Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie pandemii zainteresowanie zakupami w sieci w tej grupie wzrosło o 12%. Dla sprzedawców internetowych to...
Według raportu Gemiusa w 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online. To nieprawdopodobny rozwój sektora e-commerce nie tylko na świecie ale także w naszym kraju. Oznacza to jednak, że sklepy internetowe czeka coraz większa konkurencja a co za...
Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które wpływają na handel internetowy, ale większość z nich widoczna jest już od kilku lat. Eksperci...
Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2021 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 35,3%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 11,4% względem 8,4% na koniec października. Poniżej...
35% firm z branży kosmetycznej działających przede wszystkim w segmencie B2B uważa, że udział sprzedaży online w przychodach branży zamyka się w 10%. 1/4 z nich szacuje go na ponad 25%. Ocena poziomu cyfryzacji obrotów w całej branży...
Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć trwałą rentowność. Z tego względu, branżę może czekać konsolidacja, zwłaszcza w Polsce, wynika z analiz...
Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022? Handel internetowy w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco przyspieszył. Jak wynika...
Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski. W segmencie quick commerce robi się mocno konkurencyjnie   Quick commerce...
Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią. I odwiedziło je o blisko 45% mniej klientów. Te wyniki są lepsze niż w 2020...
Niemal co drugi Polak kupi prezenty pod choinkę przez Internet. Żywność wybieramy w sklepach stacjonarnych, zaś podróże i elektronikę online. Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, prawie połowa Polaków zrobi zakupy świąteczne...
80 proc. – tyle respondentów w badaniu zrealizowanym przez SW Research na zlecenie SelfMaker zadeklarowało, że korzysta z lockersów, jako formy dostawy zamówień internetowych. Czy to oznacza, że kończą się czasy przesyłek kurierskich? Zdecydowanie nie, ale segment ten jest...
Główny serwis aukcyjny Ameryki Łacińskiej MercadoLibre pozwala teraz klientom w Brazylii na wymianę i płacenie za produkty w kryptowalutach. Firma ogłosiła, że użytkownicy w Brazylii będą mogli kupować, trzymać i sprzedawać Bitcoina, Ether oraz Stablecoin Pax Dollar, oparty na dolarze...
Według firmy badawczej GfK już 71 proc. wszystkich konsumentów w Polsce możemy określić jako tzw. smart shopperów. Z roku na rok ich liczba systematycznie wzrasta, a wysokie ceny w sklepach mogą jedynie wzmocnić ten trend. Idąc do sklepu, są...
Black Friday, czyli dzień specjalnych okazji cenowych, na dobre wpisał się w kalendarz handlowy w Polsce. Z badania „Zakupy Świąteczne 2021” firmy doradczej Deloitte wynika, że co dziesiąty Polak tego dnia miał zamiar wydać pieniądze z myślą o Bożym...
Najnowsze badanie pokazuje, że ośmiu na dziesięciu Polaków, mimo wzrostu zakażeń, zamierza przed Bożym Narodzeniem zrobić zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych. Co trzecia osoba zrealizuje je na tydzień przed świętami. I to będzie częstszą praktyką niż rok temu. Kluczowe...
Mamy już wyniki sprzedaży detalicznej w Black Friday i Cyber Monday oraz weekend Święta Dziękczynienia. Były solidne i przyjęte z ulgą, odzwierciedlały jednak pewne zakłócenia. Przewiduje się wyższe liczby. Zakłócenia globalnego łańcucha dostaw oznaczały mniej zapasów i 8 proc....
Rozpoczęcie poszukiwania świątecznych prezentów lub wcześniejszy – niż zazwyczaj – ich zakup deklaruje aż 39% Europejczyków ­– wynika z danych firmy Oracle. Wszystko to przed obawą, że nasze prezenty nie dotrą na czas z powodu przerwanych łańcuchów dostaw –...
Firma Salesforce opublikowała swój coroczny raport Cyber Week, w którym przeanalizowano dane dotyczące zakupów ponad miliarda konsumentów z całego świata. W sumie, w 2021 r. globalna sprzedaż online osiągnęła rekordowy poziom 275 mld dolarów, co stanowi wzrost o 2...
W weekend z Black Friday wartość transakcji kartami Santander Bank Polska w sklepach była o 7% wyższa niż w poprzedzającym tygodniu Spośród kategorii wydatków najbardziej zwiększyły się wartości transakcji w drogeriach, sklepach z RTV/AGD, meblami oraz odzieżą, obuwiem...
Pandemia mocno wpłynęła na oczekiwania nabywców wobec marek. Konsumentom zależy dziś przede wszystkim na tym, aby produkty odpowiadały na ich bieżące potrzeby, wyróżniały się wysoką jakością i miały unikalny charakter. Personalizacja oraz świadoma konsumpcja to także dwa trendy, które...
To już drugie Boże Narodzenie w czasie pandemii. Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy w tym roku nie zamierzają oszczędzać. Na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi planujemy przeznaczyć średnio 2 129...
W ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy część strategii interakcji i sposobów angażowania kupujących musiała bezpowrotnie odejść do lamusa. Aby zadbać o odpowiedni poziom konkurencyjności, liderzy biznesowi byli zmuszeni przeprojektować całościowe podejście do klienta i oferowanego mu doświadczenia – wynika z raportu Global...
