3.2 C
Warszawa
poniedziałek, 30 marca, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Black Friday jest dla konsumentów na całym świecie swoistą obietnicą, że poszukiwany towar dostaną w wyjątkowo atrakcyjnej, najniższej możliwej cenie. Analiza ITMAGINATION pokazuje jednak, że ceny w polskich sklepach online tego dnia niekoniecznie są najniższe. Ich wysokość spada i...
Już od kilku lat czarny piątek (ang. Black Friday) rozpoczyna sezon wyprzedaży w Polsce. O wiele dłuższą historię ma on w Stanach Zjednoczonych, gdzie w zeszłym roku w Black Friday do sklepów ruszyła ponad połowa mieszkańców. Skąd wzięła się...
Listopadowe wyprzedaże pod hasłem Black Friday i Cyber Monday tuż tuż! Mimo, że akcje te organizowane są nad Wisłą zaledwie od kilku lat, to zapisały się na stałe w świadomości Polaków. Równocześnie postępująca cyfryzacja nawyków zakupowych sprawiła, że coraz...
Wiele świątecznych ofert wyglądających na wyjątkową okazję, to próba wyłudzenia danych, które przestępcy wykorzystają do opróżnienia naszego konta. Groźne są sytuacje, gdy skorzystamy z internetowej oferty wystawionej przez przestępców. Wtedy może nam się wydawać, że kupujemy coś za kilka złotych,...
W Black Friday Polacy wydają w e-sklepach o blisko 176% więcej, niż miesiąc wcześniej, wynika z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej. Część z kupionych pod wpływem zakupowej gorączki nabytków okaże się jednak nietrafiona lub w natłoku zamówień przyjdzie do nas...
Dzień Singla, Black Week, Black Friday, Cyber Monday. Rozpoczęła się przedświąteczna gorączka zakupowa. Jak co roku handlowcy kuszą ogromnymi rabatami, jednak coraz częściej pojawiają się głosy, by w tym czasie zachować rozsądek i ograniczyć konsumpcję. Nawigacja samochodowa za połowę ceny,...
Już za chwilę Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki, czyli sezon najlepszych w roku okazji, rabatów i przecen. Tych największych szukać warto w Internecie, na zagranicznych platformach typu AliExpress, eBay, Amazon, Wish lub GearBest. Świąteczne przedsprzedaże, atrakcyjne zniżki w...
W związku z nabierającym tempa sezonem świątecznym specjaliści ds. marketingu zwiększają budżety reklamowe i próbują wyróżnić się na tle konkurencji na coraz bardziej innowacyjne sposoby. Jak wiadomo cena jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klienta, jednak z najnowszego...
Zbliżający się rok 2020 to dalszy rozwój e-commerce i nowych technologii, ale także rozwój stosunkowo nowych trendów, takich jak: ekonomia subskrypcji, partnerstwo międzybranżowe oraz działalność nastawiona na zrównoważony rozwój.  Wszystko po to, by sprostać rosnącym wymaganiom konsumenckim – wskazują...
Choć tegoroczne zakupowe święto przypada na 29 listopada, to oferty specjalne i rozliczne zniżki kuszą już od kilku tygodni w sklepach zarówno stacjonarnych, jak internetowych. Wyrazem zainteresowania Polaków „Czarnym Piątkiem” i następującym po nim „Cyber Poniedziałkiem” jest wzmożona aktywność...
Bywa, że na drodze do zdobycia klientów na zagranicznym rynku staje jedno słowo, np. zdecydowana większość internautów z Wielkiej Brytanii poszukuje “ankle bracelet” (bransoletka na kostkę), podczas gdy w Polsce klienci wpisują w wyszukiwarkę “bransoletka na nogę”. Jakie słowa...
Wielkie święto wyprzedaży, które przywędrowało ze Stanów Zjednoczonych, cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. W ostatni piątek listopada ruch na stronach e-sklepów rośnie nawet o kilkaset procent, padają również rekordy obrotów w handlu detalicznym. Akcje promocyjne, chociaż nierzadko przeciągają się na cały...
Marketerzy, aby móc wpływać na nasze decyzje zakupowe, posługują się sprawdzonymi praktykami opartymi na manipulacji. Nowe technologie w coraz większym stopniu pozwalają firmom wykorzystywać naszą podatność na tego typu działania. Internet sprawia, że mogą to robić bardzo łatwo. Z...
Black Friday, który w tym roku wypada 29 listopada, rozpoczyna na dobre gorączkę świątecznych zakupów. Jest to nie tylko czas cenowych okazji, ale też okres, w którym dochodzi do wielu internetowych oszustw. W okresie przedświątecznym przeprowadzanych jest ponad 57%...
