Co trzeci Polak korzysta z dofinansowania do okularów od pracodawcy

businessman in white shirt.

Polacy wciąż płacą za okulary z własnej kieszeni – tak wynika z najnowszego opracowania “Raport o okularach Polaków. Jak je nosimy, kupujemy i co dla nas znaczą?” przygotowanego przez sklep wOkularach.pl. Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, najczęściej nie korzystają z dofinansowań od pracodawców.

Jedynie co trzeci respondent podczas zakupu nowych oprawek uzyskał pomoc finansową od pracodawcy. 31 proc. badanych przyznało przy tym, że ich zakład w ogóle nie przewiduje takiej możliwości. Ponadto, według raportu wOkularach.pl, jedna na dziesięć osób nie zdawała sobie sprawy z takiej możliwości.

Te dane mogą zastanawiać zwłaszcza wtedy, gdy weźmiemy pod uwagę kwoty, jakie Polacy przeznaczają na zakup okularów. Najczęściej wciąż są one wysokie: 46 proc. badanych na nowe oprawki wydało ponad 500 zł, zaś 34 proc. wysupłało u optyka kwotę rzędu 300-500 zł. Jedynie 2 proc. okularników kupiło oprawki za 100 zł lub mniej.

Trzeba przy tym pamiętać, że dofinansowanie do okularów jest obowiązkiem pracodawcy – mówi o tym art. 207 Kodeksu pracy. W zakładach, w których pracownik ma kontakt z komputerem przez co najmniej połowę dobowego czasu pracy, pracodawca zobowiązany jest do wsparcia przy zakupie okularów. Wysokość dofinansowania ustalana jest jednak wewnętrznie, w zakresie każdej firmy.

Nasz wzrok to także narzędzie pracy – zwłaszcza w biurach, w których w dużej mierze “pracuje się” oczami. Długie godziny spędzone przy ekranie w klimatyzowanym pomieszczeniu nie pozostaną bez wpływu na wzrok. Z tego powodu warto sprawdzić, jak w naszej firmie wygląda kwestia dofinansowań do okularów. Powinni o tym pamiętać zarówno pracodawcy, jak i pracownicy.