Adresy internetowe, czyli domeny są dzisiaj podstawą do budowania wizerunku w Internecie. Kampanie reklamowe, informacje o produktach oraz usługach, komunikacja biznesowa, czy nawet obsługa klientów jest dzisiaj związana z faktem posiadania unikalnej nazwy dla swojej strony WWW oraz poczty email. Inwestycja w domenę to inwestycja w przyszłość i powodzenie biznesu prawdziwego lidera.

Domena to unikalny adres internetowy, pod którym może znaleźć się dowolna strona internetowa, sklep internetowy, blog  lub adres poczty e-mail. To kierunkowskaz dla użytkowników, którzy poszukują konkretnych treści. W przypadku firmy to kluczowy element do budowania świadomości marki w sieci, świadczący o jej profesjonalizmie. Łatwa do zapamiętania nazwa strony WWW bardzo często zachęca klienta do odwiedzenia jej także w przyszłości. Obecnie na świecie istnieje wiele dużych firm, które swój sukces oparły właśnie na adresie domeny. Są to m.in. serwisy informacyjne i biura turystyczne.

Dopasuj adres do działalności swojej firmy

Idealna nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętania, krótka, kojarząca się z profilem działalności firmy lub tematyką strony WWW. Przy wyborze domeny powinniśmy się również zastanowić do kogo kierujemy nasze produkty i usługi. Jest to ważne, aby wybrać odpowiednie rozszerzenie domeny, które może zasugerować obszar prowadzonej przez nas działalności. Najpopularniejsza w Polsce domena z zakończeniem .pl podkreśla krajowy zasięg. Z kolei domena regionalna (np. .waw.pl, .szczecin.pl) świadczy o lokalnym biznesie. Polscy przedsiębiorcy doceniają również inne rozszerzenia. Taką domeną jest choćby europejski adres .eu i globalny .com. Myśląc o kolejnych latach i rozwoju firmy na pewno warto rozważyć opcję rejestracji większej liczby domen, dzięki czemu zabezpieczymy pulę adresów przed jej rejestracją przez konkurencję.

Wybrany adres jest zajęty? Rozwiązanie od home.pl

Każda domena jest unikalna. Oznacza to, że nie ma możliwości zarejestrowania dwóch identycznych nazw. Zarejestrowany adres schodzi z wolnej puli i może należeć wyłącznie do jednego abonenta. Natomiast istnieje możliwość zarejestrowania identycznej nazwy domeny w wielu rozszerzeniach (np. firmaxyz.com, firmaxyz.eu, firmaxyz.de). Coraz popularniejsze stają się również końcówki domen globalnych np. .art, .travel, .tech czy .online, które pozwalają na idealne dopasowanie rozszerzenia domeny do profilu działalności lub zainteresowań.

Czytaj również:  Konferencja BIG DATA SUMMIT 24.10.2018 Warszawa

Kolejną alternatywą jest zakup zarejestrowanych już nazw z rynku wtórnego, czyli giełdy domen internetowych. Domeny są sprzedawane przez ich obecnych Abonentów w formie aukcji – cena dobrego adresu może osiągnąć pułap nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Własna domena to dla prawdziwego lidera wiarygodność i większa sprzedaż

Firmy, które nie mają własnej strony WWW, dla większości po prostu nie istnieją lub posiadają znikomą wiarygodność. Własna domena dodaje autentyczności i sprawia, że klienci łatwiej będą kojarzyć Twoją stronę WWW. Unikalna nazwa domeny od home.pl ma też ogromny wpływ na samą widoczność w sieci, a jak wiadomo lepsza widoczność oznacza większą sprzedaż. Dodatkowo, posiadając konta e-mail we własnej domenie, kierujemy od razu ruch na naszą stronę – użytkownicy kojarzą nazwę po znaku @ jako adres właśnie strony internetowej.

Przedsiębiorcy znający swoje najważniejsze źródła sprzedaży, wiedzą już jak ważna jest obecność strony internetowej w Google. Ten bezpieczny
i stabilny kanał sprzedaży jest wolny od awarii. Sprytne i kreatywne podejście do wyboru nazwy domeny może ułatwić wypozycjonowanie strony WWW firmy w przyszłości.

Wiele lokalnych firm usługowych rejestruje domenę z nazwą miejscowości, w której oferowane są usługi firm. Dzięki temu – ci lokalni liderzy przedsiębiorczości zdobywają codziennie nowych klientów. Klientów szukających usługodawców lub sklepów w swojej miejscowości. Właściwie wybrana nazwa domeny pomoże w sprzedaży również w przypadku firm które od lat inwestują w swoją markę. Domena z tą właśnie marką w nazwie będzie naturalnym miejscem, w którym klienci będą szukali więcej informacji o firmie. Tam też będą chcieli składać zamówienia.

Dobra domena elementem udanego biznesu

Ciekawa, chwytliwa nazwa domeny na pewno będzie rozpoznawalna i więcej osób będzie w stanie ją zapamiętać. Dobra domena pozwala na skuteczne odnalezienie firmy na tle gorzej pozycjonowanej konkurencji. Warto pamiętać, że na dobre imię firmy wpływają pozostałe działania np. jakość obsługi klienta, jakość oferowanych usług. Dlatego warto potraktować domenę jako jeden z kluczowych elementów, na bazie którego budujemy własny biznes.