Chińczycy wybierają restauracje i jedzenie na wynos, na czym cierpi handel spożywczy
Chińscy konsumenci coraz chętniej stołują się poza domem, skutkiem czego wydatki na zakupy żywnościowe osiągnęły poziom najniższy od 5 lat. Jednocześnie klienci w...
Najmłodsi przedstawiciele millenialsów oraz pokolenie Z, czyli osoby urodzone pod koniec lat 90. i na początku pierwszej dekady tego wieku to dla brandów atrakcyjna grupa docelowa. Mimo że często sami nie zarabiają i dysponują ograniczoną siłą nabywczą, to mają...
Restrykcyjne wchodzenie w rynki, od których tak wiele zależy – tak jak w sektorze handlu – nie jest pozytywnym zjawiskiem. Wewnętrzna cyrkulacja towarów jest nadal kluczowym procesem w naszej gospodarce. Jest to uderzenie w...
Dzięki interaktywnym lustrom katowicki start-up Abyss Glass zaczyna podbijać zagraniczne rynki. Produktem, który umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, przyciąga wzrok i wyświetla odpowiedni przekaz marketingowy, są zainteresowane m.in. firmy z Niemiec, Holandii Francji i państw skandynawskich. Niedługo dotykowe...
Skuteczność firm z branży FMCG istotnie oddziałuje na polskie społeczeństwo oraz naszą gospodarkę. Najlepszą miarą jest efektywność inwestycji firm. Zagraniczni inwestorzy stanowią 50-53% rynku sektorowego, a dotychczas zainwestowali 55 miliardów euro.
– Mimo wyrównanego rynku,...
Kupujemy więcej i więcej. W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień wzrost sprzedaży na poziomie +3,5% w koszyku spożywczym i +3,8% w koszyku chemicznym. W tym segmencie Polska w 2016...
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że kobiety stanowią zaledwie 30 proc. pracowników sektora teleinformatycznego. Ich równy udział w rynku pracy mógłby podnieść europejskie PKB o 9 mld euro rocznie. Tymczasem badania Microsoftu pokazują, że 60 proc....
Instytut badawczy ABR SESTA porównał strategie promocyjno-asortymentowe drogerii z lat 2015-2016. Z analizy wynika, że zmniejszyła się liczba sieci, a co za tym idzie – ich publikacji. Największym konkurentem dla całego sektora staje się...
Choć dziś nie ma już szczęk i łóżek polowych z towarem na każdym rogu, to wciąż każdego roku powstaje kilka tysięcy nowych firm zajmujących się handlem straganowym, a kilka tysięcy z rynku znika. Ruch...
W 2016 roku tylko w transporcie drobnicowym obsłużono ok. 1,5 mln palet i był to najlepszy wynik w historii – wynika z danych firmy FM Logistic. W stosunku do poprzedniego roku łączny wolumen zwiększył się aż o 93 proc. Rosnący...
Dynamika przemian na rynku marketingowym poddaje próbie dotychczasowe rozwiązania z zakresu promocji marek. Każdego roku pojawiają się nowe trendy i kanały komunikacji. A co z klasycznymi metodami wspierania sprzedaży? Albedo Marketing bierze na warsztat...
Pieniądze są najchętniej wybieraną przez pracodawców formą nagrody za polecenie kandydata do pracy. Z wewnętrznych danych ShareHire wynika, że najczęstsza kwota wypłacana polecającym wynosi 1000 zł. Jednak pracodawcy decydują się również na pozafinansowe sposoby...
Wartość polskiego rynku FMCG w 2016 roku wyniosła 255 mld PLN. Mimo wzrostu na poziomie 4,3 proc. r/r, lokalnym producentom coraz trudniej utrzymać na nim pozycję, zwłaszcza w obliczu postępującej konsolidacji. Receptą na problemy mogą...
Polski rynek fuzji i przejęć nadal różni się od zachodnioeuropejskiego, zarówno pod względem liczby transakcji, profilu aktywów, jak i podejścia do ich finansowania. Stabilnemu wzrostowi liczby fuzji i przejęć w Polsce sprzyjać będzie coraz lepsza sytuacja w gospodarce, a także...
Umacniająca się pozycja kandydatów na rynku pracy powoduje, że pracodawcy muszą się liczyć odejściami często kluczowych osób z organizacji – według badania Antal, poziom rotacji dobrowolnej w 2016 roku wyniósł 10,8% dla całego rynku....
Parzenie kawy na stażu? Tak, ale tylko w kawiarni! Wielu firmom w Polsce brakuje rąk do pracy, dlatego coraz chętniej oferują atrakcyjne programy menedżerskie i stażowe. W trakcie ich trwania studenci i świeżo upieczeni...
Jak wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców.
Panel Gospodarstw Domowych GfK umożliwia ciągłe monitorowanie...
Wraz z rosnącą konsumpcją dynamiczne wzrosty notuje także rynek opakowań, który jest dziś wart 33,5 mld zł. Do 2020 roku ma on rosnąć w tempie ok. 7 proc. rocznie, do poziomu 46 mld zł – wynika...
Polacy zjadają rocznie ok. 145 milionów kilogramów ciastek, co oznacza średnio 3,8 kg na osobę, wydając na nie ok. 2,6 mld zł. Wybierając ciastka konsumenci kierują się przede wszystkim smakiem i jakością, zdecydowanie mniej...
Z najnowszego raportu instytutu badawczego ABR SESTA na temat asortymentu 2 największych sieci dyskontowych wynika, że w styczniu br. w Biedronce pojawiło się aż 806 nowych artykułów, natomiast w Lidlu – 812. W pierwszej...
