Datalogic stawia na nowe produkty oraz wzmocnieniu relacji z klientem końcowym

CEO Magazyn Polska

Datalogic, firma specjalizująca się w gromadzenia danych i automatyzacji procesów, producent m.in. czytników kodów kreskowych, uruchomiła biuro dla swojego polskiego oddziału. Spółka stawia na innowacje i zaawansowane technologicznie produkty. Zamierza także inwestować w poprawę relacji ze klientami końcowymi.

– Polska jest dla nas najważniejszym krajem w Europie Wschodniej –­ deklaruje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Giulio Berzuini, wiceprezes i dyrektor operacyjny na region EMEA w spółce Datalogic. – Jesteśmy tu obecni od wielu lat, szczególnie w branżach handlowej i spożywczej. Mamy wielu klientów, w tym Biedronkę. Uważamy jednak, że nadszedł czas, by zaistnieć w Polsce na stałe, więc otwieramy biuro.

Datalogic jest światowym liderem automatycznego przetwarzania danych. Oferuje swoim klientom, z których większość stanowią sieci punktów sprzedaży, rozwiązania w zakresie skanerów i komputerów przenośnych: urządzenia ogólnego przeznaczenia, skanery przemysłowe, PDA (skrót od ang. Personal Digital Assistant, rodzaj przenośnego komputera osobistego, coś w rodzaju palmtopa) i systemy montowane w pojazdach. Rozwiązania przedsiębiorstwa stosowane są między innymi w opiece zdrowotnej, hotelarstwie, rozrywce, produkcji, handlu, usługach, transporcie oraz logistyce.

– Chcemy się rozwijać szybciej niż rynek i w tym celu musimy odbierać udziały w rynku konkurentom – twierdzi wiceprezes Giulio Berzuini. – Jesteśmy firmą tworzącą produkty, ale teraz chcemy w większym stopniu, stosując podejście wertykalne, automatykę, skupić się na potrzebach klienta. Chcemy lepiej zrozumieć potrzeby końcowego użytkownika. Możemy tworzyć bardziej konkurencyjne wyroby, bliższe temu, czego nasi odbiorcy naprawdę oczekują po zaawansowanym technologicznie środowisku. To dla nas zwrot strategiczny: od firmy produktowej do takiej, która lepiej rozumie rynkowe potrzeby.

Firma jest bezpośrednio obecna na 30 rynkach całego świata, a swoje produkty sprzedaje do 120 krajów, współpracując z ponad tysiącem partnerów. Przedsiębiorstwo zatrudnia ogółem około 2600 pracowników, z czego blisko połowę w Europie. Dysponuje portfelem ponad 1200 patentów. Decyzja o uruchomieniu biura Datalogic w Polsce została ogłoszona w połowie czerwca tego roku.

– Przez lata byliśmy firmą, która koncentrowała się na budowie sieci partnerskich – przypomina wiceprezes Giulio Berzuini. – Dziś możemy się pochwalić szeroką siecią kontaktów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Polsce na razie mamy trzech pracowników, ale chcemy szybko podwoić ich liczbę – zapowiada wiceprezes Giulio Berzuini. – To wysokiej klasy specjaliści od sprzedaży i technologii, którzy naprawdę mogą pomóc w rozwoju naszej działalności w Polsce. Biuro pozwoli nam lepiej poznać potrzeby polskich klientów działających na co dzień w bardzo różnych branżach.

Zgodnie z nową strategią notowanej na giełdzie w Mediolanie spółki nowe produkty w tym roku mają stanowić około 25 proc. sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku Datalogic wyprowadziła na rynek 21 nowych produktów. Przychody firmy w 2015 roku wyniosły 450 mln euro i były o kilkanaście proc. wyższe niż rok wcześniej. Podobne przedsiębiorstwa z tej samej branży odnotowały także wzrosty, ale w większości jednocyfrowe.