Macro Games planuje rozwijać społeczności skupione wokół gier w oparciu o mocnych partnerów

830636609_macro_games_microsoft.png

Macro Games planuje rozwijać społeczności skupione wokół gier w oparciu o mocnych partnerów 1
Mija równo pół roku od podpisania przez Macro Games umowy z Microsoft na wspólną promocję gry Minecraft. W tym czasie firma rozbudowała kontent gry i uruchomiła dwa punkty, w których można zarówno zagrać w grę, jak i kupić związane z nią gadżety. Organizuje też spotkania dla graczy.

– Partnerstwo z Microsoftem jest dla nas bardzo ciekawym wyzwaniem i projektem. Pokazuje filozofię naszego działania, czyli to, jak chcemy się rozwijać w społeczności, jak budować coraz ciekawszy kontent właśnie w oparciu o mocnych partnerów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Paweł Madler, dyrektor ds. operacyjnych Macro Games.

Macro Games zajmuje się rozwijaniem portali internetowych związanych z grami elektronicznymi oraz realizacją innowacyjnych projektów przeznaczonych dla społeczności graczy. Należą do niego platformy CSCenter.pl oraz MyCraft.pl. 19 kwietnia spółka podpisała umowę o partnerstwie z Microsoftem, zgodnie z którą obie firmy mają promować platformę MyCraft poprzez organizowanie publicznych imprez.

– Microsoft jest właścicielem gry „Minecraft”, a z kolei jeden z naszych portali, MyCraft, jest portalem, który zrzesza społeczność wielbicieli gry „Minecraft” i partnerstwo z Microsoftem zakłada wspólne akcje promujące tę grę. Jest bardzo ciekawa, miła i atrakcyjna zarówno grupa celowa – młodsi gracze, a z drugiej strony też ciekawe jest to, że gra „Minecraft” ma bardzo duży potencjał edukacyjny i jest dowodem na to, że czas spędzany przez dzieci przed komputerem nie jest czasem straconym, zmarnowanym, przeklikanym i przez rodziców może być nieakceptowany, wręcz przeciwnie, jest to wspaniała platforma, na której dzieci mogą się rozwijać, rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność – przekonuje Madler.

Minecraft to gra, którą Microsoft zakupił w 2014 roku wraz z niewielkim szwedzkim studiem Mojang AB, które ją stworzyło pięć lat wcześniej. Gra polega na wydobywaniu, gromadzeniu i przetwarzaniu surowców oraz budowaniu z nich zapór przeciwko potworom.

– Staramy się tworzyć nowe mapy, czyli takie miejsca w grze, gdzie dzieci mogą się rozwijać, traktując to zarówno jako pomoc edukacyjno-szkolną, jak i w innych obszarach związanych z ogólnym rozwojem dzieci – mówi dyrektor ds. operacyjnych Macro Games. – Z konkretnych przedsięwzięć i akcji z firmą Microsoft organizujemy „MyCraft Areny‟, czyli spotkania dla graczy i dla rodziców, w których rozmawiamy na temat przyszłości gry i jej potencjału edukacyjnego.

Pierwsze ze spotkań odbyło się jeszcze w drugim kwartale roku, pod koniec czerwca. W sierpniu uruchomiono pierwszą wyspę poświęconą grze Minecraft.

– Otworzyliśmy też w dwóch centrach handlowych w Warszawie wyspy „Minecraft”, miejsca, w których można zarówno spróbować gry, porozmawiać o jej możliwościach i o tym, jak dzieci mogą się rozwijać, grając w „Minecraft”, jak i kupić zabawki i inne gadżety związane z tą grą – wyjaśnia. – Współpraca z Microsoftem jest pewnym przykładem tego, jak można się rozwijać wokół danych tytułów gier taką szerszą działalność, wykraczającą poza sam fakt grania i spędzania czasu przed komputerem czy – jak w przypadku Microsoftu – przed konsolą czy przed Xboksem.