InPost Abonamenty – nowość!

InPost Abonamenty

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to z pewnością wiesz, że jednym z jego najistotniejszych filarów jest logistyka. Dla klientów sprawna i szybka wysyłka zamówionego produktu jest równie ważna, jak jego cena. Mając to na uwadze, Inpost kieruje atrakcyjną ofertę do właścicieli sklepów internetowych. Abonamenty kurierskie, gdyż o nich mowa, to gwarancja jednej umowy zarówno dla paczek kurierskich, jak i paczkomatowych.

Kurier czy paczkomat – jak zamawiają klienci?

Preferencje klientów się zmieniają – dziś sklepy internetowe cieszą się większym zaufaniem, mogą też pochwalić się coraz większa liczbą zamówień. A jakie formy dostawy wybierają klienci sklepów internetowych? Postanowiła to sprawdzić Izba Gospodarki Elektronicznej. Z przygotowanego przy jej współpracy przez Gemius raportu „E-commerce w Polsce w 2019” wynika, że klienci wciąż najchętniej wybierają przesyłki kurierskie dostarczane bezpośrednio do domu lub pracy. Na drugim miejscu znalazł się odbiór zamówionych produktów w paczkomacie.

Ponieważ to właśnie kurier i przesyłki dostarczane do paczkomatów cieszą się największym zainteresowaniem wśród nabywców, firma InPost zdecydowała, że ułatwi przedsiębiorcom nadawanie przesyłek. W ten sposób powstały Abonamenty Kurierskie.

InPost Abonamenty

Czym są InPost Abonamenty?

Abonamenty Kurierskie to rozwiązanie stworzone z myślą o całej branży e-commerce, które zastąpiło dotychczas dostępne w ofercie InPost Pakiety Kurierskie. Klienci, którzy skorzystają z abonamentu, mogą liczyć na szereg korzyści. Poza uproszczeniem formalności (obowiązuje tylko jedna umowa dla paczek paczkomatowych i kurierskich), przedsiębiorcy otrzymują też gwarancję ceny przez cały okres trwania umowy. Do tego InPost gwarantuje szybką dostawę paczek do odbiorców lub wskazanych paczkomatów.

W ramach Abonamentów Kurierskich właściciele sklepów internetowych mogą też liczyć na dodatkowe korzyści. To m.in. promocyjne ceny na usługę COD, czyli przesyłki za pobraniem. Dodatkowo otrzymają oni dostęp do dedykowanej opieki posprzedażowej i skorzystają z darmowych pojazdów kurierskich, gdy zgłoszą taką potrzebę. Abonamenty Kurierskie to rozwiązanie pozbawione dodatkowych kosztów – opłata paliwowa jest wliczona w cenę abonamentu.

Komu dedykowane są Abonamenty Kurierskie? Zostały one stworzone z myślą m.in. o właścicielach sklepów internetowych, którzy nadają przesyłki każdego dnia. Jeżeli chcesz poznać więcej korzyści płynących z wyboru oferty przygotowanej przez firmę InPost, przejdź do strony https://inpost.pl/abonamenty.

Ile kosztuje przesyłka kurierska?

Koszt dostawy zamówionych w sklepie internetowym przesyłek najczęściej przerzucany jest na klienta. W interesie przedsiębiorcy jest jednak, by przesyłki kurierskie dostarczane do paczkomatu czy rozwożone przez kuriera były jak najtańsze. Ile kosztuje przesyłka kurierska w ramach Abonamentów Kurierskich oferowanych przez InPost? Firma wprowadziła zasadę, zgodnie z którą im więcej paczek przedsiębiorca wysyła, na tym korzystniejsze ceny może liczyć.

