Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli. W dotarciu do nowych klientów mają pomóc rozwiązania technologiczne i media społecznościowe

0

Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być bardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klienta. Oprócz tradycyjnych ubezpieczeń na życie czy komunikacyjnych pojawią się też polisy krótkookresowe oraz ubezpieczenia wybranej części majątku, np. dzieł sztuki.

– Naszą aspiracją jest dołączenie do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. W tym celu będziemy realizować naszą strategię, która bazuje na 5 filarach: klientocentryźmie, digitalizacji, doskonałości sprzedażowej i technicznej oraz uzyskaniu statusu preferowanego pracodawcy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska.

Allianz Polska chce zwiększyć swój udział w rynku z poziomu 4,2 proc. na koniec 2016 roku do dwucyfrowego wyniku i znaleźć się w czołówce najchętniej wybieranych ubezpieczycieli w kraju. Nowa strategia ma też pozwolić na podwojenie zysku operacyjnego. Towarzystwo ubezpieczeniowe stawia przede wszystkim na innowacje technologiczne, dzięki którym dotrze do nowych klientów.

– Chcemy dotrzeć do klientów, którzy posługują się nowoczesnymi technologiami i są obecni w mediach społecznościowych. Preferują oni inną formę komunikacji niż ich rodzice – wskazuje Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

Obecnie Allianz ma 1,4 mln klientów, ale dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych dociera do niemal 8 mln. Na Facebooku ubezpieczyciel wprowadził możliwość zakupu polis turystycznych. Obecnie rozszerza usługę. Autorski bot za pośrednictwem Messengera pozwoli kierowcom na zakup polisy komunikacyjnej. Jak podkreślają przedstawiciele towarzystwa ubezpieczeniowego, to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, zwłaszcza młodego pokolenia.

– Im więcej millenialsów będzie na rynku ubezpieczeniowym, tym bardziej będziemy musieli być otwarci na nowe rozwiązania technologiczne, błyskawiczny kontakt z klientami, udostępnienie naszych systemów informatycznych do online’owego załatwiania spraw. Klienci coraz rzadziej będą chcieli osobiście kontaktować się z firmą ubezpieczeniową, częściej za to online’owo poprzez różnego rodzaju aplikacje – tłumaczy Grzegorz Kulik.

Czytaj również:  15 proc. rodziców nie edukuje swoich dzieci w zakresie finansów. Co dziesiąty uważa, że to zbędna wiedza w tym wieku

Nowe rozwiązania mają ułatwić i przyspieszyć kontakt z ubezpieczycielem, np. w przypadku wystąpienia szkody. Poprzez aplikację do zgłaszania szkód, którą zamierza wprowadzić Allianz Polska, klienci w ciągu 3 godzin otrzymają decyzję od ubezpieczyciela, a w ciągu 24 godzin dostaną odszkodowanie.

– Liczymy, że uda nam się ulepszyć nasze interakcje z klientami, ich obsługa będzie sprawniejsza i szybsza. Jeśli położymy właściwy nacisk na obsługę klienta, przyciągniemy więcej klientów do naszej spółki – zapowiada Veit Stutz.