Dobry rok dla DPD Polska – podsumowanie 2017

dpd

Ubiegły rok zakończył się dla DPD Polska rekordowym wolumenem oraz przychodami. Grupa kapitałowa obsłużyła w tym czasie 126 mln paczek, notując wpływy w wysokości ponad 1,6 mld zł. Mijający rok przyniósł także znaczący wzrost popularności płatności kartą u kuriera i rozwój sieci DPD Pickup, a także nowe ułatwienia dotyczące zwrotów oraz promocję usług międzynarodowych.

W minionym roku firma obsłużyła 126 mln paczek, czyli niemal 23% więcej niż w 2016. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ponad 500 tys. paczek dziennie, a w okresie szczytu paczkowego było ich znacznie więcej. Rekordowe wolumeny (blisko 900 tys. paczek, czyli średnio 30 doręczeń na sekundę) zanotowano 18 grudnia 2017. Średnia dzienna liczba paczek krajowych w grudniu wynosiła prawie 600 tys., a ogółem w tym okresie firma doręczyła ich aż 11,3 mln. Przychody grupy kapitałowej DPD Polska za rok 2017 r. wyniosły ponad 1,6 mld zł, co stanowi przeszło 19% wzrost w porównaniu do 2016.

2017 r. przyniósł istotne wzrosty przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Tak dobre wyniki to rezultat świetnej koniunktury w e-commerce i wysokiego poziomu konsumpcji w gospodarce, ale także odpowiedniej wydajności naszej sieci i właściwych procedur w okresie grudniowego szczytu – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

W 2017 roku firma DPD Polska zakończyła wdrożenie płatności elektronicznych u kuriera za przesyłki pobraniowe, a odbiorcy stali się bardziej świadomi, że mogą wygodnie zapłacić kurierowi kartą lub BLIKiem. W minionym roku DPD Polska zrealizowała także swoje cele dotyczące rozwoju sieci punktów nadania i odbioru DPD Pickup – dziś liczba placówek wynosi blisko 2000.