Co to jest inbound marketing

0

Współczesne realia funkcjonowania na konkurencyjnym rynku wymagają znacząco różnego podejścia do marketingu niż miało to miejsce zaledwie klika lat temu. Agresywne strategii marketingowe nie przynoszą już najlepszych rezultatów. Ich miejsce zajmuje podejście pozwalające Klientom samodzielnie odszukać tego czego szuka poprzez tworzenie pozytywnych i trwałych relacji. Takie podejście nazywa się inbound marketingiem (marketingiem przychodzącym).

Współczesne realia funkcjonowania na konkurencyjnym rynku wymagają znacząco różnego podejścia do marketingu niż miało to miejsce zaledwie klika lat temu. Agresywne strategii marketingowe nie przynoszą już najlepszych rezultatów. Ich miejsce zajmuje podejście pozwalające Klientom samodzielnie odszukać tego czego szuka poprzez tworzenie pozytywnych i trwałych relacji. Takie podejście nazywa się inbound marketingiem (marketingiem przychodzącym).

Czym jest inbound marketing?

Działania w ramach inbound marketingu polegają na działaniach skierowanych na Klienta, który wyraził na nie zgodę, a także (lub przede wszystkim) przekaz informacji w miejscu i czasie precyzyjnie dopasowanym do jego potrzeb. Inbound marketing jest zatem precyzyjną strategią działań promocyjnych, które przekazują Klientowi informacje wtedy, kiedy ich potrzebuje.

Jak prowadzić inbound marketing?

Działania w ramach inbound marketingu służą nawiązywaniu i utrzymywaniu jak najlepszych relacji z odbiorcą. Dlatego też techniki tej strategii powinno się wykorzystywać w możliwie najszerszym zakresie. Do najważniejszych elementów inbound marketingu z pewnością zaliczyć można:

  • Optymalizację strony www oraz pozycjonowania,
  • Prowadzenie strony i bloga firmowego,
  • Content marketing,
  • Aktywność w social media.

Nie można również zapominać o dodatkowych formach dotarcia do Klienta. Inbound marketing jest wyjątkowo szerokim pojęciem pozwalającym wykorzystać wszelkie możliwości dotarcia do odbiorcy. Niezależnie jednak od wykorzystywanych narzędzi, cel jest jeden – pozytywne relacje z Klientem, przyciągnięcie go do przekazu reklamowego i wpłynięcie na jego decyzję zakupową. Unikalne treści na odpowiednio zoptymalizowanej i pozycjonowanej stronie www, wspierane przez atrakcyjny content na blogu, aktywność w mediach społecznościowych, wtyczki sprzedażowe. To wszystko powoduje, że dostarczamy Klientom atrakcyjnych informacji, które w znaczącym stopniu wpływają na jego świadomość marki oraz decyzje zakupowe.

Czytaj również:  Zaklęty krąg Trumpa

Korzyści inbound marketingu

Współczesny marketing oparty być musi na co najmniej dobrej znajomości zachowań Klientów. Dzięki tej wiedzy mamy możliwość:

  • Dotarcia do najbardziej zainteresowanych zakupem odbiorców,
  • Zaangażowania Klientów poprzez różnego rodzaju kampanie lub akcje w social media, co zwiększa szanse na zakup naszej marki,
  • Zbudowania świadomości marki,
  • Dopasowania przekazu i formy reklamy do Klienta.

Głównym celem inbound marketingu jest zaangażowanie Klienta i wpłynięcie na jego decyzje zakupowe. W tym celu wykorzystywać należy jak najszerzej możliwości, jakie dają współczesne kanały marketingowe – SEO, blogi, widgety sprzedażowe, precyzyjny przekaz reklamowy. Dzisiejszy marketing skupia się na przekazywaniu Klientom atrakcyjnych treści w miejscu i czasie, które są dla niego najlepsze. Dlatego musimy poznać dokładnie naszego odbiorcę i precyzyjnie dostosować do niego przekaz. Bardzo dobrym sposobem na zwiększenie oddziaływania na odbiorcę w ramach inbound marketingu jest zastosowanie widgetów sprzedażowych. Widget BUY.BOX to doskonały sposób na dodatkowe zachęcenie potencjalnych Klientów do wejścia na stronę naszego sklepu, możliwość uatrakcyjnienia bloga o konkretne treści sprzedażowe oraz doskonały sposób na monetyzację swojego contentu. Wypróbuj widget BUY.BOX  i sprawdź, co może Tobie przynieść.