Już 5 sierpnia zadebiutują na PlayStation gry Strategic Mind: Blitzkrieg oraz Strategic Mind: The Pacific

PlayStation gaming

Dwie odsłony uznanej strategii osadzonej w realiach II WŚ (wydanej dotychczas tylko na PC), Strategic Mind: Blitzkrieg i Strategic Mind: The Pacific, pojawią się na PlayStation 5 oraz PlayStation 4 już 5 sierpnia. Gry będą dostępne w cenie 29,99 EUR/USD. Za konsolowe adaptacje odpowiada wydawca Klabater.

Premiera Strategic Mind: Blitzkrieg oraz Strategic Mind: The Pacific na PlayStation to ukłon w kierunku fanów strategii i gier wojennych. Na konsolach brakuje przecież wysokiej jakości produkcji taktycznych i strategicznych. Praca nad serią Strategic Mind była również sporym wyzwaniem w zakresie portingu. Za przeniesienie gry na konsole odpowiada nasz zespół portingowy, który ostatnio rozbudowaliśmy.   – komentuje Michał Gembicki, Joint-CEO Klabatera.

Strategic Mind: Blitzkrieg oraz Strategic Mind: The Pacific to strategie turowe z okresu II WŚ. Oferują graczom możliwość dowodzenia wojskiem, lotnictwem i marynarką. Gry stworzone są w silniku UE4 z przy dokładnym odwzorowaniu modeli jednostek, zaimplementowanym cyklem dzień/noc i efektami pogodowymi. Gracz może wyposażyć swoje wojska w dodatkowy sprzęt dla każdej operacji, aby lepiej pasowały zarówno do twojej strategii, jak i do obszaru działań wojennych. Obie gry charakteryzuje historyczna dokładność i dbałość o szczegóły. W pierwszej z nich gracz będzie przewodził niemieckiej armii, aby odnieść końcowe zwycięstwo w Europie, natomiast w Strategic Mind: The Pacific przedstawiona jest wojna pomiędzy USA i Cesarstwem Japonii, toczona na Oceanie Spokojnym.

– Naszym celem było wskrzeszenie ‘staroszkolnego’ podejścia do strategicznych gier wojennych. Chcieliśmy połączyć zaawansowane mechaniki gameplayowe z ciekawą narracją. Nie chcieliśmy, by gracz po prostu kierował czołgami i strzelał do “tych złych”, zależało nam raczej na tym, by czuł się częścią wielkiej operacji wojskowej! Chcemy, by fani wcielili się w rolę dowódców sztabów, którzy noszą na barkach ciężar niezwykle odpowiedzialnych decyzji, negocjują z przełożonymi i wydają rozkazy podwładnym. Między innymi po to stworzyliśmy 70 minut cut-scen oraz rozbudowany system dialogów, które posuwają naszą historię do przodu i nadają jej dynamiki – powiedział Oleksandr Sienin, Lead Game Designer w Starni games, firmie odpowiedzialnej za serię.