Browar Jastrzębie S.A. podtrzymuje plany debiutu na NewConnect

GPW (3)

Browar Jastrzębie S.A., Spółka działająca w branży piwowarskiej, podtrzymuje swoje plany wejścia na rynek NewConnect. Najpierw jednak przeprowadzi kampanię equity crowdfunding poprzez platformę finansowania udziałowego Beesfund, z której zamierza pozyskać do 4 mln zł na dalszy rozwój.

W ramach kampanii crowdfundingowej realizowanej poprzez platformę Beesfund, która rozpoczęła się w dniu 22.10.2018 r., Spółka zaoferuje inwestorom do 17.400.000 szt. akcji, które będą stanowiły 35,15% udziału w jej kapitale zakładowym. Browar Jastrzębie S.A. będzie chciał pozyskać z tej kampanii do 4 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na wyposażenie wytwórni, w tym zakup kadzi i osprzętu browarniczego. W ten sposób Spółka chce osiągnąć istotną pozycję na rynku browarów rzemieślniczych w Polsce. Kolejnym etapem rozwoju ma być debiut na rynku NewConnect.

„Obecnie funkcjonujemy jako browar kontraktowy, czyli zlecamy innym browarom produkcję piwa zgodnie z opracowanymi przez nas recepturami. To ogranicza możliwości technologiczne. Inwestycja w budowę browaru pozwoliłaby na zlikwidowanie wąskiego gardła, którym niewątpliwie jest brak odpowiedniej infrastruktury. Zdecydowaliśmy się na kampanię equity crowdfunding, ponieważ uważamy, że ten model pozyskania finansowania jest dla nas najbardziej optymalnym. Pozyskane środki chcemy wykorzystać na wyposażenie naszego browaru. Naszym następnym krokiem ma być debiut na rynku NewConnect. Upublicznienie Spółki na alternatywnym rynku powinno nas uwiarygodnić oraz pozwolić budować pozycję rynkową poprzez jeszcze lepszą transparentność.” – komentuje Piotr Piekarski, Prezes Zarządu Spółki Browar Jastrzębie S.A.

Browar Jastrzębie S.A. dynamicznie zwiększa swój udział w polskim rynku browarów „kraftowych”, a jego klienci wypili dotąd ponad 9650 litrów tego piwa. Z uwagi na coraz wyższą popularność marki i mody na tzw. „krafty”, założyciele Spółki zdecydowali się uniezależnić od zewnętrznych dostawców i zbudować własny browar. Obecnie Browar Jastrzębie S.A. ma w swojej ofercie aż 8 piwnych stylów, od standardowego Pilsa po mniej klasyczne pozycje takie jak: New Zeland Pale Ale lub Sorachi Ace Single Hop. Linia produktów zawiera aktualnie m.in. takie piwa jak: Jastrzębskie Inwestorskie, Jastrzębski Pils, Jastrzębska Belgian IPA, Jastrzębska Double IPA czy Jastrzębskie Trzy Zboża. Budowa własnej wytwórni pozwoli poszerzyć ofertę o kolejne piwne smaki.

„Widzimy, że popyt na nasze piwa rośnie cały czas i zwiększenie produkcji jest krokiem, którego oczekuje od nas rynek. Szacujemy, że własny browar będzie warzył 75 tys. litrów piwa miesięcznie, co pozwoli nam zaspokoić potrzeby rynkowe i stać się czołowym graczem wśród browarów rzemieślniczych w Polsce. Zamierzamy zbudować silną więź Akcjonariuszy z browarem, budując wokół niego społeczność ludzi, którzy chcą być nie tylko najlepszymi ambasadorami naszej marki, ale przede wszystkim dołączyć do piwnej rewolucji, która zmienia rynek browarniczy w Polsce.” – dodaje Prezes Piekarski.