Mex Polska zawarło dwie umowy, dzięki którym w I kw. 2024 rozwinie sieć bistro na Śląsku

Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.
Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.

Mex Polska, notowana na GPW spółka holdingowa, podpisała umowy na dwie nowe lokalizacje, które będą miały swoje otwarcie już w I kwartale 2024 roku. Kolejna Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas, bo o nich mowa, tym razem powstaną w samym centrum Katowic, przy ulicy Mariackiej. Oba koncepty działają w jednym z bardziej dochodowych obszarów Grupy, czyli segmencie bistro. Ze względu na wysoką atrakcyjność i potencjał tego regionu, Zarząd Mex Polska liczy na powodzenie otwarć, co ma przełożyć się na dalszy wzrost wyników sprzedażowych. Obecnie skład grupy kapitałowej liczy 46 lokali działających w ramach pięciu rozpoznawalnych brandów. Jeszcze w tym roku liczba ta powinna wzrosnąć, ponieważ wkrótce planowane jest otwarcie kolejnej Pijalni Wódki i Piwa, tym razem z Zamościu.  

Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie niesie za sobą podpisanie dwóch nowych umów dla naszych nowych lokali w centrum Katowic. To dla nas strategiczny krok, po pierwsze, jak deklarowalismy po bardzo krótkiej przerwie wracamy na ulicę Mariacką z niezwykle lubianą i tłumnie odwiedzaną przez mieszkańców Katowic „Pijalnią Wódki i Piwa”. Ponadto, w sąsiednim lokalu zadebiutuje na Śląsku nasz najmłodszy koncept „Chicas & Gorillas”. Poraz kolejny chcemy wykorzystać efekt synergii tych dwoch brandów działających w bezpośrednim sąsiedztwie – do tej pory ten zabieg okazywał się bardzo efektywny.  mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.

Chicas&Gorillas to przykład klasycznego shot & coctail baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. Brand heroes konceptu to  pin-up girl Chica oraz ,,wyluzowany’’ Gorilla. Najnowszy koncept Grupy dostepny jest już w czterech lokalizacjach: Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Warszawie – otwarcia dwóch ostatnich odbyły się w II półroczu 2023 roku. Warto tutaj wspomnieć, że w warszawskim lokalu, największym spośród wszystkich reprezentujących ten koncept, znajduje się scena, na której występują DJ-e oraz zespoły muzyczne.

Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najstarszych konceptów grupy, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, ma umożliwić klientom cofnięcie się do lat 60-tych XX w., czyli do Polski z okresu PRL. Ideą tego pomysłu jest by w niecodziennej scenerii, oferować klientom, typowe dla tamtych czasów przekąski. Aktualnie sieć Pijalni Wódki i Piwa liczy 32 lokale. Najnowszy powstał w sierpniu 2023 r. w Nowym Targu, kolejny zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku – w Zamościu. Zarząd docelowo szacuje, że może powstac  100 Pijalni w całej Polsce.

Mex Polska na bieżąco rozbudowuje swoje koncepty i poszukuje coraz to atrakcyjniejszych lokali do zagospodarowania. W ten sposób spółka liczy na dalszy konsekwentny wzrost przychodów Grupy. Tylko w I półroczu 2023 roku skonsolidowany zysk netto liczył ponad 1,6 mln zł, kiedy to w analogicznym okresie 2022 roku (eliminując wpływ jednorazowego zdarzenia w kwocie 1,1 mln zł) Grupa odnotowała stratę netto na poziomie 0,5 mln zł.