Prezes BLOOMGA SA o planowanym debiucie na NewConnect i ambitnych planach spółki

0
Dawid Przygodzki - Bloomga
Dawid Przygodzki – Bloomga

Polskie firmy produkujące gry komputerowe odnoszą coraz większe sukcesy na Świecie. Głośno mówią o tym fundusze, inwestorzy oraz politycy. Trzeba przyznać, że jako Polska mamy się czym poszczycić. Dziś rozmawiamy z Prezesem firmy BLOOMGA SA prężnie rozwijającego się polskiego dewelopera strategicznych gier mobilnych i przeglądarkowych – Dawidem Przygodzkim. Spółka jest coraz bliżej realizacji planów wejścia na NewConnect, po tym jak pozyskała 860 tys zł od inwestorów. Obecnie firma przygotowuje się do wirtualnego spotkania, chatu z inwestorami, aby omówić plany debiutu giełdowego i zaprezentować efekty prac nad autorską grą ISLANDOOM.

Kiedy zrodził się pomysł aby produkować gry komputerowe? Skończył Pan studia o profilu menadżerskim. Nie szukał Pan intratnej posady w korporacji?

– Dobre pytanie. Gram od najmłodszych lat. Na studiach miałem bardziej wizję założenia własnego studia produkującego gry. Nie chciałem się wiązać z korporacją – to mnie nigdy nie interesowało. Owszem chciałem wykorzystać swoje kompetencje, lecz w biznesie w którym miałbym coś do powiedzenia. W 2010 roku dopiąłem swego i jako pierwszy krok w „garażu” zacząłem tworzyć pierwszą grę strategiczno-ekonomiczną. Gra powstała i zarabiała. Byłem zachwycony, gdyż gracze kupili mój pomysł. Marzyłem jednak, aby na jej bazie stworzyć jeszcze lepszą produkcję. Widziałem, że na rynku nie ma gier strategicznych z morskim klimatem starałem się wypełnić tę lukę. Jako doświadczony gracz wiedziałem jak można to zrobić, jednak na taki cel potrzebne były większe środki. Pomysłem zainteresowali się Dorota Denis – Brewczyńska i Piotr Brewczyński, zawodowi inwestorzy. Jak już znalazłem kapitał na start, powstał pomysł na grę Islandoom, a później na Spółkę „dużego kalibru” – tak rodził się pomysł na Bloomgę.

W takim razie kiedy rozpoczęły się prace nad powstaniem spółki Bloomga i realizację pomysłu Islandoom?

– Scenariusz na grę pisałem od wielu lat, a spółka została zawiązana w lipcu 2015 roku. Natomiast prace nad grą Islandoom w jej obecnym wydaniu ruszyły pełną parą jesienią 2015. Bloomga SA przejęła dla pozyskania praw autorskich moją firmę. Mieliśmy więc fundament dla gry ISLANDOOM, która powstała w wymarzonym studiu jakie teraz rozwijamy z wyśmienitym zespołem.

Czytaj również:  T-Mobile zwiększa zatrudnienie i rozwija sieć sprzedaży. Operator w ciągu roku pozyskał prawie dwa razy więcej numerów z innych sieci

Skoro już udało się osiągnąć cel którym było zrealizowanie pomysłu na grę strategiczną z morskim klimatem, to jakie są dalsze plany?