Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Omnibus to potoczna nazwa unijnej dyrektywy, którą powinni znać wszyscy prowadzący działalność handlową, a zwłaszcza sprzedający online. Dyrektywa wprowadzi sporo pozytywnego zamieszania. Jej implementacja na poziomie krajowym m.in. podejmie walkę z tzw. fake reviews, czyli fałszywymi opiniami. Polecenia to najlepsza...
Izba Gospodarki Elektronicznej prezentuje szczegółowe wyniki siódmej edycji badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie". Analizie poddano zjawisko zakupów wielokanałowych i zmiany w zachowaniach zakupowych Polaków oraz nowości w e-commerce. Tegoroczna edycja raportu została wzbogacona o obszary płatności odroczonych oraz...
Branża e-commerce na przestrzeni ostatnich lat mocno zyskała na popularności. W dużej mierze jest to wynik pandemii i związanych z nią obostrzeń, jednak handel internetowy od zawsze wykazywał ogromny potencjał. Dzięki niemu można z łatwością nabyć towary lub usługi...
W obliczu presji inflacyjnej, trwającej pandemii i stale zmieniających się zachowań klientów, przedsiębiorstwa handlowe i ich partnerzy w dziedzinie sprzedaży, obsługi klienta i marketingu poruszają się po nieznanym terytorium. Aby zrozumieć, jak zmienia się otoczenie klientów i jak na te...
Wg najnowszych danych GUS w maju 2022 r. udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) pozostał bez zmian wobec kwietnia na poziomie 8,9% w maju 2022 r. Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 0,8% w ujęciu miesięcznym. Najnowsze...
Dobra fizyczne dominują w europejskich wydatkach na handel elektroniczny, podczas gdy usługi cyfrowe i podróże dopiero wracają do łask, wynika z raportu Nexi 2021 European eCommerce Report. Łączna wartość wydatków na zakupy online we Włoszech, Niemczech oraz krajach...
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że właściciele centrów handlowych – forsują nowe umowy dla najemców, które zwiększają czynsz w oparciu o obroty w internecie. To bardzo niebezpieczny i niesprawiedliwy proceder, który nie może zostać zaakceptowany w standardzie...
Ponad połowa (52%) ankietowanych Europejczyków w wieku 15–24 lat stwierdziła, że w ciągu ostatniego roku kupiła, celowo lub przypadkowo, co najmniej jeden podrobiony produkt w Internecie, a jedna trzecia (33%) – że uzyskała dostęp do treści cyfrowych z nielegalnych źródeł. Jeśli chodzi o osoby, które zrobiły...
Eksperci zgodnie twierdzą, że rozwój platform marketplace jest największą zmianą od czasu pojawienia się handlu elektronicznego w latach 90. Już w 2025 r. sprzedaż za pośrednictwem platform może odpowiadać za połowę transakcji w handlu detalicznym i podróżach. Ponadto polski...
W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie wystarczy. Chcąc utrzymać klientów, firmy muszą nadal optymalizować doświadczenia konsumenckie, ale również kłaść duży nacisk na wartości etyczne i ekologiczne. Piąta edycja raportu...
Dyrektywa Omnibus - lepsza ochrona konsumenta i dodatkowe koszty dla eCommerce. Komentarz eksperta na temat nowych przepisów. Za kilka dni wchodzi w życie unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu internetowym. Polska wersja tej ustawy...
Brian Solis, pełniący w firmie Salesforce funkcję Global Innovation Evangelist, ma niezwykle ważną radę dla przedsiębiorstw przechodzących transformację cyfrową: „W trakcie zmian potrzeby i oczekiwania klientów powinny wyznaczać kierunek, w którym zmierza przedsiębiorstwo. Jeśli klienci znajdą się w centrum...
Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności reklamacji składanych w oparciu o rękojmię, treści cyfrowych dostarczanych drogą...
Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce za zakończony pierwszy kwartał 2022 roku wykazuje, że globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3% z roku na rok (r/r). Jest to pierwszy spadek odnotowany w dziewięcioletniej historii tego raportu. Najważniejsze fakty: Inflacja (w marcu w...
Pewnie nie raz już miałeś styczność ze zwrotem "fulfilment" i zastanawiałeś się do czego dokładnie się on odnosi. Ten ciekawy termin zdołał w zaledwie dziesięciu literach zdefiniować sukces logistyczny każdego sklepu online. Zarówno w wersji brytyjskiej - "fulfillment" przez dwa...
Jedna trzecia matek kupuje akcesoria dla swoich dzieci 3-4 razy w roku. Ponad jedna piąta robi to częściej, co szczególnie widać wśród kobiet mających miesięczne dochody rzędu co najmniej 5 tys. zł na rękę. Blisko 60% ankietowanych jednorazowo wydaje...
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie dotyczące skuteczności zawierania umów przy użyciu środków elektronicznych. To kontynuacja głośnej w Niemczech sprawy rezerwacji na Booking.com i przycisku “Sfinalizuj rezerwację”. TSUE w komunikacie prasowym wskazał: “aby konsument był skutecznie związany taką umową, powinien...
W ostatnich latach popularność subskrypcji zdecydowanie wzrosła i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu w przyszłości. Raport Deloitte Digital „Mity i fakty usług subskrypcyjnych” prezentuje najpopularniejsze przekonania dotyczące modelu abonamentowego. Powszechnie zakłada się, że wygoda jest najważniejszym czynnikiem wpływającym...
Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2020 roku) 252 mld dolarów, o ponad 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek ten to efekt przede wszystkim pandemii. Liderem...
Według najnowszych danych GUS w lutym 2022 r. w porównaniu ze styczniem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 8,9%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 10% względem 11,1% na koniec stycznia. Poniżej najnowsze...
W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez...
Odkąd zaczęła się pandemia, świat wokół nas mocno zawirował. Wiele sklepów, które do tej pory działały głównie stacjonarnie, przeniosły część swojego biznesu do sieci. W czasie pandemii powstało również wiele nowych sklepów internetowych. Podczas tak rewolucyjnych zmian w naszej...
Cyfrowa transformacja firmy to zadanie, z którym niekiedy muszą się zmierzyć tradycyjni sprzedawcy. Niestety plany rozwoju okazują się być dla wielu koszmarem. Poniższy artykuł ma na celu wyjaśnienie typowych, choć niezbyt oczywistych dla nowicjuszy błędów przy transformacji cyfrowej. Nie wszystkie...
Żyjemy w czasach, w których sprzedaż zarówno dla sektora B2C, jak i B2B, bazuje na tzw. customer experience. Dlatego tak ważna jest optymalizacja informacji o oferowanych produktach. Jeśli zrobisz to dobrze, zdecydowanie wyróżnisz się na tle konkurencji. A pomaga...
Branża e-commerce z roku na rok rośnie w siłę. Szacuje się, że w samej Polsce rynek ten mógł pochwalić się w zeszłym roku wartością rzędu 100 miliardów zł. To prawie czterokrotny wzrost w porównaniu z sytuacją sprzed 5 lat....
Początek 2022 roku nie wszędzie na świecie wiązał się z większym optymizmem konsumentów – wynika z pierwszej tegorocznej edycji raportu Global State of the Consumer Tracker, opracowanego przez firmę doradczą Deloitte. Spadające nastroje Polaków odzwierciedlają trudną sytuację pandemiczną panującą...
Oprogramowanie Sote stwarza szerokie możliwości w zakresie optymalizacji SEO. Warto sprawdzić, jakie są jego funkcjonalności, jeśli chodzi o integrację z programami i aplikacjami, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie. Charakterystyka Sote Jest to platforma, która służy do zakładania oraz konfiguracji sklepów internetowych....
Wg najnowszych danych GUS w styczniu 2022 r. w porównaniu z grudniem 2021 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 15,5%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 11,1% względem 10,2% na koniec stycznia. Poniżej...
Pytanie powinno brzmieć: nie CZY, tylko KIEDY? - branża winiarska o legalnym handlu winem przez Internet. Ostanie dwa, pandemiczne lata pokazały jedno: przedsiębiorcy, którzy nie sprzedają swoich produktów w sieci, są praktycznie skazani na niebyt. Najtrudniej mają oczywiście ci najmniejsi...
840 nowych sprzedawców i ok. 2,1 mln ofert - marka Morele podsumowuje działalność swojego marketplacu w 2021 roku. Kiedy firma dołączy do grona gigantów na polskim rynku e-handlu? Tradycyjny marketplace to nic innego jak platforma sprzedażowa, na której klienci...
Niemal 0,5 miliona mkw. powierzchni handlowej zostało oddane do użytkowania. Liczba ta obejmuje 45 nowych obiektów i notuje wzrost o 12 obiektów w stosunku do roku 2020; Małe parki handlowe odpowiadały za 43% udziału w nowej podaży; Na...
W minionych dwunastu miesiącach nieruchomości handlowe starały się nadrabiać straty z pierwszego roku pandemii. Podsumowując 2021 rok na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland wskazali na kilka kluczowych dla sektora zjawisk, w tym m.in.: szybki...
Płatności odroczone zyskują na popularności. Niemal 60% Polaków zna już tego typu formę rozliczeń, a 30% chciałoby z niej korzystać. Zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych BNPL regularnie płaci co 10 Polak – wynika z badania zrealizowanego przez...
67% firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może jednak sporo stracić...
Według najnowszych danych GUS w grudniu 2021 r. w porównaniu z listopadem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 3,2%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 10,2% względem 11,4% na koniec listopada. Poniżej...
W USA wielu konsumentów przesunęło swoje wydatki świąteczne na listopad. Pomimo rekordowych wydatków świątecznych, sprzedaż detaliczna w samym grudniu spadła o 1,9 proc. m/m. Dane o grudniowej sprzedaży detalicznej w Polsce poznamy w poniedziałek – prognozy mówią o wzroście...
Czy na początku tego roku klienci mogą znaleźć atrakcyjne oferty na noworocznych wyprzedażach? Jak pokazuje kolejna edycja „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszej dekadzie stycznia 2022 roku w porównaniu z cenami z połowy listopada...
W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie pandemii zainteresowanie zakupami w sieci w tej grupie wzrosło o 12%. Dla sprzedawców internetowych to...
Według raportu Gemiusa w 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online. To nieprawdopodobny rozwój sektora e-commerce nie tylko na świecie ale także w naszym kraju. Oznacza to jednak, że sklepy internetowe czeka coraz większa konkurencja a co za...
Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które wpływają na handel internetowy, ale większość z nich widoczna jest już od kilku lat. Eksperci...