Creamfinance zdobywa nowe rynki dzięki własnej technologii. Obecnie pożyczkodawca uruchamia działalność w Hiszpanii

0

CEO Magazyn Polska

Creamfinance Poland jest częścią grupy Creamfinance. Operuje ona obecnie na siedmiu rynkach, z których główne to Polska, Czechy, Gruzja, Łotwa, Słowacja i od niedawna Nowa Zelandia. Obecnie spółka wchodzi z operacjami do Hiszpanii.

To, co pozwala nam na szybkie wejście na nowe rynki, to przede wszystkim nasza własna technologia, którą wypracowaliśmy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Adam Dąbrowski, dyrektor zarządzający Creamfinance Poland. – To nasze IT, nasza aplikacja, nasze silniki scoringowe, które są przystosowane do integrowania narzędzi dostępnych na różnych międzynarodowych rynkach, przede wszystkim płatności oraz narzędzi ocen ryzyka.

Związek Firm Pożyczkowych ocenia, że polski rynek pożyczek pozabankowych może w tym roku wzrosnąć o niemal jedną czwartą i osiągnąć wartość 5,1 mld zł. Creamfinance prowadzi na tym rynku internetowe portale pożyczkowe LendOn.pl, Extraportfel.plRetino.pl. Oferuje za ich pośrednictwem chwilówki, czyli wysoko oprocentowane pożyczki dla klientów, którzy potrzebują pieniędzy szybko i na krótki czas, a z powodu małej wiarygodności lub braku czasu na procedury nie są w stanie uzyskać kredytu w banku.

Średnia wartość pożyczki w naszym portfelu to około 1,2 tys. zł informuje Adam Dąbrowski. Klienci w swoim 2,5-letnim cyklu życia, który dzisiaj obserwujemy, średnio korzystają 2 do 3 razy z naszych usług. Są to klienci, którzy w ogromnej większości terminowo regulują swoje zobowiązania. Jesteśmy takim dodatkiem do istniejących obecnie produktów finansowych, wpisujemy się w pewną niszę, która powstała na polskim rynku.

Chwilówki oferowane przez portale spółki kosztują od kilkunastu do ponad 20 proc. w skali miesiąca. Mimo to klientów nie brakuje. Jak informuje firma, do sierpnia 2015 roku pożyczyła klientom ponad 64 mln zł, a na jej portalach zarejestrowanych jest 250 tys. osób. W całym roku kwota pożyczek ma przekroczyć 100 mln zł. Dyrektor zarządzający Creamfinance Poland tłumaczy, że oferta jego firmy uzupełnia ofertę bankową.

Czytaj również:  POLMAN S.A. opublikował wyniki za 2018 r.

– Stało się to po tym, jak banki ograniczyły akcję kredytową w tym najtrudniejszym momencie po kryzysie – mówi Dąbrowski. – Ponieważ działamy w internecie, mamy technologię, która pozwala nam szybko, sprawnie i przyjaźnie obsługiwać naszych klientów, a to oznacza, że rynek consumer finance należy do firm takich jak nasza.

Creamfinance prognozuje, że w tym roku jej przychody przekroczą 35 mln zł. Zysk netto sięgnąć ma 5,9 mln zł. W kolejnych latach wyniki firmy mają się systematycznie poprawiać, a za dwa lata zyski mają się podwoić, a przychody zwiększyć o 150 proc. Spółka sprzedała w październiku obligacje warte ponad 2 mln zł i zamierza te pieniądze zainwestować w pożyczki dla Polaków.

Głównym czynnikiem, który umożliwi nam wzrost, jest dostępność kapitału mówi Adam DąbrowskiCreamfinance Poland. Nasze operacje, nasze procedury ryzyka, nasza technologia oraz nasze wewnętrzne zasoby są gotowe na to, żeby obsługiwać więcej klientów i żeby generować wysokie zwroty na kapitale, który inwestujemy.