprzedażowe poszybowały w górę....
Adam Stańczak, Prezes ASM GROUP

ASM Group po III kw. 2018 r.

W III kw. 2018 r. giełdowy holding zwiększył swoje przychody r/r na każdym z europejskich rynków Trwający IV kw. w ASM Group ma przynieść finalizację kilkunastu istotnych kontraktów i okres prosperity, związany z...
Axell Logistics

Holenderski Axell Logistics umacnia pozycję w Polsce

Grupa Axell, holenderski operator logistyczny, wynajęła 5 000 mkw. powierzchni magazynowej w SEGRO Logistics Park Gliwice.  „Nasza firma inwestuje w Gliwice – z lokalizacji satelitarnej stają się niezależną jednostką, hubem dystrybucyjnym w ramach sieci palet...
sklep proszki do prania drogeria

Według badania blisko 70% art. chemicznych i kosmetycznych mamy droższych niż Niemcy

Łącznie aż 68% badanych art. chemicznych i kosmetycznych mamy droższych niż nasi zachodni sąsiedzi. Dotyczy to zwłaszcza popularnego żelu pod prysznic – prawie 100% różnicy, balsamu do ciała – ponad 60%, a także chusteczek...
gazetka promocyjna reklama

Prawie połowę kupujących FMCG denerwuje nadmiar reklam

Prawie połowa konsumentów z dużych miast nie jest zainteresowana reklamami lokalnych producentów. Blisko 40% nie chciałoby ich otrzymywać jeszcze więcej. Jeżeli już brakuje pewnych komunikatów, to głównie powinny one dotyczyć mięsa i wędlin – 29%,...
Eesti energia

Przychody ze sprzedaży Eesti Energia w III kwartale 2018 r. wzrosły o 27% do...

Przychody ze sprzedaży estońskiego koncernu energetycznego Eesti Energia w III kwartale 2018 roku wyniosły 199,7 mln euro, czyli o niemal 27% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost wynikał głównie z wyższych cen...
wędliny mięso sklep

Jakość, ekologia czy cena? Trendy konsumenckie dla produktów regionalnych i lokalnych

Tylko nieliczni klienci z dużych miast nie mają potrzeby rozpoznawania tego, czy dany produkt jest lokalny – 12%. Natomiast 36% z nich poznaje taki towar już po opakowaniu. Z kolei łącznie ponad 60% ankietowanych...
złote tarasy Warszawa galeria (1)

Sektorowa Rama Kwalifikacji Handlu w oczach ekspertów

Opinie branży handlowej są zgodne, że Sektorowa Rama Kwalifikacji Handlu to bardzo potrzebne narzędzie pomocnicze. Z założenia ma usprawnić w firmach różne procesy związane z zarządzaniem personelem. Zastosowanie SRKH powinno ograniczyć rotację pracowników, która...
BMW, Toyota i Daimler najbardziej ekologicznymi producentami samochodów wg Newsweeka

Klient BMW to bywalec siłowni a Volvo to ojciec rodziny? Analiza danych mówi co...

Kim jest i czego szuka w sieci osoba mająca częsty kontakt z marką Volvo? Co ciekawi użytkowników zainteresowanych firmą Dior lub Apple? Na te pytania postanowiła odpowiedzieć firma Cloud Technologies specjalizująca się w Big...
Monika Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej

Co drugi Polak chciałby pracować w firmie zagranicznej

Francuskich pracodawców wyróżnia kreatywność, innowacyjność i przyjazna atmosfera, Niemcy to pracodawcy na dłużej, a Amerykanie kuszą nieformalnym stylem pracy. Ponad połowa Polaków pozytywnie postrzega firmy francuskie jako miejsce pracy, podobnie firmy niemieckie i amerykańskie....
Michalina Kieś

Brak specjalistów hamuje cyfryzację łańcucha dostaw

Ciągły wyścig firm po klienta doprowadził do sytuacji, w której innowacje stały się jednym z kluczowych czynników pozwalającym na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Wyścig ten, obejmujący zarówno handel detaliczny jak i dostawców, napędzają dodatkowo...
Monika Wojciechowska, Business Unit Manager, HRK FMCG

Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy

Jak wynika z raportu pt. „Brand Managerowie w branży FMCG” 75% brand managerów jest dzisiaj otwartych na zmiany i na nowe wyzwania na rynku. Co motywuje kandydatów do zmian zawodowych i jakie kategorie produktów...
Galeria Północna (4)

27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami

Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. Odsetek ten wzrasta do...
analiza raport tablet

Najwięksi producenci wódki i ich strategie sprzedażowe dla małych sklepów

Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. Jednak Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą...
warzywa owoce

Konsumenci: Warzywa i owoce w promocji głównie kupujemy w dyskontach. Bez zniżek – na...

