Udany rok dla Jula – nowa strategia operacyjna kluczem do sukcesu firmy w Polsce

Sieć multimarketów Jula osiągnęła w 2017r. 17-proc. wzrost sprzedaży w Polsce za sprawą strategii dopasowującej model operacyjny do lokalnego rynku połączonej z nową komunikacją marketingową. Na sukces  firmy  składa się także konsekwentny rozwój wielokanałowości sprzedaży.

Tomasz Wienke, Country Manager Jula w Polsce
Tomasz Wienke, Country Manager Jula w Polsce

Ten świetny wynik to rezultat konsekwentnie wprowadzanej od 2016r. strategii operacyjnej, której celem jest lepsze dostosowanie wszystkich działań firmy do warunków panujących na polskim rynku oraz do potrzeb i oczekiwań polskiego klienta. To także pierwszy przypadek w historii firmy wdrożenia komunikacji marketingowej dedykowanej jednemu rynkowi i jednoznaczne potwierdzenie, że Jula konsekwentnie stawia i będzie stawiała na rozwój w naszym kraju. O tym świadczą m.in. uruchomienie w zeszłym roku sklepu internetowego, programu dla firm JulaPro czy poszukiwanie lokalizacji dla kolejnych multimarketów na terenie Polski.

– Jestem niezmiernie dumny, że udało nam się wypracować tak wiele w stosunkowo krótkim czasie. Gdy obejmowałem pozycję Country Managera w Polsce w 2015 roku, jednym z moich celów było odpowiednie dopasowanie naszego modelu operacyjnego do polskiego rynku i konsumenta. Ze swojej strony mogę zapewnić, że to nie koniec. W najbliższym czasie planujemy rozwój sieci we wszystkich kanałach sprzedaży, z siecią stacjonarną włącznie – opowiada Tomasz Wienke, Country Manager Jula w Polsce.

Od wejścia na polski rynek do dziś Jula zdążyła pozyskać rzesze lojalnych klientów, pomimo faktu, że wciąż jest stosunkowo nową siecią, jedynym w Polsce reprezentantem formatu „multimarket”. Dostosowanie komunikacji i strategii do warunków panujących na naszym rynku, a co za tym idzie lepsze zrozumienie i odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta, zaowocowało w zeszłym roku 17-proc. wzrostem sprzedaży firmy.

– Tak znaczący wzrost nie byłby możliwy bez czynnego wsparcia wszystkich pracowników firmy. To dzięki ich zaangażowaniu, rozwojowi oraz wyznaczonym wspólnie celom udało nam się poprawić wizerunek, obsługę klienta czy dostosować poziom cen do naszego rynku – dodaje Tomasz Wienke.

W ramach nowej strategii postawiono m.in. na nową komunikację marketingową, którą zapoczątkowała kampania „Romeo i Jula”. Nowe podejście strategii komunikacyjnej zakładało przedstawienie firmy jako sieci oferującej różnorodną i szeroką gamę produktową dla ludzi aktywnych, a tym samym przybliżenie polskim klientom konceptu „multimarket” oraz wyjaśnienie faktu, że Jula nie jest marketem budowlanym, z czym dotychczas była kojarzona.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Agencja filmowa w Warszawie – kompleksowa produkcja wideo

Wybór odpowiedniej agencji filmowej w Warszawie to istotny element...

MCI finalizuje przejęcie udziałów w Nice To Fit You

MCI Capital, po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji...

XTB z mieszanymi wynikami – zysk kwartalny poniżej oczekiwań, ale solidny wzrost w skali roku

W 2024 roku XTB osiągnęło rekordowe wyniki pod względem...

Adam Góral: partnerstwo z TSS otwiera nowe możliwości dla Asseco Poland

Total Specific Solutions (TSS) międzynarodowa grupa informatyczna, działając za...

InPost nie zwalnia tempa: rekordowy wzrost liczby Paczkomatów we Francji, Hiszpanii i Portugalii

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii...
Wiadomości

Prezes URE zatwierdził Columbus Obrót jako agregatora

Spółka z Grupy Columbus została wpisana przez Prezesa URE...

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

Agencja filmowa w Warszawie – kompleksowa produkcja wideo

Wybór odpowiedniej agencji filmowej w Warszawie to istotny element...

Ruszyła budowa polskiej morskiej farmy wiatrowej Baltic Power

Po miesiącach przygotowań 11 statków ruszyło na morze by...

MCI zrealizował 25 mln euro zwrotu z inwestycji w Netrisk

Fundusz MCI.EV otrzymał ponad 25 milionów euro wypłaty środków...

Dassault Systèmes podsumowuje 2024 rok: przychody wzrosły o 5% do 6,21 mld euro

Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) ogłosiła wyniki...

Adam Góral: partnerstwo z TSS otwiera nowe możliwości dla Asseco Poland

Total Specific Solutions (TSS) międzynarodowa grupa informatyczna, działając za...

InPost nie zwalnia tempa: rekordowy wzrost liczby Paczkomatów we Francji, Hiszpanii i Portugalii

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie