7.9 C
Warszawa
sobota, 23 października, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Obsługa klienta

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: obsługa klienta

budowa magazynów

Branża e-commerce lokuje kapitał w magazyny

Sektor magazynowo-produkcyjny zarówno w Polsce, jak i w całej Europie korzysta z postępującego trendu związanego z nieustannym rozwojem branży e-commerce. Pandemia Covid-19 dodatkowo wzmocniła te tendencje, tym samym zwiększając zapotrzebowanie na nowe powierzchnie. Na...
Technologia

Handel: 3 na 4 przedsiębiorstwa planują wdrożenia IT, a zwrotu z inwestycji oczekują w...

Cyfryzacja opanowała handel, jednak ciągle jej mało. Aż 85 proc. przedstawicieli kadry zarządzającej sektora detalicznego ocenia, że sama digitalizacja to za mało, a branża potrzebuje zróżnicowanych strategii wspieranych danymi. W branży handlowej dominuje pogląd,...
sztuczna inteligencja

Automatyzacja i reskilling. Perspektywa Polaków

Blisko co trzeci pracownik w Polsce uważa, że pandemia COVID-19 zwiększyła ryzyko automatyzacji miejsc pracy w kraju. To wynik poniżej globalnej średniej – pokazuje badanie Decoding Global Talent, przeprowadzone przez The Network i Boston...
zarządzanie

Czy platforma BPM przyspiesza cyfrową transformację biznesu?

Pandemia i jej następstwa diametralnie zmieniły warunki funkcjonowania polskich firm. Kluczowe dla przetrwania okazały się przede wszystkim elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowania się do sytuacji. Te biznesy, które płynnie przełączyły się na działalność w...
Grafika główna_Widok panelu klienta biznesowego

Oprogramowanie SaaS przyszłością sprzedaży B2B w Polsce

Dedykowane, duże systemy on-premise są wyznacznikiem zamożności organizacji i jej pozycji lidera? Wcale nie. Coraz więcej dużych graczy inwestuje w oprogramowanie SaaS (w chmurze). Poznaj realne wdrożenie dla lidera rynku e-commerce z segmentu dystrybucji...
Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online, a także publicysta oraz autor bloga Marketing Hacker

Późny efekt pandemii. Sklepy stacjonarne zmieniają się w magazyny

Sklep miejscem inspiracji i nawiązania kontaktów towarzyskich? Nie tylko tak może być, ale wręcz powinno, jeśli przedsiębiorcy chcą zatrzymać klientów w sklepach stacjonarnych. Ich powierzchnia też się zmniejszy, bo część zostanie przeznaczona na magazyny,...
Customer relationship management concept with businessman touching button in background

CRM dla pośrednika – jakie funkcjonalności są niezbędne?

Współpraca z pośrednikiem nieruchomości to już niemalże standard w przypadku osób zainteresowanych zakupem, wynajmem czy sprzedażą nieruchomości. Profesjonalna agencja zapewnia pełne wsparcie na każdym etapie transakcji. Prowadzenie biura nieruchomości nie jest jednak prostą sprawą....
System CRM

System CRM w firmie i jego funkcje ułatwiające prowadzenie biznesu

Poszukiwanie nowych rozwiązań i dróg kontaktów z klientami jest ogromnie ważne. Dlaczego? Otóż budowanie długotrwałej więzi z klientem daje każdej firmie wymierne korzyści. Działanie w oparciu o zaawansowane narzędzia umożliwiające budowanie trwałej relacji pomiędzy...
e-commerce sklep internetowy

Buty Nike w sklepie Adidasa? Markowe sklepy zmieniają się w marketplacy’y

Rynek e-commerce, czyli handlu w internecie dostał potężny pandemiczny zastrzyk. To jedna z tych branż, która mogła liczyć na zwiększone zyski, bo obostrzenia ograniczyły działalność sklepów stacjonarnych. Jednak nie wystarczy tylko umieścić produkty na...
biuro biura

Biura typu flex biznesem o wartości 13 miliardów dolarów do 2025 roku. Operatorzy koncentrują...

COVID-19 całkowicie przedefiniował znaczenie biura, a firmy mają dużo do myślenia, jeśli chodzi o znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla swoich pracowników. Firmy coraz częściej zwracają się w stronę elastycznych biur. Według raportu Coworking Space Global...
e commerce handel

43% Polaków zamierza wydać w 2021 r. na zakupy online więcej niż w poprzednim...

