-13.2 C
Warszawa
wtorek, 19 stycznia, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tagi Media społecznościowe

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: media społecznościowe

e-commerce

Online na święta, ale nie tylko od święta. Jak covid-19 wpłynął na zakupy świąteczne...

Rok 2020 to zdecydowanie rok e-commerce. 72% internautów deklaruje, że kupuje w Internecie. 1/3 zintensyfikowała zakupy online bezpośrednio ze względu na pandemię, żeby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. A jak covid-19 wpłynął na nasze zakupy świąteczne? Inspiracje online Jak...
Magdalena Michalak Knight Frank

Wyścig po najemcę powierzchni biurowej – marketingowa Formuła 1 w dobie Covid-19

Na podstawie powierzchni biurowej w budowie do 2022 roku w Polsce zostanie oddanych 1,7 mln m kw. Ta informacja w połączeniu ze spowolnieniem w sektorze zmusza właścicieli biurowców i deweloperów do głębokiej refleksji, a...
Alain Simonnet

Nauka sposobem na rozwiązanie realnych problemów. Tak uważa coraz więcej Polaków

Znalezienie leku na COVID-19 i nowotwory, ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i stosowania plastiku oraz dobre wykształcenie dla kolejnych pokoleń. Aż dziewięciu na dziesięciu Polaków liczy, że to wszystko może zapewnić nam nauka. Dwie trzecie badanych...
media

Dzięki wydatkom na reklamę video oraz e-commerce, globalny rynek reklamy wraca do formy szybciej...

Obecnie szacowany spadek wydatków na reklamę w roku 2020 wyniesie 7,5%, to mniej w porównaniu z lipcową prognozą zakładającą spadek o 9,1% Sytuacja na rynku polskim jest nieco gorsza – najświeższe estymacje zakładają...
analizy raporty

Jak pandemia zmienia postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków

Jak pandemia zmienia postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków - Globalny Raport Przedsiębiorczości Amway 2019-2020. Jak pandemia wpłynęła na postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków? Czy wciąż chcemy otwierać własne firmy? Jaką rolę pełnią dziś dla przedsiębiorców social media?...
PEKAO DWA

Bank Pekao: pandemia zniechęca przedsiębiorców do kredytów i inwestycji

„W sytuacji niepewności, z którą związany jest największy kryzys, jaki mamy po 30 latach stabilnego wzrostu, naturalną postawą ludzką jest przypatrywanie się sytuacji. Firmy, jeśli już decydują się na inwestycje, to słusznie stawiają na...
Adam Białas

Jak skutecznie reagować na kryzys wizerunkowy

Bieżący rok za sprawą pandemii zapewne przejdzie do historii także pod względem dużej ilości zleceń dotyczących działań kryzysowych. Zwykle stanowiły one kilka, zaś w tym roku nawet kilkadziesiąt procent zadań agencji PR. Od serii...
Leczenie udarów mocno utrudnione w czasie pandemii. Mimo że są większym zagrożeniem dla życia niż COVID-19

Leczenie udarów mocno utrudnione w czasie pandemii. Mimo że są większym zagrożeniem dla życia...

Udar mózgu to w Polsce przyczyna śmierci ok. 30 tys. osób rocznie i główny powód niepełnosprawności dorosłych Polaków. Jeżeli osoba z udarem szybko trafi na szpitalny oddział, ma szansę tego uniknąć. – Udar mózgu wciąż stanowi większe zagrożenie...
amazon zakupy niemcy ecommerce

Tylko ¼ Polaków ufa reklamom w Internecie, a o ofertach dowiadują się z mediów...

Wraz z rozwojem e-commerce, zmienia się też nastawienie kupujących online do reklam. Jak wynika z raportu E-zakupy w Polsce 2020, ExpertSender, siedem na dziesięć osób nie ufa lub nie ma zdania na temat reklam...
Studenci SGH (od lewej: Hubert Wejman, Marek Przybyszewski, Marcin Słowik, na dole: Klaudia Lach, Julian Smółka, Kamila Sobczyk) / fot. EFRP

Polscy studenci nauczą Europę przedsiębiorczości

W nowym roku szkolnym na licealistów czeka 7. edycja konkursu High School Business Challenge. Tym razem polscy uczniowie będą zdobywali wiedzę na temat biznesu, rywalizując ze swoimi rówieśnikami z Czech, Słowacji i Węgier. To...
Polacy zmęczeni nadmiarem informacji o COVID-19. Koronasceptycy są jednak w mediach społecznościowych w zdecydowanej mniejszości

Polacy zmęczeni nadmiarem informacji o COVID-19. Koronasceptycy są jednak w mediach społecznościowych w zdecydowanej...