Abonamenty Kurierskie dostępne są w dwóch wariantach. Pierwszy z nich to abonamenty na 12 miesięcy. Klienci mogą wybierać wśród następujących pakietów:

  • Mini Firma 300

To abonament dedykowany przedsiębiorcom, którzy dopiero co założyli sklep internetowy i zdobywają klientów. Ile kosztuje przesyłka kurierska i ile można ich wysłać w ramach opłaty? Abonament Kurierski kosztuje 300 zł netto za 20 do 50 paczek miesięcznie, które kurier będzie dostarczał pod wskazany przez klienta adres lub do paczkomatu. Ceny paczek paczkomatowych zaczynają się od 8,94 zł, a ceny przesyłek kurierskich od 11,70 zł.

  • Midi Firma 600

Abonament dedykowany przedsiębiorcom rozwijającym swoją działalność w branży e-commerce to przede wszystkim Midi Firma 600. W jego ramach właściciele e-sklepów mogą wysłać w miesiącu od 50 do 100 paczek w cenie 600 zł netto. Ceny przesyłki kurierskiej objętej abonamentem zaczynają od 8,69 zł w przypadku paczek paczkomatowych i od 11,29 zł za paczki kurierskie, które kurier dostarczy pod wskazany przez nadawcę adres.

  • Maxi Firma 1200

To abonament stworzony z myślą o przedsiębiorcach z większymi potrzebami logistycznymi, którzy co miesiąc rozsyłają dużą ilość paczek. W ramach pakietu Maxi Firma 1200 klient może nadać od 100 do 200 paczek w ciągu miesiąca. Koszt abonamentu wynosi 1200 zł netto, a ceny za nadanie pojedynczej paczki kształtują się następująco: od 8,44 zł za paczkę, którą kurier dostarczy do paczkomatu, oraz od 10,71 zł za paczki kurierskie, które są dowożone do adresata.

  • Multi Firma 2400

Sklepy internetowe, które nadają co miesiąc przesyłki kurierskie w liczbie powyżej 200, mogą skorzystać z pakietu Multi Firma 2400. Ile kosztuje przesyłka kurierska w tym abonamencie? Cena paczki paczkomatowej zaczyna się od 8,19 zł, a paczki kurierskiej od 10,23 zł. Cena pakietu to z kolei 2400 zł netto miesięcznie. To najkorzystniejszy cenowo pakiet wśród wszystkich Abonamentów Kurierskich oferowanych przez firmę InPost.

Dostępne są również InPost Abonamenty na 24 miesiące. Ofertowo nie odbiegają one jednak od abonamentów na 12 miesięcy. Z drugiej strony firma InPost nie przewiduje w ich przypadku żadnych kar za rezygnację z umowy przez klienta – ma on prawo zrobić to w każdym momencie. W ten sposób InPost udowadnia, że doskonale rozumie specyfikę prowadzenia działalności gospodarczej w branży e-commerce. Więcej informacji na temat Abonamentów Kurierskich znaleźć można na stronie https://inpost.pl/abonamenty-dla-firm.

InPost Abonamenty

Jak zapakować paczkę?

Szybka i tania przesyłka to nie wszystko, na co zwracają uwagę klienci – równie ważne jest opakowanie. Od sposobu zabezpieczenia paczki zależy, czy dotrze ona do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Jak prawidłowo zapakować paczkę? Przede wszystkim wielkość opakowania powinna być dostosowana do zawartości przesyłki. To prosty sposób, by zminimalizować pustą przestrzeń w kartonie. Dodatkowo do dyspozycji przedsiębiorców są tzw. wypełniacze (np. wióry styropianowe, folia bąbelkowa, worki powietrzne), których warto użyć, by wypełnić wolną przestrzeń.

InPost, który stworzył Abonamenty Kurierskie, oferuje swoim partnerom dostęp do opakowań i materiałów eksploatacyjnych, dzięki którym pakowanie towaru jest jeszcze łatwiejsze. W aplikacji Manager Paczek InPost przedsiębiorcy mogą zamówić m.in.: pudełka o różnej wielkości, koperty, foliopaki i etykiety. Produkty te zakupić można w przystępnych cenach. Wykorzystanie dostarczanych przez InPost materiałów eksploatacyjnych pozwala jeszcze sprawniej realizować zamówienia składane przez klientów w sklepie internetowym.