Do 2030 roku Fundacja Deloitte chce wesprzeć potrzeby edukacyjne 260 tys. osób w Polsce

Adam Mariuk, prezes Fundacji Deloitte Polska
Adam Mariuk, prezes Fundacji Deloitte Polska

Rozwiązywanie problemów współczesnego świata, takich jak zmiany klimatu, ubóstwo czy ograniczony dostęp do edukacji wymaga zaangażowania, wiedzy i doświadczenia, również ze strony biznesu. Powołana niedawno Fundacja Deloitte Polska będzie realizować inicjatywy, które mają istotny wpływ na życie społeczności angażując w nie pracowników firmy. Prezesem Fundacji Deloitte został Adam Mariuk.

Tomasz Konik, prezes zarządu Deloitte Polska
Tomasz Konik, prezes zarządu Deloitte Polska

Od lat działamy tak, by wywierać pozytywny wpływ na otoczenie, zgodnie z naszą misją „Making impact that matters”. Powołanie Fundacji było kolejnym, naturalnym krokiem w kierunku jej realizacji. Dzięki Fundacji możemy wspierać inicjatywy pożytku publicznego, bo wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za rozwój nowoczesnego i zrównoważonego społeczeństwa. Oprócz współpracy z partnerami strategicznymi i realizowania globalnych założeń Deloitte, chcemy zachęcać pracowników w Polsce, żeby wychodzili z inicjatywą, proponowali projekty ważne dla ich otoczenia i angażowali się w działania. Wierzymy, że wywieramy największy wpływ, gdy nasi ludzie wykorzystują swoje umiejętności i fachową wiedzę, aby pomagać innym – mówi Tomasz Konik, prezes zarządu Deloitte Polska.

Fundacja Deloitte rozpoczęła działalność 10 czerwca br. Jej celem jest zaangażowanie pracowników firmy w Polsce w projekty skupiające się na trzech kluczowych obszarach – edukacji, klimacie i dobroczynności. Swoje cele będzie realizować poprzez udzielanie wsparcia finansowego na rzecz osób i instytucji, organizację szkoleń i warsztatów, realizację projektów badawczych, działalność wydawniczą, prowadzenie i uczestnictwo w konferencjach, seminariach i innych wydarzeniach publicznych.

Deloitte Polska, fundator, oprócz zasobów finansowych umożliwił również swoim pracownikom wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w celach pro bono, w ramach wolontariatu pracowniczego organizowanego przez Fundację.

Odpowiedź na wyzwania edukacyjne

Powołanie Fundacji zbiegło się w czasie ze zwiększeniem zaangażowania w globalną inicjatywę Deloitte WorldClass, której celem jest edukacja 100 mln ludzi na świecie do 2030 roku. Chodzi głównie o rozwój kompetencji przyszłości i innowacyjnego myślenia.

Nowoczesna edukacja jest największym kapitałem przyszłości. Podjęliśmy publiczne zobowiązanie do realizacji inicjatyw, które będą miały istotny wpływ na życie społeczności, w których funkcjonujemy.

Lokalnie, chcemy w najbliższych latach w metodyczny sposób wesprzeć aż 260 tys. osób w Polsce. Wierzę, że Fundacja Deloitte będzie platformą łączącą instytucje mające podobne pomysły i przestrzenią wspierającą inicjatywy pracowników Deloitte – mówi Adam Mariuk, prezes Fundacji Deloitte Polska.

Jednym z pierwszych działań w obszarze edukacji jest zaangażowanie Fundacji Deloitte Polska w akcję UNICEF „Prezenty bez pudła”, w ramach której Deloitte sfinansuje zakup 75 zestawów „Szkoła w pudełku”. To pozwoli kontynuować naukę dzieciom, którym grozi utrata tej możliwości – na przykład w wyniku katastrof naturalnych. W zestawie znajdują się przybory szkolne, podręczniki dla 40 dzieci, tablica, globus i radio zasilane energią słoneczną. Zostaną one dostarczone do najbardziej potrzebujących miejsc na świecie.

Troska o środowisko i społeczeństwo

Irena Pichola
Irena Pichola, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej Deloitte, członkini Rady Fundacji

Ważną częścią działania Fundacji jest również aktywność w obszarze klimatu – tak, aby tworzyć rozwiązania ułatwiające przejście na gospodarkę niskoemisyjną i pomóc w osiąganiu celów Porozumienia Paryskiego. – Dla Fundacji Deloitte Polska, podobnie jak dla Deloitte na całym świecie, zmiany klimatu są obecnie tematem priorytetowym. Wyzwania związane z kryzysem klimatycznym są ogromne i żadna organizacja nie jest w stanie rozwiązać ich samodzielnie. Dzięki działaniom Fundacji i strategii WorldClimate będziemy uwzględniać kwestie związane z klimatem w naszych własnych inicjatywach, zachęcać naszych pracowników i klientów do działań na rzecz klimatu w pracy i w domu, a także angażować szerszy ekosystem partnerów do tworzenia rozwiązań ułatwiających przejście na gospodarkę niskoemisyjną mówi Irena Pichola, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej Deloitte, członkini Rady Fundacji.

Trzecim obszarem, na którym skupia się Fundacja, jest dobroczynność. Ten cel Fundacja zamierza osiągać poprzez wsparcie i realizację inicjatyw i pomysłów pracowników Deloitte. To oni najlepiej wiedzą, jakie są potrzeby społeczności w których żyją, które projekty chwytają ich za serce i angażują. Fundacja będzie przestrzenią do realizacji takich inicjatyw pro bono, by pomóc w budowaniu produktywnego, innowacyjnego i integracyjnego społeczeństwa.