Głównymi źródłami wiedzy o COVID-19 i bieżącej sytuacji są internet, media społecznościowe i telewizja, a coraz częściej także znajomi i rodzina. Jednak Polacy są już zmęczeni nadmiarem informacji na temat zagrożenia epidemiologicznego – wynika z badań agencji Dentsu. Mimo...
komputer internet

Far From Home rozwija studio i pierwszy autorski projekt

Po oficjalnym zaprezentowaniu spółki w prasie gamingowej, krajowej i zagranicznej, pojawiło się ponad 140 publikacji opisujących grę oraz studio Far From Home. W międzyczasie do zespołu dołączyli kluczowi specjaliści w zakresie marketingu i komunikacji....
Kongres PR 2020 (1)

Za nami jubileuszowa 20 edycja Kongresu PR

#WszyscyJesteśmyzRzeszowa – to hasło chętnie powtarzane przez ekspertów public relations, którzy już po raz dwudziesty spotkali się w ramach Kongresu PR, jednej z najważniejszych imprez branżowych w Polsce. Tematem przewodnim tegorocznej edycji był CSR...
święta

Last Christmas? Po Bożym Narodzeniu może zbankrutować nawet 20% sklepów

Zbliża się początek listopada, a wraz z nim, wyczekiwany przez detalistów sezon świąteczny. To dla nich wielka szansa na odrobienie strat z I półrocza 2020. Jak pokazują badania PayPal, gwiazdka to być albo nie...
goldfish in cart – e-commerce concept

Klient 4.0 – doświadczenia i emocje przyciągają do e-sklepów

Pozytywne doświadczenie zakupowe skłania co trzeciego polskiego internautę do ponownego skorzystania z usług e-sklepu. Obsługa klienta pozostaje kluczowym czynnikiem przyciągającym konsumentów. W dobie cyfryzacji zmieniają się jednak oczekiwania i potrzeby. Klienci 4.0 są bardziej...
Pandemia zaostrzyła kryzysy wizerunkowe w sieci. Polskie firmy nie są do nich przygotowane

Pandemia zaostrzyła kryzysy wizerunkowe w sieci. Polskie firmy nie są do nich przygotowane

Na całym świecie jest już niemal 4 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w czasie pandemii ponad połowa z nich zwiększyła swoją aktywność w sieci. To z kolei spowodowało, że obecne w internecie organizacje musiały od nowa budować swoje...
startup (2)

Start-upy nie sprawdzają konkurencji i powielają jej błędy

Sam pomysł na biznes wart jest niewiele – nie jest to już nawet kontrowersyjna teza. Pułapką jest jednak założenie, że jest on na tyle unikalny, że z całą pewnością nikt wcześniej na niego nie...
biometria

Ochrona danych klientów instytucji finansowych musi nadążać za rozwojem i możliwościami technologii

Rozwój technologiczny pociąga za sobą coraz większe zainteresowanie zagadnieniami związanymi z ochroną prywatności. Na kwestie dotyczące pozyskiwania i wykorzystywania danych zwracają uwagę nie tylko konsumenci, ale także instytucje finansowe, w tym banki i ubezpieczyciele....
telefon smartphone

Mobile gaming w służbie brand safety – pod względem bezpieczeństwa gry biją na głowę...

Wycofanie się z płatnych kampanii największych reklamodawców znanej platformy społecznościowej spowodowało stratę rzędu 7 mld. dolarów w ciągu zaledwie jednego dnia. Z kolei bojkot reklamowy w popularnym serwisie streamingowym skutkował wycofaniem działań na tej...
informatyk

Co się zmieniło w branży IT przez ostatnie 15 lat?