Pomiędzy 2019 i 2020 r. sprzedaż dóbr online w Polsce zwiększyła się o 35%. W 2020 r. kanał online osiągnął 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej, a średnioroczny wzrost e-handlu w kolejnych latach będzie...
cv rekrutacja

Firmy znowu zaczęły szukać pracowników. Pracodawcy myślą już o okresie po pandemii

Od stycznia do marca br. na Pracuj.pl zamieszczono o 48% więcej ofert pracy niż rok wcześniej. W przypadku serwisu OLX liczba takich ogłoszeń wzrosła o przeszło 11%, a w portalu Praca.pl spadła o 4%....
firma praca

Jak usprawnić komunikację z klientami?

Prowadzenie sklepu internetowego to dziś nie lada wyzwanie. Przedsiębiorcy codziennie stają przed masą wyzwań związanych z dynamicznymi i czasem zaskakującymi zmianami na rynku. Pandemia wymusiła na nas szybsze przeniesienie swojego interesu do sieci. Ci,...
FPP MAREK KOWALSKI

Potrzebne wsparcie dla 35 tysięcy górników

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że niezbędne jest jak najszybsze uruchomienie programu transformacji regionu śląskiego. Rząd za pośrednictwem dedykowanych podmiotów powinien zapewnić pożyczki na rozpoczęcie działalności z możliwością umorzenia, wsparcie szkoleniowe i doradcze. Program dedykowany...
piłka nożna sport

Współczesna gra: Jak cyfrowa transformacja przyczyni się do sukcesu klubów piłkarskich na boisku i...

Wypełnione po brzegi stadiony w dniu meczu, kolejki na treningi drużynowe i wycieczki śladami klubowych legend - wszystko to jednoczy społeczności fanów klubów sportowych na całym świecie. Kiedy natomiast emocje po strzelonym golu słabną...
kobieta

Kobieta na rynku pracy – jak zmienił się rynek pracy dla kobiet od momentu...

HR, handel, obsługa klienta, marketing i część stanowisk w IT - to tutaj w ciągu minionego roku kobiety najczęściej znajdowały zatrudnienie. Najtrudniej było im natomiast znaleźć pracę w obszarach szczególnie dotkniętych przez pandemię, czyli...
ailleron

Rekordowe zyski Grupy Ailleron

Grupa Ailleron zanotowała w 2020 r. rekordowe wyniki finansowe. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły ponad 156 mln zł (+11 proc. r/r), EBITDA wzrosła o 91 proc. do 23,8 mln zł a zysk operacyjny wzrósł...
Uruchomienie polskiej domeny przez Amazona pobudzi rynek e-handlu. Nie spowoduje jednak rewolucji

Uruchomienie polskiej domeny przez Amazona pobudzi rynek e-handlu. Nie spowoduje jednak rewolucji

Witryna Amazon.pl stanie się faktem. 27 stycznia amerykański gigant oficjalnie ogłosił zamiar otwarcia polskiej strony. Powinno to pozytywnie odcisnąć się na rozwoju polskiego rynku sklepów internetowych i przynieść korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym – oceniają...
Bolt

Bolt ogłasza plany ekspansji w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej

Bolt Franchise to program, który ma na celu zapewnić niedrogie, wygodne i odpowiedzialne usługi transportu miejskiego i dostaw dla większej liczby klientek i klientów na całym świecie. Pozwoli on przyspieszyć rozwój platformy Bolt poprzez ekspansję...
2020 – 2021

Prezesi polskich spółek technologicznych podsumowują 2020 r. i przewidują nadchodzące zmiany w 4 branżach...

Technologie stają się w coraz większym stopniu kluczową częścią strategii biznesowych w organizacjach różnej wielkości i przekroju branż. COVID-19 pokazał prawdziwą wartość innowacyjnych rozwiązań i spółek operujących w obszarze IT, które jako jedne z...
Rafał Nachyna

Kogo szukali pracodawcy w 2020 roku? Które branże rekrutowały najczęściej?

542 593 – tyle ofert zatrudnienia zamieścili pracodawcy na Pracuj.pl w 2020 roku. Minione 12 miesięcy upłynęło na rynku pracy pod kątem wyzwań i trudności powodowanych przez pandemię koronawirusa, co szczególnie odbijało się na...
Jakie trzy funkcje VoIP usprawnia komunikacje w Twoim biurze

Jakie trzy funkcje VoIP usprawnią komunikację w Twoim biurze?