Sprzedaż podczas międzynarodowych świąt zakupowych rośnie nawet dziesięciokrotnie, a co czwarty Polak poluje na okazje już tylko online. Równocześnie, liczba oszustw rośnie wówczas nawet o 18 procent – dlatego tym ważniejszy jest wybór sprawdzonej metody płatności. Popularność Black Friday...
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż detaliczną jest zobowiązany do jasnego informowania o cenie towaru – powinna ona być przedstawiona blisko produktu w sposób niebudzący wątpliwości. Różnica między ceną towaru na półce i przy kasie lub przedstawienie jej w sposób niejednoznaczny uprawnia...
„Omnichannel”, czyli wielokanałowość, to trend coraz silniej widoczny w handlu. Jeśli sprzedawcy chcą dziś osiągnąć sukces, muszą docierać do swoich klientów jednocześnie offline i online. Jak zrobić to skutecznie? Jeszcze kilka lat temu wszystko było jasne: część konsumentów robiła zakupy...
Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43% młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36% nie oczekuje ich, a 21% jest niezdecydowanych lub obojętnych. Aż 60% respondentów kieruje się czystą oszczędnością. 21% lubi korzystać...
Chcesz zacząć sprzedawać w internecie, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają precyzyjnie określić, co się obecnie najlepiej sprzedaje. Dzięki nim nie tylko określisz popyt na dany produkt w Polsce i zagranicą, ale też...
Raport „Płatności Cyfrowe 2019” Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowywany przez serwis GoMobi.pl na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute, już po raz czwarty sprawdza, jak wygląda podejście Polaków do nowoczesnych metod płatności. Raport stanowi solidną bazę wiedzy dla branży e-commerce....
Sieci detaliczne muszą inwestować coraz większe środki w poprawę efektywności, aby sprostać narastającej konkurencji ze strony gigantów e-commerce. Z najnowszej analizy Bain & Company wynika, że największy potencjał do poprawy wydajności leży w obszarze zakupów, logistyce i zatrudnieniu. Wiele...
Listopadowe wyprzedaże pod hasłem Black Friday i Cyber Monday tuż tuż! Mimo, że akcje te organizowane są nad Wisłą zaledwie od kilku lat, to zapisały się na stałe w świadomości Polaków. Równocześnie postępująca cyfryzacja nawyków zakupowych sprawiła, że coraz...
Boże Narodzenie to szczególny okres również dla handlu. Czy w tym roku Polacy będą kierować się chłodną kalkulacją, czy też poddadzą się świątecznej gorączce zakupów? Jak pokazuje dwudziesta druga edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2019”, przeprowadzonego przez firmę doradczą...
Aplikacje mobilne towarzyszą nam już na każdym kroku. PAYBACK postanowił sprawdzić, do jakich celów najczęściej ich używamy. Dlaczego je instalujemy? I jak wypadają na tym tle aplikacje mobilne programów lojalnościowych? Prezentujemy wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma...
Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w 2017 roku w Polsce zarejestrowane były 2 miliony małych i średnich przedsiębiorstw, które zatrudniały w sumie 10 milionów pracowników i generowały około 1.4 bilionów złotych przychodu. Jednak nawet tak duże  liczby...
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że...
Ze względu na sytuację na rynku, wiele osób musi szukać oszczędności w każdej dziedzinie życia. Nie oznacza to, że musisz rezygnować z zakupów, żeby nie wydawać za dużo pieniędzy. Markowa odzież i kosmetyki potrafią sporo kosztować, jednak korzystając z...
Ponad trzy czwarte globalnych konsumentów zrobiło zakupy za pomocą smartfona czy tabletu w ciągu ostatniego pół roku, choć tylko dwie trzecie firm jest na to gotowe. Wśród najważniejszych trendów związanych z zakupami mobilnymi jest troska o bezpieczeństwo oraz...
Czarny Piątek, czyli święto obniżek, cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV EURO AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. (o 9 proc. więcej...
Blisko 15 proc. kobiet w trakcie urlopu macierzyńskiego myśli o rozpoczęciu pracy na własny rachunek – mówi Damian Gwiazdowski z Shoper Premium Warszawa. Dobrym pomysłem na start jest otworzenie sklepu internetowego. Uruchomienie e-sprzedaży jest prostsze niż tradycyjnego sklepu, a przy tym znacznie...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

