Gotówka czy płatność online? Co wybierają Klienci e-commerce?

    158697

    Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych jest wśród przedstawicieli pokolenia Z, czyli urodzonych po 2000 r. Aż 42% przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem.

    Przekonanie to jest bardzo popularne praktycznie we wszystkich analizowanych grupach (zawsze niemal lub nieco powyżej 30% wskazań).

    Jeśli chodzi o standardowe działania podejmowane w chwili wyboru sposobu płatności w czasie zakupów w e-sklepach, to w każdym pokoleniu 37% badanych przez Kantar TNS szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16% badanych.

    Jednocześnie gotówką przy odbiorze zakupów w e-sklepach chętniej płacą najmłodsi. Niemal 44% przedstawicieli pokolenia Z przedkłada gotówkę nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35%. Nie ma w tym sprzeczności, bo jednocześnie wielu młodych ludzi nie ma jeszcze konta bankowego bądź wystarczająco dużych na nim oszczędności.

    – Jednym z powodów, dla których kupujemy online, jest chęć oszczędzenia czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na wizytę w tradycyjnych sklepach. Ta chęć przyspieszenia procesu zakupowego powoduje również, że wybieramy narzędzia umożliwiające jak najszybszą płatność: czy to przelew natychmiastowy, czy też szybką płatność internetową, np. Paybynet – mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Przemysław Barbrich z ZBP.