Innowacyjność potrzebuje wsparcia promocyjnego i marketingowego

Duże firmy produkcyjne chcą wydać średnio 7,5 mln złotych na innowacje

Wykreowanie innowacyjnego pomysłu nie zawsze wystarczy, aby odnieść sukces. Często potrzeba także znacznych środków finansowych, aby go wdrożyć. Istotną rolę w procesie komercjalizacji odgrywają działania marketingowe. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło konkurs „Innowacja plus” – na najlepszą promocję projektów B+R, które uzyskały dofinansowanie z Programu Innowacyjna Gospodarka. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 3 września. Patronat nad konkursem objęła firma doradcza Deloitte.

Konkurs ma celu wskazanie najbardziej efektywnych form promocji, które wspierają komercjalizację wyników projektów badawczo-rozwojowych. Zostaną one opisane w publikacji pokonkursowej. Stworzony katalog najlepszych praktyk będzie mógł służyć jako inspiracja dla wszystkich podmiotów korzystających z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, a także dla przyszłych beneficjentów Programu Inteligentny Rozwój (2014-2020). Zbiór ten pozwoli także poszerzyć rynkową wiedzę na temat projektów realizowanych i finansowanych w ramach Programu. „Innowacyjne projekty są zazwyczaj ryzykowne biznesowo i bardzo często bywają wysoko kapitałochłonne. Stąd istnieje potrzeba ich marketingowego wsparcia. Jak jednak wynika z naszego doświadczenia dla wielu polskich przedsiębiorców jest to istotne wyzwanie w związku z koniecznością dysponowania odpowiednią wiedzą, narzędziami i know-how. Dlatego inicjatywy takie jak „Innowacja plus”, nad którą patronat objął Deloitte, są tak cenne, bo pomagają wypromować i wesprzeć polską innowacyjność, a także pozwalają przedsiębiorcom dotrzeć do ich grupy docelowej. ” – mówi Magdalena Burnat-Mikosz, Partner Zarządzająca zespołem R&D and Government Incentives w Europie Środkowej w Deloitte.

Do konkursu mogą zgłaszać się podmioty, które miały lub mają podpisane umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG. Kapituła, w której zasiadać będzie przedstawiciel Deloitte, wyłoni trzech laureatów. Zwycięzca otrzyma pomoc przy opracowaniu i wydaniu dwujęzycznego folderu oraz realizację filmu promującego jego innowacyjną działalność. Drugie i trzecie miejsce nagrodzone będą szkoleniami z zakresu PR oraz zarządzania projektami. Dodatkowo przygotowano także nagrody rzeczowe w postaci, m.in.: tabletów. Przewidziane są również wyróżnienia specjalne. Najlepsi skorzystają z pakietu dodatkowych działań promocyjnych, dzięki którym dotrą ze swoim projektem do szerszego kręgu odbiorców.

Zgłoszenia przyjmowane są do 3 września 2014 r. Na stronie www.innowacjaplus.pl znajduje się formularz zgłoszeniowy i regulamin. Przygotowanie zgłoszenia i materiałów konkursowych ułatwi specjalny poradnik.