luksus

Wygrani i przegrani w branży dóbr konsumenckich w czasach pandemii koronawirusa...

0
Jednym z efektów ubocznych pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 są problemy, z którymi zmaga się branża dóbr konsumenckich. Z uwagi na skokowo zwiększony popyt konsumentów zmuszonych...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Fitch utrzymał długoterminowy rating kredytowy Polski

0
Pomimo wyraźnych problemów na świecie rating polski pozostał niezmieniony. Pamiętając jednak ostatnie osiągnięcia agencji ratingowych i tempo, w którym obniżały one ratingi, należy mieć...
forex

Burzliwy start tygodnia

0
Burzliwy start tygodnia z nasileniem presji na aktywach ryzykownych, gdyż weekend tradycyjnie już przynosi nagromadzenie negatywnych informacji związanych z wirusem. Nadchodzący tydzień prawdopodobnie przyniesie...

GIEŁDA I INWESTYCJE

forex

Świat zmieni podejście do higieny na zawsze. Colgate-Palmolive z rekomendacjami kupna

0
Po trzech dniach solidnego odbicia na Wall Street koniec tygodnia przynosi niewielką korektę. Warto nadmienić, że skala wzrostów amerykańskich indeksów w tym tygodniu wyniosła...

TRENDY BIZNESOWE

Tarcza …kryzysowa – firmy branży targowej o propozycjach Rządu

0
Rozczarowanie – firmy branży targowej nazywają tak to, co znalazło się w tzw. Tarczy Antykryzysowej. - Do końca wierzyliśmy, że rząd uwzględni nasze propozycje. Zabrakło...
koronawirus

Apel Pracodawców RP do MZ i GIS ws. mobilnych badań diagnostycznych

0
Pracodawcy RP apelują do Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego o wprowadzenie rozwiązań umożliwiających mobilne wykonanie kontrolnych badań diagnostycznych. W związku z epidemią koronawirusa Pracodawcy...
WARSZAWA

Tarcza antykryzysowa: pakiet osłonowy dla przedsiębiorców (projekt ustawy)

0
W ostatnich dniach do konsultacji przesłany został projekt ustawy, w którym przybliżone zostały kolejne szczegóły dotyczące rządowego pakietu osłonowego („tarcza antykryzysowa”) w związku z...
[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z...

0
Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Fitch utrzymał długoterminowy rating kredytowy Polski

0
Pomimo wyraźnych problemów na świecie rating polski pozostał niezmieniony. Pamiętając jednak ostatnie osiągnięcia agencji ratingowych i tempo, w którym obniżały one ratingi, należy mieć...