Firmy coraz częściej sięgają po cyfrowe, interaktywne metody reklamy. Cyfrowe bilbordy pozwalają na interakcję z klientami

0

Dzięki upowszechnieniu się Internetu, branża reklamowa szybciej reaguje na zapotrzebowanie klienta. W czasie rzeczywistym informuje o nowych promocjach. Firmy wykorzystujące rozwiązania z zakresu Digital Signage mogą zrezygnować z drukowania ulotek i bilbordów reklamowych na rzecz cyfrowych nośników, które pozwolą z dowolną częstotliwością zmieniać wyświetlane informacje. Branża reklamowa coraz chętniej korzysta z nowych technologii. Innowacyjne bilbordy pozwalają na interakcję z klientem, a specjalne kamery monitorują skuteczność reklam.

– Dzisiaj takie rozwiązania są w różnym stopniu zaawansowania, świat idzie w tym kierunku, ponieważ zmiany, które chcemy zaproponować naszym klientom, są szybkie. Nieraz jest tak, że promocje zmieniają się w trakcie ich tworzenia i nie możemy sobie pozwalać na to, że wydrukujemy złą partię informacji. Jeśli to zrobimy, to poniesiemy ekstra koszty, które obciążą naszą firmę. Digital Signage ma w dużej mierze pomóc, żeby w bardzo prosty sposób zapobiegać tym kosztom i pozwolić klientom dynamicznie prowadzić swoją kampanię marketingową – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Zsolt Fekete, prezes zarządu Algotech Polska.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu Digital Signage firmy mogą precyzyjnie zaplanować sposób dystrybucji materiałów reklamowych i wyświetlać je w takich miejscach, w których ich skuteczność będzie największa – na projektorach w metrze, ekranach w środkach komunikacji miejskiej czy przy ruchomych schodach w galeriach handlowych. System Quadrado od Algotech Polska dodaje do tej usługi kolejny wymiar – pozwala wchodzić w interakcję pomiędzy klientem a reklamodawcą.

– Nie skupiamy się tylko na wyświetlaniu reklamy, lecz także dajemy możliwość interakcji dynamicznej pomiędzy klientem i sprzedającym, tzn. w momencie, kiedy podchodzę do ekranu i oglądam reklamę produktu, mogę zostawić np. swój numer telefonu na tym ekranie, mogę poprosić o oddzwonienie albo wysłanie do mnie e-maila, jeśli jestem zainteresowany – tłumaczy Zsolt Fekete.

Firma Omron Electronic Components opracowała inteligentną kamerę HVC-P2 ze zintegrowanym systemem rozpoznawania obrazu. Sprzęt ten zaprojektowano z myślą o użytkownikach biznesowych, którzy chcieliby dokładnie wiedzieć, jak klient reaguje na ich reklamę oraz kto zwraca na nią uwagę. Kamera potrafi określić, w którą stronę patrzy użytkownik, jaką ma płeć, wiek oraz wyraz twarzy. Bazując na tych danych, firmy mogą nie tylko dostosowywać wyświetlane treści do odbiorcy, lecz także na bieżąco zmieniać przekaz, jeśli nie jest on wystarczająco angażujący

Czytaj również:  Raport Adecco: Polacy potrafią nie to, czego oczekuje rynek pracy

Rozwiązania Digital Signage zaskakująco dobrze sprawdzają się m.in. w branży hotelarskiej, w której interaktywne, cyfrowe ekrany coraz częściej wykorzystuje się do promocji produktów własnych. Wyświetlacze służą gościom jako źródło podręcznej bazy danych, gromadząc najważniejsze informacje na temat działania obiektu czy pobliskich atrakcji turystycznych, przy okazji zachęcając do odwiedzenia hotelowej restauracji czy SPA.