Polski startup celuje w rynek światowy

0

Spółka Softgem wprowadziła na rynek Proces.io – rozwiązanie skierowane do firm średniej wielkości, które w nowatorski sposób zwiększa efektywność pracy. Polsko-hindusko-niemiecki zespół chce swój pomysł sprzedawać na całym świecie. Rynek aplikacji tego typu szybko rośnie. Amerykański instytut MarketsandMarkets wskazuje, że w 2019 r. ma osiągnąć wartość ponad 5,5 miliarda dolarów.

Proces.ioProces.io pozwala w innowacyjny sposób rozrysować dowolny proces zachodzący w firmie na ciąg etapów i zlecić go pracownikom do wykonania w świecie wirtualnym. System pozwala obrazować procesy biznesowe wielokrotnie szybciej w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych. Umożliwia również modyfikowanie kolejnych kroków procesu w trakcie pracy. Dostępne obecnie systemy mają w tej mierze mocno ograniczone możliwości. Firma dostrzegła też inny słaby punkt konkurencji i od startu dysponuje dużym zasobem gotowych szablonów procesów biznesowych.

Zastosowanie Proces.io jest bardzo szerokie. Z aplikacji mogą korzystać praktycznie wszystkie działy firmy, począwszy od księgowości, poprzez dział personalny, prawny, obsługę klientów, działy zakupów, sprzedaży oraz wiele innych. Żeby skorzystać z Proces.io wystarczy założyć konto w systemie i zaprosić współpracowników lub podwykonawców. Ze względu na elastyczność, szybkość wdrożenia i niski koszt, aplikacja stanowi doskonałą alternatywę dla oprogramowania pisanego na zamówienie.

– Skalę naszej innowacyjności pokazał test na Tajwanie, gdzie spotkaliśmy się z entuzjastycznym przyjęciem – mówi Marcin Dudek, pomysłodawca Proces.io i prezes Softgem. – W systemie wiodącej firmy zachodniej skomplikowany proces obsługi klienta powstawał tam zwykle kilka dni. Proces.io pozwoliło zredukować ten czas do zaledwie pół godziny – zaznacza Marcin Dudek.

Proces.ioProces.io umożliwia szybsze i dokładniejsze wykonywanie powtarzalnych czynności biznesowych, które każdego dnia są udziałem osób zatrudnionych w tysiącach firm. Przykładowo: akceptowanie faktur w przedsiębiorstwie z oddziałami terenowymi odbywa się w Proces.io na podstawie zeskanowanych dokumentów. Od chwili zarejestrowania faktury w systemie, poszczególni pracownicy mają wgląd w proces sprawdzania i akceptacji dokumentu. Menadżer może zlecić wypłatę środków podwykonawcy, np. podczas podróży służbowej, korzystając z Proces.io na telefonie komórkowym.

Czytaj również:  Polski startup opracował multimedialne aplikacje, które pomogą w terapii autyzmu u dzieci. W światowej ekspansji firmie pomoże Google

Proces.io - procesy w komputerze i tablecieSystem Proces.io jest dostępny w wersji internetowej oraz na tablety i komórki działające pod kontrolą systemu Android (w przygotowaniu jest wersja na iOS). Firmy zatrudniające do pięciu pracowników mogą korzystać z rozwiązania za darmo. Większe podmioty płacą 7, 12 lub 22 dolary za użytkownika w skali miesiąca. Abonamenty różnią się zakresem funkcjonalności i rodzajem wsparcia udzielanego przez zespół Proces.io. Szkolenie z tworzenia procesów biznesowych zajmuje ok. 2 godzin.

Proces.io w pigułce:

  • motywuje pracowników, ponieważ umożliwia podgląd poszczególnych etapów działania oraz dostęp do informacji i poleceń
  • redukuje do zera zadania niewykonane
  • eliminuje obieg papierowych dokumentów i minimalizuje wymianę e-maili
  • ułatwia koordynowanie pracy zespołu dzięki automatycznemu przydzielaniu zadań i kompetencji
  • zapewnia kontrolę funkcjonowania firmy poprzez monitoring realizacji powierzonych zadań
  • pozwala na monitorowanie działań dotychczas niedostępnych kadrze kierowniczej