Według badania Hiper-com Poland oraz Grupy Mobilnej Qpony-Blix, Polacy w dużych miastach szukają rabatów na owoce i jarzyny przede wszystkim w dyskontach – 53%, następnie w hipermarketach – 27%, a potem w supermarketach –...
Maciej Kowalski, dyrektor zarządzający w firmie Enefit Polska

Enefit Polska zamyka pierwszy rok działalności na polskim rynku

Enefit Polska, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia – największego wytwórcy energii elektrycznej w krajach bałtyckich, zamknęła pierwszy rok działalności na polskim rynku z portfolio ponad 100 klientów korporacyjnych. Firma podpisała umowy na...
chemia gospodarcza

Lidl i Biedronka stawiają na kosmetyki, słodycze i chemię gospodarczą

Liderzy rynku dyskontowego stosują wręcz te same strategie zarządzania standami w swoich placówkach. Różni je tylko kolejność udziałów 3 najważniejszych grup towarowych. Podczas gdy w Biedronce kosmetyki mają najwięcej ekspozycji – 27%, w Lidlu...
Online shopping and e-commerce background

Zakupy spożywcze wciąż bardziej w realu niż w sieci

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Przez internet kupujemy niemal wszystko: ubrania, książki, płyty, buty. Okazuje się jednak, że nie w każdej dziedzinie się to sprawdza. Polacy nadal wolą robić zakupy...
Konsumenci oczekują już nie tylko dobrej jakości za odpowiednią cenę. Głównym motorem decyzji zakupowych staje się wygoda

Konsumenci oczekują już nie tylko dobrej jakości za odpowiednią cenę. Głównym motorem decyzji zakupowych...

Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych....
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Niezła kondycja polskich targowisk i bazarów

Zakaz handlu w niedzielę, wymierzony przede wszystkim w sklepy wielkopowierzchniowe i galerie handlowe, nie dotyczy targowisk, czy osiedlowych bazarków, które nadal mogą działać na bardzo liberalnych zasadach i skrajnie uproszczonych regułach. Zgodnie z prawem,...
raporty praca biuro

Żywność funkcjonalna napędza innowacje w branży spożywczej

Przebój na europejskich półkach sklepowych z jedzeniem? Żywność funkcjonalna, czyli wzbogacona o właściwości uwzględniające specyficzne potrzeby wybranych grup konsumentów. Jak wynika z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” opracowanego przez Mintel dla...
praca rekrutacja

Kto i ile zarobi w FMCG?

Trwający Mundial to dla wielu firm z branży dóbr konsumenckich szansa na rekordową sprzedaż, a dla pracowników czas jeszcze bardziej wytężonej pracy. Eksperci z firmy rekrutacyjnej Michael Page sprawdzili więc, na jakie zarobki mogą liczyć...
Dariusz Świąder, prezes zarządu Linux Polska

Linux Polska publikuje badanie na temat polskiego rynku Open Source

9 na 10 przedstawicieli polskiego sektora technologii korzysta z rozwiązań open source. Przeważa system operacyjny, ale firmy stawiają również np. na otwarte bazy danych – wynika z badania Polski Rynek Open Source 2018, przeprowadzonego...
e-commerce

Giganci e-commerce inwestują w tradycyjny handel. To żyła złota

Przez wiele lat wieszczono koniec tradycyjnego handlu. Sklepy przegrywały walkę cenową z e-commerce. Dziś giganci handlu online inwestują coraz większe środki w rozwój branży detalicznej. Wykorzystując wiedzę i technologie, udowadniają, że wciąż tkwi w...
W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost. Sprzedaż żywności online może rosnąć nawet pięć razy szybciej

W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost. Sprzedaż żywności online może...

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec tego roku osiągnie wartość 47 mld zł – wynika z prognoz Grupy Integer.pl. Najszybciej rosnącą kategorią jest sprzedaż żywności online. Ekspansję w tym segmencie planuje...
Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International

Ranking najbardziej pożądanych pracodawców

Antal opublikował ósmą edycję rankingu Najbardziej pożądanych pracodawców. W tegorocznym badaniu udział wzięła rekordowa liczba 4102 specjalistów i menedżerów z całego kraju, którzy wyłonili 67 laureatów w 15 branżach. Jak zauważają eksperci Antal – względem...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Małgorzata Splett – Dyrektor Działu FINPRO (ubezpieczenia finansowe i profesjonalne) i PEMA (fuzje i przejęcia) w Marsh Polska

Ceny ubezpieczeń na świecie stabilizują się – raport Marsh

Ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 1% w pierwszym kwartale 2024 r. (spadek z 2% w Q4 2023) – wynika z najnowszego raportu Global...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Aleksander Mokrzycki, wiceprezes PFR Ventures

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...