Tylko w co piątym banku klient może zamknąć konto przez Internet

Modern business with new technologies
Modern business workplace with business news website on a digital tablet, mobile banking on a smartphone and some charts and graphs on a desktop.

W wielu bankach, które wymagają pisemnego wniosku o rezygnację z usług, niełatwo znaleźć wzór takiego pisma – na swoich stronach pokazują go zaledwie trzy banki. To jednak nie jedyne kłody, jakie banki podkładają pod nogi klientowi chcącemu zakończyć współpracę.

Redakcja Bankier.pl przeanalizowała 17 największych banków detalicznych działających na polskim rynku pod kątem procedur dla odchodzących i przychodzących klientów. Wynika z niego, że o ile banki dbają o prostotę i wygodę zakładania u nich konta, takich ułatwień klienci nie odczują w przypadku jego zamykania.

– Znacznie mniejszy zakres usług online przy rezygnowaniu z konta to jedno. Klienci muszą jeszcze liczyć się z kilkoma haczykami. Chcąc całkowicie zrezygnować z usług banku, należy pamiętać, by wypowiedzieć umowę ramową, a nie tylko umowę o prowadzenie rachunku – w przeciwnym razie klient może zostać z dostępem do bankowości internetowej, bo bank zamknie tylko rachunek wskazany we wniosku – komentuje Mateusz Gawin z Bankier.pl. Na taką praktykę trzeba uważać w 41 proc. banków.

Niekorzystny dla klienta będzie także okres wypowiedzenia, wynoszący standardowo 30 dni. W tym czasie 65 proc. naliczy opłaty za korzystanie z konta i karty, pomimo że klient mógł wycofać już z niego swoje środki. Opłaty będą w większości przypadków wyższe niż normalnie, ponieważ klient nie zrealizuje warunków zwalniających z opłat – nie otrzyma na konto wynagrodzenia i nie wykona odpowiedniej liczby transakcji bezgotówkowych w danym okresie rozliczeniowym.

– Dlatego rezygnując z konta koniecznie pamiętajmy o tym, by zostawić na nim niezbędne środki na pokrycie opłat za prowadzenie rachunku. O tym jaką kwotę zabezpieczyć najlepiej zapytać się w swoim banku. W przeciwnym wypadku możemy stać się dłużnikami banku, a to może być przyczyna wielu formalnych kłopotów – dodaje Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.

Więcej na ten temat: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Banki-nie-pozwola-latwo-zrezygnowac-ze-swoich-uslug-7359039.html