Smartfony wypierają komputery, aplikacje w chmurze zastąpiły programy instalowane na dysku, a media społecznościowe wyrosły na główne źródło informacji. Jak ostatnie 15 lat w nowych technologiach wyglądało od kuchni branży IT? Eksperci firmy 7N,...
szkoła online

Uczniowie wracają do szkół: nauka zdalna według Polaków

Od marca uczniowie odbywali lekcje online, natomiast od 1 września, zgodnie z zapowiedziami rządu, tryb nauczania ma być dostosowywany do panującej sytuacji epidemiologicznej. Większość dzieci wróci do szkół, jednak w przypadku pogorszenia się sytuacji...
Privacy concept: Shield on digital background

Już nie Apple, a Google i Amazon są najczęściej wykorzystywanymi markami przez hakerów

Google i Amazon to dwie najczęściej wykorzystywane marki w drugim kwartale 2020 roku, pod które podszywają się cyberprzestępcy, by nakłonić ofiary do ujawnienia swoich danych uwierzytelniających, danych osobowych i płatności – wynika z badań...
W wakacje aktywni stają się oszuści i cyberprzestępcy. Urlopowicze muszą uważać na bezpieczeństwo swoich finansów i danych [DEPESZA]

W wakacje aktywni stają się oszuści i cyberprzestępcy. Urlopowicze muszą uważać na bezpieczeństwo swoich...

Polacy podczas wakacji muszą chronić się nie tylko przed zakażeniem koronawirusem, ale także zadbać o inne środki bezpieczeństwa, by nie stać się ofiarą oszustów i nie stracić oszczędności. W ostatnich dniach coraz popularniejsze wśród przestępców staje się „oszustwo na...
haker

Znany serwis randkowy mógł paść ofiarą hakerów

Jedna z najpopularniejszych platform randkowych – OKCupid, posiadała liczne luki pozwalające na dostęp do danych wrażliwych użytkowników, w tym profili, wiadomości i list kontaktów – informują eksperci Check Point. Choć zostały szybko usunięte, pada...
sms i email marketing

Zrozumieć marketing w handlu: Multi- czy Omni-?

Dzięki postępowi technologicznemu i dostępności coraz to nowych narzędzi komunikacja marketingowa stale ewoluuje. O tym, czym jest strategia multi-, a czym omnichannel oraz co je różni mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing...
Statystyczny Polak nie potrafi żyć bez telefonu komórkowego. Korzysta z niego przez kilka godzin dziennie, co utrudnia wypoczynek

Statystyczny Polak nie potrafi żyć bez telefonu komórkowego. Korzysta z niego przez kilka godzin...

Więcej niż 9 na 10 Polaków korzysta z telefonu komórkowego, a wśród dzieci ten odsetek jest niewiele niższy – wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ze smartfona korzystamy codziennie po kilka godzin i nie rozstajemy się z nim...
online

Dwunastokrotny wzrost sprzedaży obuwia w e-handlu – dane od ExpertSender

W 2019 roku obuwie było jedną z najchętniej kupowanych przez Internet kategorii produktów, a klienci miesięcznie wydawali średnio około 228 złotych na ten cel. Co ciekawe, pierwszymi źródłami informacji na temat oferty przede wszystkim...
Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje...
media

Krajobraz po bitwie. Jak zmienił się rynek mediów

Konsekwencje pandemii i związanych z nią ograniczeń nie omijają żadnej z branż – w tym również sektora mediowego. Najwięcej zyskają Ci marketerzy, którzy potrafią działać szybko i elastycznie, uwzględniając specyfikę obecnej sytuacji. Jak będzie...
rekrutacja-z-agencja

Kandydaci śledzą działania pracodawców w czasie pandemii – wyniki raportu

Z badań przeprowadzonych przez MJCC, agencję specjalizującą się w obszarze marki pracodawcy, wynika, że koronawirus znacząco wpłynie na postrzeganie polskich firm jako atrakcyjnych miejsc pracy. Pracodawcy w obliczu pandemii stanęli wobec ogromnego wyzwania, związanego z...
analityka internet

Połowa informacji w sieci jest fałszywa, pytanie która?

