4 sposoby na wyróżnienie sklepu online na tle konkurencji

zakupy-online

Ostatnio większość firm przenosi swoją działalność do sieci. Sklepy online wyrastają jak grzyby po deszczu, nic więc dziwnego, że konkurencja jest olbrzymia. Jakość produktów nie przesądza już o sukcesie podjętego przedsięwzięcia. Trzeba jeszcze zaplanować odpowiednią akcję marketingową, a  przede wszystkim wyróżnić się czymś na tle innych. Budowanie niekonwencjonalnego wizerunku nie musi być jednak trudne. Wystarczy wykorzystać poniższe pomysły, a twój internetowy biznes zyska nowe oblicze.

  1. Zaproponuj aktywację na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych.

Prowadzenie strony na popularnych portalach społecznościowych to istotny aspekt współczesnego marketingu. Publikowanie postów i zdjęć zapewni stały kontakt z klientem, ale trzeba jeszcze w umiejętny sposób przyciągnąć jego uwagę. Dobrym pomysłem jest zaproszenie odbiorców do udziału w specjalnej aktywacji. Prowadzisz sklep z ubraniami? Zorganizuj konkurs na najciekawszą stylizację. Sprzedajesz książki? Zaproponuj, by klienci nagrywali filmik z recenzją ulubionej z nich. Sposobów na zaangażowanie odbiorców jest wiele. Ważne, by aktywacja była oryginalna, a jej wykonanie zabierało niewiele czasu. Nagroda dla autora najciekawszej odpowiedzi dodatkowo zmobilizuje odbiorców.pudla-kartonowe-prezenty

  1. Zadbaj o projekt firmowego opakowania.

Budowanie korzystnego wizerunku to nie tylko zakrojona na szeroką skalę promocja w mediach, lecz także dbałość o estetykę opakowania naszego produktu. Pudełko dociera do każdego klienta, możesz więc zmienić je w profesjonalną reklamę. Właśnie taką usługę oferuje nam polski producent opakowań kartonowych, Kartony24. Wystarczy, że wybierzesz interesujący cię rodzaj kartonu, hasło i logo, a potem otrzymasz spersonalizowany projekt opakowania z nadrukiem. Grafika kojarzona z twoją firmą z pewnością przykuje uwagę klientów, a ponadto sprawi, że wykażesz się profesjonalizmem i dbałością o najdrobniejszy szczegół. Interesującym rozwiązaniem jest także zastosowanie specjalnej taśmy z nadrukiem, za pomocą której zwykłe pudełko zamienisz w estetyczne opakowanie firmowe. I to zaledwie w kilka sekund!

  1. Dołącz do zamówienia gadżety reklamowe.

Przygotuj dla klientów coś specjalnego. Możesz podarować im zakładkę z zabawnym cytatem, kalendarz ze śmieszną grafiką lub specjalną kartę z podziękowaniem za zakupy w twoim sklepie. Do większych zamówień dołącz kubek albo koszulkę z interesującymi cytatami. Każdy lubi dostawać upominki, więc dzięki takim gratisom klienci z pewnością zapamiętają twój sklep, a zakładka w książce lub kalendarz na ścianie będą stale przypominać o możliwości zrobienia zakupów na twojej stronie. Można także rozważyć przekazanie bonu z kodem rabatowym na kolejne zakupy.

  1. Wykorzystuj rozwiązania ekologiczne

Troska o środowisko to ważna sprawa. Pokaż swoim klientom, że dbasz o klimat i naturę. Możliwości w tym zakresie jest wiele. W niektórych sklepach internetowych zamiast taśm do owijania kartonu wykorzystuje się sznurek. Pustą przestrzeń w pudełku można wypełnić natomiast skropakiem ekologicznym, wykonanym ze składników pochodzenia roślinnego. U producentów dostępne są także wytrzymałe taśmy papierowe, w całości podlegające recyklingowi. Korzystanie z takich rozwiązań pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom osób, którym kwestia ekologii nie jest obojętna. Klienci docenią i zapamiętają twoje starania. Ponadto w ten sposób połączysz marketing z wypełnianiem ważnej misji społecznej.

Powyższe wskazówki stanowią dowód, że budowanie korzystnego wizerunku sklepu internetowego to niekiedy kwestia dopracowywania detali. Jednak to właśnie detale sprawiają, że nasze produkty zyskują unikalny charakter, a klienci chcą do nas wracać. W marketingu nie można więc bagatelizować szczegółów, nawet projektu opakowania towaru. Takie elementy składają się na budowanie ogólnego wizerunku przedsiębiorstwa i przyczyniają się do odniesienia sukcesu.