Bank Standard Chartered wdroży wirtualny system bankowy firmy Ailleron

0
LiveBank
Źródło: livebank24.com

LiveBank, czyli wirtualny system bankowy opracowany przez polską spółkę Ailleron, zostanie wdrożony przez międzynarodowy bank Standard Chartered do obsługi ponad 5 milionów klientów w Azji, Afryce i Bliskim Wschodzie. To największa w historii tego typu operacja realizowana przez międzynarodowy bank [1]. Lista państw, w których funkcjonuje rozwiązanie Ailleron SA sukcesywnie się wydłuża. 

Standard Chartered wdrożył pilotażowo rozwiązanie opracowane przez Ailleron SA w Malezji i Singapurze. Bardzo szybka adopcja LiveBank w tamtym regionie otworzyła drzwi do uruchomienia platformy m.in. w: Chinach, Indiach, Tajwanie, Bangladeszu, Hongkongu, Kenii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Standard Chartered realizuje w ten sposób swoją strategię zakładającą wzmocnienie udziału w bankowości detalicznej, dla Ailleron SA to z kolei kontynuacja globalnej ekspansji i kolejny referencyjny projekt realizowany dla jednego z największych banków na świecie.

Obszar działalności banku Standard Chartered obejmuje rynki, na których panują zaostrzone procedury bezpieczeństwa. Aby system mógł zostać wdrożony musi przejść rozbudowany proces akceptacyjny i spełniać w 100% kryteria niezwykle rygorystycznej polityki bezpieczeństwa informacji. Tym bardziej obecne wdrożenie jest dla naszej spółki nobilitujące, ponieważ to świadectwo, że LiveBank przeszedł pomyślnie wszystkie, nawet najbardziej wymagające testy. Z racji historycznej skali wdrożenia to również kolejny referencyjny projekt w naszym portfolio. Już od dłuższego czasu odnotowujemy wykładniczy wzrost liczby zapytań o LiveBank. Skokowo wzrasta liczba partnerstw poszerzających sieć sprzedaży oraz deklaracji odnośnie zakresu poszerzenia wdrożeń u stałych klientów. Szybkość realizowanych wdrożeń i dotychczasowe doświadczenie są naszymi niewątpliwymi atutami w porównaniu zarówno z lokalną jak i światową konkurencją – mówi Rafał Styczeń, Prezes Zarządu Ailleron SA.

Dotychczasowa ekspansja LiveBanku potwierdza przyspieszający wśród globalnych banków trend podążania w kierunku cyfrowej rewolucji. Według badań w samej Wielkiej Brytanii liczba wizyt w tradycyjnych oddziałach bankowych spadła z 476 milionów w 2011 roku do 278 milionów w 2016 roku [2]. W innych regionach świata z kolei brak tradycyjnej infrastruktury oddziałów, w organiczny sposób napędza gwałtowny rozwój bankowości mobilnej. Rozwiązanie polskiej spółki z sukcesem wpisuje się w podobne trendy również na innych lokalnych rynkach.

Czytaj również:  Reklamy mogą być skuteczniejsze o 30–40 proc. To dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów

LiveBank jest zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem z obszaru wirtualnej bankowości, które gwarantuje obsługę klienta na najwyższym poziomie bez konieczności wizyty w fizycznym oddziale banku. Zapewnia wiele udogodnień, w tym m.in. możliwość skontaktowania się ze specjalistą, personalnym doradcą, a także dostęp do produktów oferowanych przez bank za pośrednictwem transmisji wideo, audio lub czatu, w zależności od preferencji klienta.