Toyota wybrała 10 finalistów programu Toyota Startup Accelerator

toyota

Dziesięć europejskich start-upów zostało wybranych spośród ponad 100 zgłoszeń do dalszego udziału w drugiej edycji programu Toyota Startup Accelerator. Finaliści wezmą udział w intensywnym szkoleniu biznesowym, który rozwinie ich potencjał, a najlepsi z nich otrzymają od Toyoty finansowanie na wdrożenia i rozwój.

Europejski program Toyota Startup Accelerator koncentruje się na obszarach szeroko dostępnej mobilności, neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego i technologiach oceny śladu środowiskowego produktów w całym cyklu życia. Jest to efekt współpracy Toyota Motor Europe i uczelni ISDI Digital Business School w Madrycie, która od lat prowadzi własny program wspierania start-upów ISDI Accelerator.

Toyota Startup Accelerator powstał, aby wraz z młodymi zespołami przedsiębiorców i inżynierów znaleźć innowacyjne rozwiązania jednych z największych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat. Do programu, w którym mogą wziąć udział startupy z całej Europy i sąsiednich państw, zgłosiło się ponad 100 uczestników z 42 krajów.

Jury złożone ze specjalistów branżowych oraz kadry zarządzającej i ekspertów Toyota Motor Europe i ISDI Digital Business School, wyłoniło 10 finalistów o wysokim potencjale rozwoju. Start-upy te mają dobrze opracowane strategie, które tworzą odpowiedni fundament dla realizacji prototypów i programów pilotażowych przy wsparciu Toyoty. W następnym kroku finaliści wezmą udział w bootcampie, czyli intensywnym szkoleniu biznesowym, a następnie jury wybierze spośród nich pięciu laureatów, którzy otrzymają fundusze na wdrożenie swoich projektów.

Finaliści programu Toyota Startup Accelerator

Hiszpańska firma Sideways buduje floty autonomicznych pojazdów poruszających się po wnętrzach, aby radykalnie zwiększyć wydajność transportu w dużych obiektach.

Biel Glasses z Hiszpanii opracowuje inteligentne okulary, które poprawią mobilność osób niedowidzących. Okulary będą rozpoznawać przeszkody, zmiany nawierzchni czy sygnalizacji świetlnej i ostrzegać o nich użytkowników.

Revolve Wheel z Niemiec wprowadził na rynek innowacyjny, napędzany ręcznie wózek inwalidzki, który po złożeniu przybiera postać lekkiej, zgrabnej walizki i mieści się w standardowych wymiarach bagażu podręcznego.

Francuski HySiLabs opracował innowacyjny płynny nośnik wodoru o nazwie HydroSil, który ułatwia bezpieczne magazynowanie i transport tego gazu. HydroSil umożliwia zmagazynowanie w danej objętości 7 razy więcej wodoru niż w stosowanych obecnie zbiornikach wysokociśnieniowych.

Innowacyjny start-up PurCity z Danii stworzył technologię, która pozwoli zamienić budynki w wielkoskalowe oczyszczacze powietrza. System ten można instalować zarówno w nowych budynkach, jak i już istniejących. Technologia PurCity oczyszcza powietrze z cząstek stałych do wielkości 2,5 PM oraz toksycznych gazów jak tlenki azotu i siarki czy lotne związki organiczne. Jednocześnie system wychwytuje z powietrza dwutlenek węgla, przyczyniając się do walki z globalnym ociepleniem.

CargaTuCoche z Hiszpanii proponuje cyfrową platformę dla domowej ładowarki samochodów elektrycznych, która umożliwia współdzielenie punktów ładowania z innymi osobami. Dzięki temu rozwiązaniu już dziś można udostępnić własny wallbox sąsiadom oraz za pomocą aplikacji korzystać z niemal 1000 współdzielonych punktów ładowania w całej Hiszpanii.

Breeze Technologies (Niemcy) produkuje nowoczesne czujniki jakości powietrza, a pochodzące z nich dane poddaje zaawansowanym analizom. Rozwiązanie tej niemieckiej firmy wykorzystuje internet rzeczy i sztuczną inteligencję, aby pomóc miastom i przedsiębiorstwom w tworzeniu lepszych planów działania na rzecz czystego powietrza i ochrony środowiska.

Microwave Solutions GmbH (Szwajcaria) to innowacyjny pomysł na gospodarkę obiegu zamkniętego. Technologia tej firmy pozwala na recycling tworzyw sztucznych, gumy i materiałów zawierających węgiel w zaawansowane, poszukiwane na rynku materiały, takie jak grafen.

Drugi start-up ze Szwajcarii, DePoly SA, również zajmuje się recyclingiem. Jego rozwiązanie służy do przetwarzania plastiku przy pomocy prostej, zrównoważonej metody opartej na przyjaznych dla środowiska substancji chemicznych. Technologia ta jest tania i zużywa niewiele energii. Pozwala rozkładać plastik PET w temperaturze pokojowej bez korzystania z wysokiego ciśnienia. Do jej zastosowania nie trzeba oddzielać opakowań PET od innych plastików, co jest istotne z punktu widzenia obecnie funkcjonujących systemów segregacji odpadów.

Rumuńska firma Tresoil opracowała system produkcji wodoru z plastiku i zużytych opon, aby wesprzeć rozwój gospodarki wodorowej w Europie i jednocześnie rozwiązać problem szkodliwych odpadów. Technologia gazyfikacji stosowana przez tę firmę pozwala produkować wodór o ujemnej emisji CO2, bez zanieczyszczania środowiska. Jest całkowicie skalowalna i tania w uruchomieniu, co oznacza, że przy jej pomocy można odpady przetworzyć na czyste paliwo wodorowe w dowolnym miejscu na świecie, a nawet na jednostkach pływających.