INDATA przejęła udziały w spółce Topyfi

Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu Grupy INDATA
Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu Grupy INDATA

Grupa INDATA stawia na rozwój kompetencji w zakresie rozwiązań z segmentu Internetu Rzeczy (Internet of Things) skierowanych do klientów biznesowych. Notowany na głównym parkiecie GPW holding informatyczny przejął 25% udziałów w spółce Topyfi, działającej w branży analityki handlu detalicznego. Flagowym produktem firmy jest nowatorskie rozwiązanie do monitorowania
i analizowania interakcji konsumentów z produktami w sklepach.

Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu Grupy INDATA
Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu Grupy INDATA

– Opracowana przez Topyfi technologia doskonale wpisuje się w profil działalności i plany strategiczne naszej Grupy. Chcemy odpowiadać na różne potrzeby klientów w zakresie IT i pomagać im rozwijać biznes za pomocą najnowocześniejszych technologii, niezależnie od tego w jakiej branży działają. Oprócz tworzenia oprogramowania, integracji rozwiązań czy konsultingu, sukcesywnie wzmacniamy nasze kompetencje w obszarze innowacyjnych produktów i usług dla biznesu, wykorzystując m.in. rozwiązania z segmentu Internetu Rzeczy. Topyfi znakomicie uzupełnia nasze know-how w tym obszarze. Mamy teraz w portfolio kolejne zaawansowane narzędzie do analityki biznesowej – tym razem dla klientów z sektora retail. Sfinalizowaliśmy transakcję przejęcia 25% udziałów w spółce Topyfi. Jednocześnie nie wykluczamy zwiększenia tej puli w przyszłości – mówi Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu Grupy INDATA.

Topyfi to wrocławska spółka informatyczna, która sukcesywnie podbija rynek rozwiązań analitycznych dla branży handlowej. Opracowane przez firmę nowatorskie narzędzie monitoruje i na bieżąco analizuje interakcje klientów z produktami w sklepie. Na podstawie metadanych zbieranych za pomocą m.in. inteligentnych czujników ruchu i kamer, rozwiązanie bada takie obszary, jak: rodzaj i stopień zainteresowania klientów poszczególnymi produktami, cykl powracania klientów, współczynnik odrzuceń czy drogę produktu w przestrzeni sklepu. W oparciu o autorskie algorytmy dane są analizowane w czasie rzeczywistym. Klient finalnie otrzymuje wyselekcjonowane informacje skrojone na potrzeby danego punktu czy sieci handlowej tzw. „actionable insights”. Dzięki tej zaawansowanej technologii, sklepy mogą dokładniej mierzyć efektywność działań marketingowych, optymalizować aranżację powierzchni handlowej, lepiej dobierać asortyment oraz poprawiać doświadczenia klientów, co docelowo przekłada się na wzrost sprzedaży.

– Nasze rozwiązanie sukcesywnie podbija polski rynek, równolegle zwiększamy naszą obecność w Europie i Azji. Z naszej autorskiej technologii korzystają m.in. największe na rynku podmioty z branży odzieżowej, motoryzacyjnej, wnętrzarskiej czy elektronicznej. Nie zamierzamy na tym jednak poprzestawać. Chcemy dotrzeć do firm działających w różnych sektorach i w różnych krajach. Możemy dostosować nasze rozwiązanie do potrzeb każdego biznesu, w którym analiza zachowań konsumentów wpływa na procesy decyzyjne. Jestem pewien, że współpraca z Grupą INDATA zaprocentuje jeszcze bardziej dynamicznym rozwojem Topyfi zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Paweł Kołacz, Prezes Zarządu Topyfi.

Przejęcie udziałów w spółce Topyfi wpisuje się w strategię Grupy INDATA na lata 2016 – 2018, która zakłada rozwój m.in. poprzez przejęcia, ze szczególnym naciskiem na spółki uzupełniające kompetencje Grupy w pionie INDATA Innovations. Pion ten odpowiedzialny jest za tworzenie innowacyjnych produktów i usług dla klientów biznesowych m.in. w oparciu o rozwiązania z segmentów Internetu Rzeczy czy Bioinformatyki. Grupa planuje przejęcia kolejnych spółek, których profil i działalność będą uzupełniały kompetencje pionu INDATA Innovations.