Rok 2016 na rynku trójmiejskim był rekordowy pod względem podaży i popytu. Nadchodzące miesiące zapowiadają się równie dobrze.
Jak wynika z szacunków międzynarodowej agencji doradczej Colliers International w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w Trójmieście znaleźli...
Pomimo rosnących zarobków Polaków, cena ciągle jest dla wielu z nas głównym kryterium decydującym o zakupie danego produktu. Stąd też sieci handlowe od wielu lat inwestują w marki własne, mające konkurować z asortymentem zewnętrznych...
Wolniejsze tempo rozwoju gospodarczego w najważniejszych gospodarkach świata oraz rozbudzone nastroje protekcjonistyczne skierowane przeciw globalizacji znajdują się wśród najważniejszych czynników utrudniających sytuację ekonomiczną sprzedawców detalicznych. Jednak mimo tych przeszkód przychody 250 największych detalistów wyniosły...
Pokolenie millenilasów napędza rynek e-commerce. Szacuje się, że jego wartość przekroczyła 36 mld zł. Dynamika wzrostu sprzedaży w zależności od segmentu może sięgnąć blisko 100 proc. Mocno zyskuje sprzedaż elektroniki, AGD, a także artykułów...
W 2016 roku na portalu Pracuj.pl opublikowano 486 146 ofert pracy, co oznacza wzrost liczby ogłoszeń o 12% w porównaniu z rokiem 2015. Najwięcej ofert pochodziło z branż: handel i sprzedaż, bankowość/finanse/ubezpieczenia oraz przemysł ciężki....
Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2016 roku by Lidl (GRP 70 143). Zeszłoroczny lider zestawienia marek, które przekroczyły 20 000 GRP – Orange – spadł o dwie pozycje. Wyprzedził go jego branżowy konkurent –...
Standardowo początek kariery zawodowej to czas zdobywania doświadczenia, uczenia się i poszukiwania własnej drogi, nie jest to raczej okres, kiedy można liczyć na wysokie zarobki. Jednak, jak wynika z danych pozyskanych przez HRK, istnieją...
W listopadzie na portalu Pracuj.pl opublikowano 39 971 oferty pracy, co oznacza wzrost liczby ogłoszeń o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. Najwięcej ofert pochodziło z branż: handel i sprzedaż, bankowość/finanse/ubezpieczenia...
Ponad 60% przedsiębiorstw może zwiększyć swoje zyski o co najmniej 5% dzięki bardziej efektywnemu kształtowaniu cen produktów (ang. pricing). Użycie nowych technologii, analityka danych klientów i kształtowanie ceny na podstawie subiektywnej wartości produktu to...
Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie liczba publikacji tematycznych. Klienci wymagają bowiem, żeby dla wybranych kategorii,...
Do końca bieżącego roku uchwalony zostanie zapis prawny wprowadzający w Polsce dochodzenie roszczeń w trybie private enforcement. Nowa ustawa postawi przedsiębiorców z sektora przemysłowego i branży FMCG przed nowymi możliwościami oraz wyzwaniami w zakresie...
Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy świątecznych promocji z lat 2014 i 2015, aby ocenić, co i w jaki sposób będzie teraz reklamowane. Z wyników można wnioskować, że sieci po raz kolejny postawią głównie...
Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują się do grudniowych promocji. Ich nieuwagę, podobnie jak rok temu, wykorzysta Internet, oferując atrakcyjne rabaty, głównie na odzież oraz elektronikę. Dla klientów liczy się...
Imponujące wyniki na rynku magazynowo-produkcyjnym w III kwartale 2016 r. Wolumen podaży zbliża się do 11 mln mkw. Wysoka dynamika popytu - wzrost na poziomie 76% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zdecydowana...
Jeśli jakość polskiej żywności oceniamy na podstawie produktów biorących udział w programie „Doceń polskie”, możemy być więcej niż zadowoleni. Świadomość konsumentów rośnie, a w odpowiedzi na ich potrzeby przedstawiciele polskiego sektora FMCG przygotowują coraz...
Firma doradcza EY przejmuje MillionYou, lidera rynku crowdsourcingu w Polsce i rozszerza ofertę usług doradczych. Połączenie wiedzy sektorowej i biznesowej EY z nieograniczoną możliwością generowania innowacyjnych pomysłów w ramach dedykowanych społeczności, którą daje crowdsourcing,...
Frisco.pl, sklep spożywczy online znajdujący się w portfolio funduszu MCI.Techventures, zanotował wysoki wzrost wyników w pierwszym półroczu 2016 roku. W porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku, liczba nowo pozyskanych klientów zwiększyła się o...
W III kwartale 2016 r. na portalu Pracuj.pl opublikowano 124 359 ofert pracy. Oznacza to prawie 12% wzrost liczby ogłoszeń o pracę w porównaniu do analogicznego kwartału w ubiegłym roku. Najwięcej ofert pochodziło z...
Po trudnym półtora roku nie zanosi się na odbicie na warszawskiej giełdzie. Szansę na zarobki może dać tylko umiejętny dobór spółek do portfela – tych nisko wycenionych na tle swoich branż i działających w perspektywicznych sektorach....
Rynek pracy otwiera się na młodych pracowników. Liczba ofert praktyk, staży i zatrudnienia na początkowym etapie kariery wzrosła w I półroczu o 25 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Studentów i absolwentów poszukują zwłaszcza branże IT, FMCG, finansowa, handlowa i obsługa...
Kontrasty na rynku złota są w tym momencie widoczne jak nigdy wcześniej. Dopiero co notowane były historyczne szczyty na poziomie nieco powyżej 2430 dolarów...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...