Obsługiwanie klientów i sprawna komunikacja wewnątrz firmy są podstawą dla jej wydajnego funkcjonowania. Centrala VoIP pozwala usprawnić przepływ informacji w strukturach firmy oraz szybciej obsługiwać klientów. Jej wyjątkowe funkcje - jak kolejkowanie połączeń, interaktywne...
salesforce H&M

Trendy w usługach finansowych w 2020 roku

W raporcie Salesforce Research – Trends in Financial Services – przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych wśród liderów usług finansowych na całym świecie, które miały miejsce w dwóch kluczowych momentach: bezpośrednio przed pandemią i ponownie...
salesforce H&M

Jak sztuczna inteligencja i nowe technologie pomagają w cyfrowej transformacji?

Jak nowoczesne technologie - w tym SI - pomogą przeprowadzić biznes przez proces transformacji cyfrowej? Technologia jest miarą postępu w społeczeństwie. To, w jaki sposób wykorzystujemy ją do poprawy jakości naszego życia i całego ludzkiego...
pracownik praca koronawirus

Ochrona zdrowia i rozwój umiejętności – benefity, których chcą pracownicy

Jakie benefity w trakcie pandemii są najbardziej pożądane przez pracowników? To prywatna opieka medyczna oraz rozwiązania związane ze szkoleniami i rozwojem. Respondenci badania ManpowerGroup i HRlink, wybierając trzy kluczowe świadczenia, wskazali również dodatkowe dni...
Sklep internetowy… na telefonie Z aplikacją mobilną Sky-Shop

Sklep internetowy… na telefonie? Z aplikacją mobilną Sky-Shop to możliwe

Sklepy internetowe to wygoda. Możliwość dokonywania zakupów z dowolnego miejsca na świecie. Z dowolnego urządzenia. Dlaczego wszystkie te korzyści miałyby dotyczyć tylko klientów e-sklepów? Na szczęście tak nie jest. Ta mobilność i dostępność może być...
kosmetyczka

Prowadzenie salonu kosmetycznego – jak zacząć?

Mimo że salonów kosmetycznych jest na rynku wiele, zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi ciągle rośnie. Rzecz jasna, zawód kosmetyczki nie jest dla każdego, jeśli jednak czujesz, że odnajdziesz się w tej roli, wystarczy zbadać...
Rafał Nachyna

Rynek Pracy Specjalistów Q1-Q3. Kogo szukali pracodawcy?

Między styczniem i wrześniem pracodawcy zamieścili na Pracuj.pl 391 010 ofert pracy. Największą popularnością między I i III kwartałem 2020 cieszyli się handlowcy (33% ofert), specjaliści obsługi klienta (18%), eksperci IT (14%) i finansiści...
goldfish in cart – e-commerce concept

Klient 4.0 – doświadczenia i emocje przyciągają do e-sklepów

Pozytywne doświadczenie zakupowe skłania co trzeciego polskiego internautę do ponownego skorzystania z usług e-sklepu. Obsługa klienta pozostaje kluczowym czynnikiem przyciągającym konsumentów. W dobie cyfryzacji zmieniają się jednak oczekiwania i potrzeby. Klienci 4.0 są bardziej...
e-commerce hadnel sklep online zakupy

Alkohol przez Internet? Sprzedawcy powinni się przygotować!

O umożliwieniu w Polsce sprzedaży alkoholu przez Internet mówiło się od dawna. Jednak dopiero sytuacja związana z pandemią sprawiła, że grupa posłów złożyła w Sejmie projekt ustawy w tej sprawie. Jeśli zostanie przyjęty, już...
allekurier

Jak zaoszczędzić jak najwięcej na przesyłce kurierskiej?

Kto z nas nie lubi oszczędzać? Szczególnie wtedy, gdy jest to naprawdę proste! Oszczędności mogą przydać się w wielu sytuacjach. Zamiast przepłacać za różne usługi, lepiej płacić mniej i zbierać fundusze np. na wymarzone...
Grzegorz Przebieracz

MŚP odważnie wkraczają w chmurę

Z raportu Deloitte, ICAN Institute i Google Cloud wynika, że 31 procent polskich firm korzysta już z usług chmurowych. Wśród MŚP odsetek ten jest nieco mniejszy, ale pandemia koronawirusa znacznie przyśpieszyła proces ich przejścia...
języki obce słownik

