Polskie firmy przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ

0

17 celów, 169 zadań i 304 wskaźniki – rządy krajów na świecie przyjęły założenia, dzięki którym do 2030 r. ludziom ma się żyć lepiej, zdrowiej i bezpieczniej. Cele ONZ to nie tylko sprawa rządów. Światowe i polskie firmy udowadniają, że mogą realnie przyczynić się do ich realizacji. Niektóre robią to zresztą każdego dnia – prowadząc odpowiedzialny biznes. I tak od wielu lat.

Dla wielu firm nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele, pobożne życzenia czy plany na bliżej nieokreśloną przyszłość. To ważne elementy ich strategii biznesowej.

17 celów ONZ w praktyce

Przykład Kompanii Piwowarskiej (KP), największej firmy piwowarskiej w Polsce pokazuje, że prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i zrównoważony przynosi rozwój i dobrobyt społecznościom wokół nas.

Zrównoważony rozwój leży u podstawy naszego biznesu. Zdajemy sobie sprawę, że jego trwałość zależy od kondycji ekonomicznej i społecznej naszego otoczenia oraz odpowiedzialnego gospodarowania zasobami naturalnymi. Dlatego zintegrowaliśmy te zagadnienia w podejściu „Postaw na piwo”. Każdego dnia warząc piwo, współpracując z dostawcami czy klientami wiemy, że przyczyniamy się do realizacji wspólnej wizji Narodów Zjednoczonych. To wspaniałe uczucie! – skomentował Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Globalne cele ONZRozwój biznesu i społeczności, odpowiedzialne spożycie alkoholu, oszczędzanie wody, czyste środowisko i wydajne i przyjazne uprawy to 5 źródeł wzrostu uznanych przez KP za kluczowe dla prowadzenia odpowiedzialnego biznesu piwowarskiego. Jak w praktyce browary za ich pośrednictwem przyczyniają się do realizacji celów ONZ?

Wsparcie małych przedsiębiorstw

Jednym z celów firmy do 2020 r. jest wsparcie 13,5 tysiąca małych i średnich firm w Polsce i ponad 500 tysięcy biznesów na świecie, w ramach grupy SABMiller, do której należy Kompania. Współpracującym z browarami właścicielom małych sklepów czy pubów firma dostarcza nie tylko ulubione piwa Polaków, ale także wiedzę i rozwiązania służące dalszemu rozwojowi tych biznesów. W grę wchodzą szkolenia z zakresu zarządzania kategorią piwa i budowania kultury piwnej oraz rekomendacje dotyczące asortymentu pozwalającego przyciągać kolejnych konsumentów. Dzięki takiemu podejściu, przedsiębiorcy zwiększają swoją konkurencyjność na rynku i uzyskują realne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży. A to już pierwszy krok do poprawy dobrobytu ich rodzin i najbliższych. W ubiegłym roku KP objęła takim programem prawie 4 tysiące firm. Podobny projekt SABMiller w Ameryce Łacińskiej pozwoli wesprzeć do 2020 r. 190 tysięcy właścicieli sklepów, z których 70 procent stanowią kobiety. Szacuje się, że w ten sposób pośrednio uda się pomóc ponad 750 tysiącom ludzi w tym obszarze.

Czytaj również:  Co roku około 15 tys. Europejczyków pada ofiarą handlu ludźmi. Polacy wśród najbardziej zagrożonych nacji

– Do roku 2020 chcemy w Europie realizować ambitny cel zakładający poprawę źródeł utrzymania 77 500 drobnych przedsiębiorców działających w tym regionie. Jesteśmy przekonani, że możemy też zadbać o podniesienie dobrobytu społeczności, wśród których działamy, wspierając tworzenie miejsc pracy i zapewniając dodatkowe możliwości lokalnym przedsiębiorcom. – podsumowała Sue Clark, dyrektor generalny SABMiller w Europie.

Woda na wagę złota