Lato to dobry czas dla branży akcesoriów sportowych. Badania pokazują, że Polacy szczególnie upodobali sobie jazdę na rowerze, a cały rynek artykułów sportowych odnotowuje stabilny wzrost.

Rynek artykułów sportowych wzrósł w 2015 roku o 5,6% (7,3 mld zł), co jest wynikiem o 0,7% lepszym w stosunku do roku poprzedzającego – wynika z raportu PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020”. Dobra koniunktura ma zagościć na dłużej.

Niedościgniony rower

To przede wszystkim dobra informacja dla producentów rowerów i akcesoriów dedykowanych rowerzystom. Jak wynika z badania przygotowanego przez serwis Ceneo.pl, najpopularniejszym sportem w Polsce jest właśnie jazda na rowerze (69% wskazań ankietowanych), która wyprzedza bieganie (26%) oraz sporty zespołowe (piłka nożna 20%, siatkówka 17%). Jak na ten trend reaguje rynek?

– Rzeczywiście w ostatnich latach da się zauważyć wzrost zainteresowania akcesoriami rowerowymi. Na przykład lampkami. Z jednej strony wpływa na to popularność sportu, ale i większą świadomość rowerzystów, którzy chcą jeździć komfortowo i przede wszystkim bezpiecznie – mówi Cyprian Lemiech, ekspert ds. oświetlenia przenośnego w firmie Mactronic.

Sezon na akcesoria

Same rowery sprzedają się najlepiej wiosną. Boom na gadżety i dodatkowy sprzęt zaczyna się na początku lata, w czerwcu, i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do września. – Ten okres wydłuża się w przypadku oświetlenia sportowego i trwa przez całą jesień. Dni są krótsze, szybciej robi się ciemno, uprawiający sport na powietrzu chcą jak najdłużej korzystać ze sprzyjającej pogody – dodaje Cyprian Lemiech. A aktywnych Polaków nie brakuje. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia 61% z nas deklaruje, że uprawiało sport w ciągu ostatniego roku, z czego 7 na 10 częściej niż raz w tygodniu.

Czego szukają klienci?

Autorzy raportu zauważają, że dobra koniunktura to zasługa utrzymującej się mody na uprawianie sportu i ożywienia gospodarczego, które przełożyło się na wzrost wydatków konsumenckich. Czego szukamy w sklepach? Obserwując rynek akcesoriów sportowych da się zauważyć, że Polacy oczekują przede wszystkim sprzętu o dobrym stosunku jakości do ceny, wytrzymałego i kompaktowego. Zwracają też uwagę na ciekawy design oraz funkcjonalność. Za potrzebami klientów starają się nadążać producenci. Stawiają na rozwój autorskich technologii oraz sukcesywne zwiększanie odporności na warunki atmosferyczne. Do tego dochodzi dążenie do osiągnięcia maksymalnej odporności bez wzrostu wagi – akcesoria systematycznie tracą na wadze. Osiągnięcie ideału wydaje się być coraz bliżej.

Czytaj również:  Aktywni Polacy nakręcają branżę outdoorową