Określenie “fake news” to buzzword ostatnich miesięcy. Pandemia COVID-19 po raz kolejny przypomniała nam o mrocznej stronie ludzkiej natury. Czy na pewno ludzkiej? Za pomysł odpowiedzialny jest co prawda człowiek, ale za tworzenie i...
analizy raporty

Korzyści z PR w Employer Branding, czyli jak skutecznie budować silną markę pracodawcy

Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i...
Hashtag a social media: podsumowanie 2015 roku

Jak zakupy fashion – to tylko z Facebookiem. Tik Tok daleko w tyle. Badanie

Choć wiele głosów w branży od lat zwiastuje schyłek świetności social mediów, te o dziwo mają się bardzo dobrze, a w dodatku sprawdzają się jako wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Przynajmniej tak wygląda sytuacja...
sklep handel

Sektor handlowy w nowej rzeczywistości

4 maja centra handlowe zostały ponownie otwarte. To światełko w tunelu dla właścicieli i najemców, jednak panująca pandemia i tak wywrze ogromny wpływ na całą branżę. O tym jak wygląda obecna sytuacja, jak zmieniają...
prasa drukowana

Czy druk może rywalizować z internetem?

W dobie internetu, katalogów online i sklepów internetowych mogłoby się wydawać, że praca drukarni przechodzi do lamusa. W istocie jednak tak nie jest i jest to sposób na Klienta, w który nadal inwestują firmy...
spam

Czy spam może być uznany za naruszenie dóbr osobistych

Pojęcie „spamu” nie ma bezpośredniej definicji legalnej. Najbliższe istocie tego terminu zdaje się być określenie, którym posługuje się ustawodawca w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W świetle przywołanego przepisu „zakazane jest...
Deloitte

Szansą rozwoju dla firm ubezpieczeniowych są ubezpieczenia zdrowotne

Branża ubezpieczeniowa, jak większość sektorów gospodarki, ucierpiała w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, choć nie w takim samym stopniu jak np. branża bankowa. Należy się jednak spodziewać, że w ciągu najbliższych miesięcy zainteresowanie jej...
szkoła edukacja

Czy polskie szkoły zdały egzamin z nauczania przez internet?

Wśród rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym, 39% badanych przyznało, że ich pociechy mają zorganizowane nauczanie online ze wszystkich przedmiotów szkolnych, a 45% stwierdziło, że tylko niektóre zajęcia szkolne prowadzone są przez internet. Zdalne...
dezinformacja PAP InfoGOV

Startuje #FakeHunter – system do walki z infodemią

PAP i GovTech Polska uruchamiają aplikację #FakeHunter, czyli nowe narzędzie do walki w sieci z dezinformacją o koronawirusie. Za pomocą tej aplikacji każdy internauta będzie mógł zgłosić wątpliwą treść do sprawdzenia, a następnie otrzymać...
Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista w zakresie HR i psychologii międzykulturowej

Rekrutacja online – jakie metody zyskają na znaczeniu?

19 mln Polaków korzysta z mediów społecznościowych, a ogłoszenia video z ofertą pracy są o 230% częściej otwierane niż te w formie tradycyjnej publikacji. Koronawirus wstrzymał na chwilę cały świat, ale działalność większości branż...

GORĄCY TEMAT

home office koronawirus

Czy praca zdalna stanie się naszą codziennością? Wyniki badania EY Polska

Badanie EY Polska: Spośród firm, które stosują rozwiązania pracy zdalnej, żadna nie chce przejść w pełni na ten model po zakończeniu pandemii. Jak wynika z...
bezrobocie bankrut pracownik

Nowe tarcze antykryzysowe nie zahamują wzrostu bezrobocia

Liczba osób pozostających bez pracy jest w miarę niska. W grudniu 2020 r. stopa bezrobocia wyniosła 6,2% i była tylko nieznacznie wyższa niż w...
Prof. Modzelewski

Witold Modzelewski: Dużo niższy podatek dla producentów podgrzewaczy do tytoniu powinien...

„Dużo niższy podatek na tzw. podgrzewacze tytoniu napycha kieszenie ich producentów. Jeżeli przywilej ten nie będzie szybko zlikwidowany, budżet (czyli my wszyscy) da w...
korek transport samochody

Blisko 40% Polaków uważa, że młodzi kierowcy powinni płacić wyższe OC....

Młodzi kierowcy znowu mogą dostać po kieszeni. Prawie 40% Polaków uważa, że powinni płacić wyższe OC. Eksperci: To nie poprawi bezpieczeństwa. Niemal 40% Polaków uważa,...

Stracony sezon, trudny rok. Zimowy lockdown powiększa długi branży turystycznej

Zimowy lockdown kolejny raz pokrzyżował wyjazdowe plany wielu Polaków. Już co trzecia osoba w związku z pandemią odłożyła lub zrezygnowała z wydatków na ten...