Zdaniem ekonomistów Goldman Sachs scenariusz, w którym dochodzi do Brexitu bez osiągnięcia porozumienia stworzy liczne zagrożenia dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Obejmują one: cła na samochody, wyższe koszty zaopatrzenia w surowce/komponenty oraz, w mniejszym stopniu bezpośrednio, możliwość wystąpienia rozbieżności regulacyjnych między Zjednoczonym Królestwem a UE. Zakładając czarny scenariusz, analitycy GS szacują, że w 2021 zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) Groupe PSA może być mniejszy o około 7%. Odpowiednio dla Renault byłoby to -6%. W przypadku BMW i Volkswagena potencjalne straty byłby niższe, bo wynoszące około 4,5%. Przy najgorszym możliwym założeniu (powrót do taryf WTO), szacowane straty mogą być zdecydowanie wyższe.
PRZEMYSŁ MOTORYZACYJNY Goldman Sachs: Brexit bez umowy uderzy w europejskich producentów samochodów
NAJNOWSZY ARTYKUŁ
Rynek mieszkaniowy w I kwartale 2024: stabilizacja cen, powrót podaży i...
Redakcja -
W pierwszym kwartale roku sytuacja na rynku mieszkaniowym zaczęła się stabilizować. Podaż nadal się odbudowywała, a tempo wzrostu cen wyhamowało do poziomu 3% kw/kw....
GORĄCY TEMAT
58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy
Redakcja -
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Transformacja energetyczna napędza sprzedaż w przemyśle chemicznym, a recykling staje się...
Redakcja -
Transformacja energetyczna generuje wzmożone zapotrzebowanie na produkty przemysłu chemicznego, co może pomóc w przezwyciężeniu spowolnienia w sektorze. Dla zachowania konkurencyjności w branży chemicznej kluczowym...