Podatek cukrowy uderza po kieszeni restauratorów? Nie, jeśli serwują ten rodzaj napojów

dyspenser do napojow

Badania rynku przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku wykazały, że Polacy kupują znacznie mniej napojów gazowanych niż w poprzednich latach. Jednym z powodów spadku sprzedaży jest wzrost cen słodkich napojów, wynikający z nałożenia na nie opłaty cukrowej. Istnieje jednak rodzaj napojów gazowanych, po który konsumenci sięgają częściej niż dotychczas.

Podatek cukrowy odbił się na sprzedaży napojów także w gastronomii?

Aż o 23 % spadła ilość sprzedanych w tym roku słodkich napojów. Wprowadzenie podatku cukrowego przyczyniło się do znacznego wzrostu cen. Za litr napoju w butelce trzeba zapłacić już około 4,44 zł! Czy obowiązek płacenia tej daniny uderzył we właścicieli gastronomii? Nie, jeśli zdecydowali się na wprowadzenie formy serwowania napojów z dyspensera. Napoje przygotowane na bazie syropu gastronomicznego, serwowane z nalewaka do napojów i oferowane w promocyjnej formie Dolewki cieszą się większym zainteresowaniem klientów niż dotychczas.

Napoje z dyspensera – sprawdzona nowość

Sposób serwowania napojów z syropu ma w gastronomii dość dobrze ugruntowaną pozycję. Takie rozwiązanie praktykują największe sieci gastronomiczne od lat, proponując swoim klientom napoje kultowych marek z dyspensera. Nowością jest jednak pojawienie się na rynku syropów gastronomicznych dostępnych dla każdzego punktu gastronomicznego. Dziś, aby serować napoje z nalewaka do napojów nie trzeba podpisywać żadnych umów zobowiązujących do współpracy z danym dostawcą. Odkąd na rynku pojawiła się marka HMDrinks serwowanie napojów z syropów stało się proste i wygodne. A przede wszystkim opłacalne.

Syrop gastronomiczny – tańsza alternatywa

Pomimo wprowadzenia opłaty cukrowej producent napojów HMDrinks odnotował zwiększone zainteresowanie syropami gastronomicznymi. Z czego wynika chęć poznania sposobu na serwowanie napojów z dyspensera i zastosowania go w swoim lokalu?

Syropy gastronomiczne pozwalają na przygotowanie napoju wysokiej jakości w niskiej cenie. HMDrinks oferuje 4 ulubione przez konsumentów smaki syropów, sprzedawane w 5-litrowych kartonach. Jeden karton pozwala na przygotowanie 37,5 litra napoju. Czyli dokładnie tyle, ile mieści się w 75 półlitrowych plastikowych butelkach! Cena za litr gotowego napoju z syropu to zaledwie 2,87 zł brutto. Jak widać podatek cukrowy opłacany przez producenta i uwzględniony w cenie nie wywindował jej tak, jak w przypadku gotowych napojów gazowanych.

syrop lemoniada

Dodatkowe plusy korzystania z nalewaka do napojów

Poza korzyściami ekonomicznymi serowanie napojów na bazie syropu gastronomicznego ma wiele innych dodatkowych zalet.

Korzystanie z dyspensera

  • pozwala na usprawnienie pracy w lokalu,
  • minimalizuje ilość śmieci,
  • ułatwia utrzymanie porządku za barem, w magazynie i lodówce,
  • daje szansę wprowadzenia ulubionej przez konsumentów formy promocji Dolewki. Dolewka – klient płacąc za napój otrzymuje kubeczek, który samodzielnie napełnia napojem z dyspenserem tyle razy, ile ma ochotę – przyczynia się do zwiększenia sprzedaży napojów i posiłków, zwiększa obroty i ruch w interesie.

Poza tym nalewak do napojów daje możliwość pomnożenia zysków ze sprzedaży wody i szansę serwowania napojów sygnowanych własnym logo.

Sprzedaż napojów z syropu gastronomicznego- Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej

Serwowanie napojów z syropu to korzystna alternatywa dla sprzedaży gotowych napojów w butelkach. Właściciele gastronomii, którzy się na nią zdecydowali, trafili w samą dziesiątkę. Mimo podatku cukrowego, długotrwałego lockdownu i przedłużającej się zimy sprzedaż napojów z dyspensera ma się świetnie. A producent napojów HMDrinks prognozuje, że najlepsze jeszcze przed nią. W końcu wielkimi krokami zbliża upalne lato…