Marketing w 2022 – czy zakładać stronę internetową?

marketing

W 2022 roku nie mamy już żadnych wątpliwości – teraz to Internet jest podstawą marketingu każdego biznesu. Jest to najtańsza opcja reklamy, dzięki której dodatkowo możemy dotrzeć do nieograniczonej ilości potencjalnych klientów. Obecnie żeby być widocznym w Internecie nie obejdziemy się jednak bez strony internetowej.

Większość klientów trafia do naszego biznesu dzięki stronie internetowej

Chociaż inwestowanie w ulotki, reklamę w radio czy lokalnej gazecie na pewno przyciągnie do nas nowych klientów, to nic nie będzie się równać stronie internetowej. To właśnie w Internecie szukamy głównie informacji o produktach i usługach, które nas interesują.

Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Oferujemy usługi z zakresu dietetyki w Gdańsku. Klient słyszał o naszej firmie, ale nie pamięta jej dokładnej nazwy. Wpisuje więc w wyszukiwarkę hasło „dietetyk Gdańsk”. Jeżeli nie posiadamy strony internetowej, klient nas oczywiście nie znajdzie. Jakie są szanse, że nie zdecyduje się na jeden z tysięcy gabinetów, których strony zobaczy i będzie nas szukał w inny sposób? Praktycznie zerowe.

Brak strony internetowej zamyka nas na młodszych użytkowników…

…a przez młodszych rozumiemy tak naprawdę wszystkich poniżej 60-70 roku życia. Teraz już przecież nie tylko nastolatkowie i młode osoby szukają informacji w Internecie, robią to również osoby w wieku średnim. Dlatego jeżeli nie chcemy zamykać się na tak wiele grup potencjalnych klientów, strona internetowa jest obecnie wymogiem prowadzenia działalności.

Dotyczy to również firm, których produkty czy usługi są skierowane do seniorów. W ich przypadku informacji szukają ich dzieci i wnuki, a robią to – oczywiście – w Internecie. Jest to dowód na to, że żadna branża nie może sobie pozwolić na nieobecność w Internecie.

Strona internetowa to duża oszczędność

Witryna w Internecie to nie tylko jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie klientów. To też jedna z najtańszych metod. W porównaniu do innych mediów – telewizja, gazety, radio – Internet oferuje nam tani sposób na rozpromowanie naszego biznesu. Na początku musimy oczywiście zainwestować w jej stworzenie i wypromowanie, ale potem oprócz opłacania domeny i wprowadzania na niej od czasu do czasu zmian, nie wymaga ona od nas dużych nakładów finansowych.

Pamiętajmy, że strona internetowa nie musi oznaczać skomplikowanej witryny z wieloma zakładkami. Jeżeli działalność naszej firmy jest dosyć ograniczona i oferujemy tylko kilka usług czy produktów, to w zupełności wystarczy nam strona wizytówka. Jest to prosta witryna typu one page, z której klienci dowiedzą się o nas podstawowych informacji.

Strona internetowa oszczędzi nam też dużo pracy i obsługi klienta

Telefony i zapytania od klientów często odrywają nas od pracy. Odbieranie telefonów czy odpisywanie na wiadomości i maile może nam w ciągu dnia zabrać wiele godzin, które moglibyśmy poświęcić na rozwijanie naszej działalności. Strona internetowa pomoże nam zaoszczędzić ten czas. Oczywiście jeżeli zbudujemy ją dobrze i zadbamy o wszystkie podstawowe informacje. Należą do nich:

  • opis działalności
  • opis i zdjęcia produktów albo usług
  • cennik
  • informacje o siedzibie firmy: adres, godziny otwarcia, kontakt

Im więcej informacji na stronie, tym mniej klientów, którzy do nas dzwonią i wypytują o szczegóły. Nie oznacza to jednak, że samych klientów będzie mniej, wręcz przeciwnie – strona z informacjami wysokiej jakości sprawi, że będzie ich więcej.

Agencja interaktywna to rozwiązanie problemów wielu biznesów

Częstym powodem nieposiadania strony internetowej jest nasza nieznajomość tematu. Nie mamy pomysłu jak powinna wyglądać taka strona, co powinno się na niej znaleźć, jak wymyślić dla niej nazwę. Tutaj z pomocą przyjdzie agencja interaktywna. Gdańsk jest dobrym przykładem miasta, gdzie znajdziemy specjalistów z dziedziny stron internetowych. To właśnie oni pomogą nam podjąć decyzje, które są tak ważne dla rozwoju naszego biznesu.

Budowa strony internetowej to nie wszystko

Tworzenie stron internetowych w Gdańsku i całej Polsce to jednak nie tylko budowa odpowiedniej witryny. Żeby klienci do nas trafili, nasza strona musi nie tylko istnieć – musi też znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania. Do tego potrzebne jest odpowiednie pozycjonowanie: słowa kluczowe, treści wysokiej jakości, meta opisy i linkowanie. Wszystkimi tymi aspektami zajmuje się właśnie agencja interaktywna. Tworzenie stron internetowych to ich specjalizacja, na której my przecież nie musimy się znać.