Array Canada Inc. ogłosiła właśnie decyzję o zakupie Willson & Brown, producenta kompleksowych rozwiązań wyposażenia punktów sprzedaży i ekspozycji towarów z siedzibą w Warszawie. Przejęcie wzmocni globalne możliwości produkcyjne oraz umożliwi Array wejście na rynek prestiżowych europejskich produktów kosmetycznych.

Po sfinalizowaniu transakcji firma Willson & Brown będzie kontynuowała budowanie pozycji efektywnego i konkurencyjnego kosztowo partnera wiodących marek i sprzedawców w Europie, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie.

Transakcja, podlegająca zwyczajowym warunkom oraz zatwierdzeniom regulacyjnym, powinna zostać zamknięta w czwartym kwartale 2018. Dalsze szczegóły umowy nie zostały ujawnione.

Array dostarcza usługi z zakresu wyposażenia przestrzeni ekspozycyjnych sklepów dla sprzedawców i producentów artykułów kosmetycznych na całym świecie. Willson & Brown jest działającą na terenie całej Europy firmą, która projektuje, produkuje, instaluje i serwisuje kompleksowe systemy ekspozycyjne do kosmetyków, napojów, elektroniki oraz szybko sprzedających się artykułów.

– Połączenie tych dwóch firm poszerzy utalentowany i doświadczony zespól o ponad 800 osób, wprowadzi wielu nowych klientów oraz dodatkowe zasoby, które pozwolą na zwiększenie zakresu naszych usług w Europie. Wzmocni również znacznie nasze możliwości w Europie i na Bliskim Wschodzie, dostarczając Array nie tylko skalowalny i efektywny kosztowo park maszynowy przystosowany do produkcji w metalu, drewnie, technologii wtryskowej oraz montażu elementów wykonanych z różnych materiałów, ale również dostęp do innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez Willson & Brown. – powiedział Jeffrey K. Casselman, Prezydent i CEO w Array, oraz dodaje – Cieszymy się, że Wojtek Gackowski i Dariusz Rutczyński, dyrektorzy Willson & Brown, zgodzili się zostać ważnymi udziałowcami Array i współpracować z nami w budowaniu wartości w kontaktach z naszymi partnerami na całym świecie.

W grudniu 2015 Carlyle U.S. Equity Opportunity Fund II, amerykański średniej wielkości fundusz kupujący zarządzany przez The Carlyle Group, wykupił Array Canada Inc.
Array i Carlyle korzystali z doradztwa Goodwin Procter oraz EY.

Czytaj również:  HARMAN otwiera nowe biuro w Polsce