Jeśli chcemy, aby dobrze działały te maszyny, które zostały wyposażone w łańcuchy rolkowe, musimy liczyć się z tym, że niezbędne okaże się podjęcie w tym celu kilku kroków. Na pierwszy plan w tym kontekście wysuwa się regularne czyszczenie i smarowanie łańcucha, Najlepiej, jeśli ma to miejsce co 500 przejechanych kilometrów, choć konserwacja powinna nastąpić szybciej, jeśli jeździmy w deszczu. Zaleca się przy tym nakładanie smaru na kolejne ogniwa wtedy, gdy są one jeszcze ciepłe, pozwoli to bowiem na szybsze pozbycie się rozpuszczalnika.

Jeśli pozwolimy sobie na zaniedbanie łańcucha rolkowego, musimy liczyć się z tym, że szybko ulegnie on zniszczeniu. W takim przypadku jedynym rozwiązaniem okaże się zakup nowej części. Jeśli nie mamy pewności, czy nadszedł już czas na wymianę sprawdźmy, czy ogniwa łańcucha nie zacinają się, sam łańcuch można odciągnąć do końca wysokości zęba, a koniec skali znajduje się na napinaczach tam, gdzie kończy się wahacz. Wystarczy, że dojdzie do jednej z opisanych sytuacji, a należy pogodzić się z tym, że oszczędzanie nie ma sensu. Najlepszym rozwiązaniem jest wówczas wymiana całego zestawu.

Napędy motocyklowe

W większości motocykli to łańcuchy rolkowe są uznawane za najważniejsze części napędowe. Jeśli jednak mamy do czynienia z Harleyami oraz motocyklami marki Buell, mogą być one napędzane pasami zębatymi. Innym dość często spotykanym rozwiązaniem jest napęd wałem. Oczywiście, każde z rozwiązań nie tylko posiada określone zalety, ale również nie jest wolne od wad. Trwałość poszczególnych elementów w dużej mierze jest uzależniona przy tym od działań pielęgnacyjnych. Dowiedz się więcej o łańcuchach rolkowych ze strony: www.janus.com.pl

Jak myć i konserwować motocykl?

Choć wiele osób uważa, że dbanie o (link nofollow, anchor tekst) -> łańcuch rolkowy łańcuch rolkowy jest zadaniem priorytetowym, nie można zapominać i o tym, jak dużą rolę ma do odegrania czysta karoseria. Najlepiej zainwestować w tym celu w środki czyszczące wysokiej jakości, w tym choćby pasty polerskie. Na szczęście, lakiery motocyklowe oraz te, które wykorzystują kierowcy samochodów są niemal identyczne, choć w tym pierwszym przypadku zazwyczaj mamy do czynienia z większą liczbą warstw i bardziej fantazyjnymi barwami. Mycie karoserii może odbywać się na kilka sposobów i nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby użyć w tym celu szamponu. Tu szczególnie dobrze sprawdzają się szampony wolne od wosku, ten bowiem lubi osiadać na częściach wykonanych z plastiku, co obniża ich walory estetyczne. Pomocne okazuje się dodatkowo wiaderko z ciepłą wodą i mokra gąbka. Już po umyciu te części, które są lakierowane, powinny zostać wytarte szmatką z mikrofibry.

Jak wybrać pastę polerską?

Gdy umyjemy karoserię, musimy zastanowić się nad jej zabezpieczeniem, zawsze ze szczególną troską o części plastikowe. Tu szczególnie pomocne okazują się cleanery, pozwalają one bowiem na usunięcie zmatowiałej i utlenionej warstwy lakieru, a nawet niewielkich rys pojawiających się na nim. Łagodne pasty polerskie w płynie nie powinny też doprowadzić do uszkodzenia karoserii.

Wysokiej klasy pasty polerskie znajdziesz na stornie: sklep.motogo.pl

Jeśli lakier ma ciemną barwę, możemy mieć pewność, że skuteczna okaże się politura.
Ważnym elementem pielęgnacyjnym jest też wosk. Również tu można kierować się doświadczeniami zdobytymi podczas czyszczenia karoserii samochodu, choć w sprzedaży dostępne są także preparaty stworzone jedynie z myślą o motocyklach. Jeśli do gustu przypadł nam wosk w sprayu zwracajmy uwagę na to, aby nie pozostawił śladów na kołach i elementach układu hamulcowego. Wszystkie czynności pielęgnacyjne mają ten plus, że nie wymagają ani czasu, ani wysiłku. Sam efekt końcowy daje przy tym ogromną satysfakcję.