Zdaniem ekonomistów Goldman Sachs scenariusz, w którym dochodzi do Brexitu bez osiągnięcia porozumienia stworzy liczne zagrożenia dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Obejmują one: cła na samochody, wyższe koszty zaopatrzenia w surowce/komponenty oraz, w mniejszym stopniu bezpośrednio, możliwość wystąpienia rozbieżności regulacyjnych między Zjednoczonym Królestwem a UE. Zakładając czarny scenariusz, analitycy GS szacują, że w 2021 zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) Groupe PSA może być mniejszy o około 7%. Odpowiednio dla Renault byłoby to -6%. W przypadku BMW i Volkswagena potencjalne straty byłby niższe, bo wynoszące około 4,5%. Przy najgorszym możliwym założeniu (powrót do taryf WTO), szacowane straty mogą być zdecydowanie wyższe.
PRZEMYSŁ MOTORYZACYJNY Goldman Sachs: Brexit bez umowy uderzy w europejskich producentów samochodów
NAJNOWSZY ARTYKUŁ
Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy
Redakcja -
Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach skłania je...
GORĄCY TEMAT
58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy
Redakcja -
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.
Redakcja -
PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...