Globalne Centrum Rozwiązań IT Roche w Polsce planuje inwestycje warte pół miliarda złotych

0

CEO Magazyn Polska

O 20 proc. co roku rosną nakłady biotechnologicznego koncernu Roche na inwestycje i rozwój w Globalne Centrum Rozwiązań IT, którego siedziba mieści się w Warszawie, a biuro w Poznaniu. Firma zamierza zlecać na zewnątrz zadania, które nie są newralgiczne, a skupić się na zagadnieniach przynoszących firmie największą wartość.

– Od 14 lat konsekwentnie rośniemy równo z rynkiem. Notujemy 20 proc. wzrostu rocznie i na razie zdecydowanie nie widać końca. Cały czas jest potencjał wzrostowy. Centrala wykazuje bardzo duże zaangażowanie co do Polski w obszarze IT i myślę, że będziemy kontynuować ten wzrost – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Marcin Mazurowski, szef Globalnego Centrum Rozwiązań ITRoche. – Zależy nam na tym, aby koncentrować się na takich obszarach rozwojowych, które przynoszą największą wartość dla firmy. Natomiast będziemy też zlecać na zewnątrz zagadnienia, które są powtarzalne, związane z utrzymaniem, a także takie, które nie stanowią zagrożenia dla naszego biznesu.

Globalne Centrum Rozwiązań IT Roche jest ośrodkiem świadczącym usługi w zakresie budowania i utrzymywania systemów informatycznych na rzecz oddziałów Roche na całym świecie. Powstało w 2004 r., zatrudnia 400 specjalistów i podzielone jest na trzy piony: aplikacji i portali informujących o lekach Roche, rozwoju i wsparcia intranetów oraz współpracy z Roche Diagnostics w zakresie oprogramowania do urządzeń diagnostycznych, a także globalnych rozwiązań wspierających m.in. procesy badań klinicznych.

– Nie mamy żadnych konkretnych planów. Aktualnie rząd inwestycji to jest 0,5 mld zł i oceniam, że może być kolejne 20 proc. w 2017 roku i w latach kolejnych – przewiduje Mazurowski.

Grupa Roche w I kw. 2016 roku zwiększyła sprzedaż o 5 proc. do 12,4 mld franków. Dział farmaceutyczny osiągnął przychód w wysokości 9,8 mld franków, z czego największa część przypadła na Stany Zjednoczone (38 proc.) oraz Europę Zachodnią (19 proc.).

Czytaj również:  Detekcja + reakcja = ochrona. Jak wykryć atak, zanim narobi szkód w firmie?

Jak przekonuje Mazurowski, polskie Centrum Rozwiązań IT w ciągu 14 lat funkcjonowania wypracowało sobie wewnątrz grupy mocną pozycję.

– Historia naszego centrum sięga 12 lat wstecz i pierwszym czynnikiem, na który inwestorzy zwrócili uwagę, był zdecydowanie koszt. Natomiast przez lata bardzo konsekwentnie budowaliśmy naszą markę i reputację wśród decydentów w firmie, opartą o doskonałą wiedzę techniczną, wspaniałych ludzi, pasjonatów. Myślę, że to jest naszą zdecydowaną przewagą –  zapewnia Mazurowski.