Czy warto wprowadzić program lojalnościowy i motywacyjny? Jak to zrobić?

Czy warto wprowadzić program lojalnościowy i motywacyjny? Jak to zrobić?

Czy warto wprowadzić program lojalnościowy i motywacyjny? Jak to zrobić?Ciągle rozwijasz swój biznes. Zapewne wiesz, jak wiele zależy od pracy i zaangażowani osób, które rozprowadzają twoje produkty do dalszych podmiotów. Chodzi tu konkretnie o wszelkich dystrybutorów, agentów i sprzedawców. Na ich pracę również możesz wpłynąć, stosując różnego rodzaju programy. Wykorzystaj swoje relacje i zyskuj!

Od czego zacząć?

Pierwszy krok to przygotowanie planu działania – strategii. Co ważne musi być ona zrozumiała nie tylko dla ciebie, ale też przede wszystkim tych, którzy będą jej uczestnikami. Zadbaj o konkrety, osiągalny cel, to kierunek zdefiniowany w dostępny sposób. Przedstaw dane, liczby, które są realne i możliwe do osiągnięcia. W przeciwnym razie możesz osiągnąć wynik przeciwny do zamierzonego, osłabić zapał podmiotów, na które zamierzałeś wpłynąć.

Wybierz konkretną grupę lub grupy docelowe. Dobra strategia to strategia dedykowana do wybranych podmiotów, a nie do wszystkich. Jakich? Takich, które mają duży potencjał wzrostowy. Jeżeli zawęziłeś krąg określonych osób, w dalszej kolejności ustal, jak będziesz mierzyć efekty ich aktywności. Musi być to proces prosty i skuteczny, aby szybko dawał odpowiedź na twoje wszelkie pytania.

Wszystko powinno być jasne także dla uczestników, aby wiedzieli, ile zyskają, przekraczając kolejny próg punktowy. Ustal ponadto, w jaki sposób będziesz się komunikował z osobami, do których skierowany jest program motywacyjny. Od tego zależy, czy takie wsparcie sprzedaży będzie skuteczne.

Karta przedpłacona – jasne zasady

Decydując się na takie rozwiązanie, musisz pamiętać, aby dokładnie określić kwotę, jaką zasilana będzie karta. Zbyt skomplikowane i wyśrubowane reguły mogą zniechęcić nawet najbardziej zaangażowanego uczestnika. Określ także czas, w jakim będzie obowiązywał ten program. A dla siebie przygotuj informację o budżecie, jaki chcesz przeznaczyć na twoje programy motywacyjne.

Dużo więcej informacji o tym, czym jest program lojalnościowy znajdziesz na stronie internetowej Edenred.pl. Sprawdź, dlaczego motywacja i dobre kontakty, to kwestie kluczowe w biznesie.