CRM dla pośrednika – jakie funkcjonalności są niezbędne?

Customer relationship management concept with businessman touching button in background

Współpraca z pośrednikiem nieruchomości to już niemalże standard w przypadku osób zainteresowanych zakupem, wynajmem czy sprzedażą nieruchomości. Profesjonalna agencja zapewnia pełne wsparcie na każdym etapie transakcji. Prowadzenie biura nieruchomości nie jest jednak prostą sprawą. Wymaga olbrzymiej wiedzy, znajomości branży, łatwości nawiązywania kontaktów, smykałki biznesowej. W jaki sposób zoptymalizować pracę zespołu i zwiększyć szanse na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej? Wykorzystując oprogramowanie CRM. W tym artykule sprawdzisz, jakie funkcjonalności systemu warto wykorzystać.

Branża nieruchomości to jedna z niewielu branż, gdzie najważniejszy jest klient i budowa długofalowych relacji z grupą odbiorczą. Zadowolenie klienta świadczy o sukcesie każdej agencji. Jest również wyznacznikiem przewagi konkurencyjnej.   

Obsługa klienta w czasach post-pandemicznych

Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno niemalże na wszystkich gałęziach gospodarki, w tym między innymi na branży nieruchomości. Z powodu nałożonych restrykcji i konieczności zachowania dystansu społecznego – zwłaszcza w początkowym okresie – obsługa klienta stanowiła nie lada wyzwanie. Poszczególne etapy procesu transakcyjnego odbywały się w systemie zdalnym i choć biura nieruchomości świetnie poradziły sobie z całą sytuacją, to modyfikacja procesu obsługi klienta okazała się nieunikniona. 

Jak dostosować komunikację z klientem do czasów post-pandemicznych? Wykorzystując System CRM ESTI – https://esticrm.pl/ – oprogramowanie wspierające proces customer relationship management, dedykowane branży nieruchomości. Narzędzie zapewnia możliwość szybkiej i bezproblemowej modyfikacji szablonów wiadomości. Dzięki takiemu rozwiązaniu można z łatwością dopasować model komunikacji do potrzeb odbiorcy. Automatyzacja procesu obsługi klienta zwiększa szansę na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. 

Szybka dystrybucja ofert na portalach 

W branży nieruchomości najważniejsza jest dobra oferta – o jej najwyższą jakość zadba system CRM. W jaki sposób? Ogłoszenie to pierwszy i najważniejszy segment, na jaki zwracają uwagę osoby zainteresowane kupnem oraz wynajmem mieszkania. Konkurencyjna oferta zwiększa szansę na pozyskanie klienta. Dzięki oprogramowaniu CRM przygotowanie dobrej oferty zajmie dosłownie chwilę. Można skorzystać z gotowego szablonu – pozostaną do uzupełnienia najważniejsze informacje o lokalu, dane kontaktowe osoby wystawiającej ogłoszenie, a treść szablonu będzie można bez problemu dopasować do konkretnej oferty. 

Interfejs dopasowany do użytkowników 

Kluczową funkcją oprogramowania CRM z której warto skorzystać, jest możliwość personalizacji interfejsu i dostosowania poszczególnych widoków do potrzeb pracowników różnego szczebla. To ważne, ponieważ z systemu będą korzystać zarówno kierownicy działów i osoby zarządzające, jak i pośrednicy czy asystenci.