Języki obce nie dają się pandemii

Mimo pandemii, na dobre perspektywy znalezienia nowej pracy niezmiennie mogą liczyć osoby władające biegle językami obcymi. To kompetencje, w które warto inwestować, co może być ważną wskazówką dla osób wybierających kierunek studiów. Najbardziej pożądane...
biuro

Liczba specjalistów IT w Polsce poniżej średniej unijnej, tylko 0,9% sektora stanowią kobiety

Chwalą nas za szybki internet, gorzej oceniają za umiejętności cyfrowe i obsadę stanowisk związanych z nowymi technologiami. Specjaliści IT stanowią zaledwie 3% siły roboczej w Polsce i choć odnotowaliśmy nieznaczny awans w opublikowanym przez...
Piotr Pietrzykowski, prezes firmy Green Factory Logistics

Jakie rozwiązania są przyszłością dla logistyki świeżych produktów?

Pandemia koronawirusa jest sytuacją, z jaką biznes nie zetknął się do tej pory. Dla wielu przedsiębiorców to czas pełnego przearanżowania modelu prowadzonej działalności, choćby pod względem przejścia w pełni czy w części na pracę...
Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield

Drugi kwartał 2020 na rynku nieruchomości komercyjnych

Przed wybuchem pandemii koronawirusa, polska gospodarka należała do najszybciej rozwijających się w Unii Europejskiej. Jak jest aktualnie? Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w najnowszym wydaniu raportu pt. „Trends Radar” podsumowuje sytuację makroekonomiczną, analizuje...
firma pracownik praca

95 proc. firm z powodu pandemii zmieniło priorytety technologiczne. Innowacje pozwolą wyjść z kryzysu...

Jeszcze nigdy nacisk na osoby zarządzające działami IT na całym świecie nie był większy niż w czasie pandemii. To od ekspertów technologicznych zależy, czy firmy poradzą sobie z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. Aż 81 proc. z nich twierdzi, że...
wideorozmowy

Sklepy coraz odważniej stawiają na wideorozmowy. Pandemia tylko przyspieszyła ten trend

W czasie pandemii wzrosło zainteresowanie narzędziami wideo. Handel dostrzegł w tym duży potencjał. W przyszłości z pewnością będzie chciał to lepiej wykorzystać, łącząc możliwości sprzedaży stacjonarnej i online. Prezentowanie produktów czy usług w tej...
Rafał Nachyna

Kogo szukają firmy w czasach kwarantanny

Sprzedawcy, informatycy, specjaliści ds. finansów i pracownicy fizyczni – to grupy, których najczęściej dotyczyły ogłoszenia publikowane na Pracuj.pl między 16 marca a 14 kwietnia. W ciągu miesiąca rosnącego wpływu koronawirusa na życie firm pracodawcy...
Hasła reklamowe układane przez roboty bardziej chwytliwe niż te wymyślone przez człowieka. Marketingowcy sięgają po sztuczną inteligencję

Hasła reklamowe układane przez roboty bardziej chwytliwe niż te wymyślone przez człowieka. Marketingowcy sięgają...

Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą...

GORĄCY TEMAT

Wielki kryzys chiński: przyczyny i konsekwencje, w kraju i na świecie

W poniedziałek 18 października br. chińskie władze przedstawią dane PKB za 3-ci kwartał 2021 roku. To ogłoszenie będzie uważnie obserwowane przez rynki, ponieważ mieszanka...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Turcja nad przepaścią?

Problemy gospodarcze Turcji nie są niczym nowym. Ciągle jednak zaskakuje, jak bardzo w tej sytuacji sami są oni skłonni próbować pogorszyć swoją sytuację. Po...
kontrola podatki prawo skarbowy

Jeśli przepisy podatkowe są nieprecyzyjne, podatnik może wybrać najkorzystniejszą dla siebie...

Nie tylko przedsiębiorcy, ale i sami urzędnicy skarbowi wiedzą, jak skomplikowane i niejasne są przepisy prawa podatkowego. W przypadku wątpliwości interpretacyjnych należy je rozstrzygać...
sklep zakupy

Deloitte: Polacy podejmują decyzje zakupowe, zanim wejdą do sklepu

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce, zwiększając  jednocześnie wpływ technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków. Raport firmy doradczej Deloitte...

Przedsiębiorcy w pandemii: rządzie, nie musisz pomagać, ale nie przeszkadzaj –...

Aż 62 proc. polskich firm nie chce pomocy państwa w nadchodzącej czwartej fali pandemii – wynika z najnowszego raportu „Przedsiębiorca odporny” przygotowanego przez Polską...