Przełom listopada i grudnia to czas największych promocji i zakupowej gorączki. Po Black Friday kolejne okazje pojawiają się w Cyber Monday i w Dzień Darmowej Dostawy. Ale korzystając z wyjątkowych zniżek warto zadbać także o bezpieczeństwo swoich zakupów. W...
Marketplace w ostatnich latach zyskał bardzo wiele w biznesie online. Stał się on bardzo popularnym rozwiązaniem. Sklepy typu marketplace wpisały się jako trend na skalę światową w e-commerce. Stało się tak poprzez jego innowacyjność oraz brak dużych zobowiązań finansowych...
Dla przedsiębiorców z branży e-commerce zbliża się czas najważniejszych w roku żniw, które nierzadko decydują o kondycji firm na kolejne 12 miesięcy. Lawinę zakupów uruchamia Black Friday, atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek Cyber Monday, czyli promocje w sieci,...
Aż 86% gospodarstw domowych w Polsce odczuwa wzrost cen bardziej niż zwykle – wynika z najnowszego badania ZPF i IRG SGH. Mimo to, rośnie skłonność Polaków do ponoszenia wydatków na dobra trwałego użytku, np. sprzęt AGD/RTV. Konsumenci nie...
Nadchodzą dwa najważniejsze dni w kalendarzach wszystkich łowców promocji – Black Friday i Cyber Monday, które w tym roku przypadają odpowiednio 26 i 29 listopada. W corocznym badaniu PAYBACK Opinion Poll sprawdziliśmy, ilu konsumentów zamierza ponieść się w tych...
Czarny Piątek – dla jednych możliwość wyszukania prawdziwych cenowych okazji, dla innych wysyp zakupowych pokus, a dla jeszcze innych chwyt marketingowy, tracący na atrakcyjności w zestawieniu z rzeczywistymi, codziennie oferowanymi cenami. Ale opierać się nawet pozornym okazjom nie jest łatwo. Z...
Eksperci prognozują wzrost sprzedaży internetowej średnio o kilkanaście procent rocznie. Wiadomo też, że rozwój e-commerce nadal będzie miał ogromny wpływ na rynek powierzchni magazynowej, przed którym rysuje się wiele szans – mówi Natalia Mika, doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych...
Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że przepychany przez Ministerstwo Sprawiedliwości projekt ustawy nazwany „w celu przeciwdziałania lichwie” został „wzbogacony” o przepis, który praktycznie likwiduje możliwość kupowania towarów na raty w internecie. Taką usługę wprowadziły u siebie już popularne platformy...
Nowe badanie Oracle pokazuje, że 43% Europejczyków chce skorzystać z promocyjnych ofert z okazji Black Friday, a wielu z nich zaopatrzy się w karty podarunkowe, aby uniknąć kłopotów z ewentualnym świątecznym brakiem towarów. Pandemia to nie jedyne zjawisko, które może...
Nie musimy szukać dalej niż na własnym podwórku, by dostrzec gwałtowny rozkwit popularności zakupów spożywczych online: dziś już 85% Polaków zamawia produkty spożywcze w sieci, a 41% planuje w ten sposób kupić żywność na Święta. Nie oznacza to jednak, że...
Nowe badania zlecone przez DS Smith, wskazują, że 27 proc. Polaków spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów kupionych na wyprzedażach z okazji Black Friday i Cyber Monday. W tym okresie uszkodzonych zostanie aż...
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów...
Według najnowszych danych GUS w październiku 2021 r. w porównaniu z wrześniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5,4%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 8,4%, czyli tyle samo ile na...
Rekordowo słaby złoty oraz inflacja powodują, że najbliższy Black Friday będzie jednym z najdroższych w historii Polski. Euro jest dziś o 8,75 proc. droższe niż w ten sam dzień w ciągu ostatnich 5 lat. Dolar kosztuje o 9,5 proc.,...
W minionych latach ostatni piątek listopada, czyli Black Friday, okazywał się zwykle dla polskich sklepów jednym z najlepszych sprzedażowo dni w roku. W internecie konsumenci za każdym razem wydawali więcej niż poprzednio ustanawiając kolejne rekordy. W tym roku obserwujemy...
E-commerce odpowiada już za 20 proc. przychodów globalnego handlu. Według różnych szacunków na świecie działa obecnie od 12 do 24 milionów sklepów internetowych. W Polsce na początku 2021 r. było ich prawie 45 tys. – o ponad 20 proc....
Black Week, Black Friday, Cyber Monday – następujące po sobie kolejne okazje sprzedażowe rozpoczęły najgorętszy okres w handlu online. Warto podczas tych zakupów być szczególnie uważnym – radzą eksperci platformy Shoper. Koniec listopada to co roku czas dużych promocji i...
Black Friday i okres przedświąteczny zbliżają się wielkimi krokami. Wiele statystyk wskazuje, że ten rok będzie dla branży e-commerce rekordowy i że uda się poprawić zeszłoroczne i tak bardzo dobre wyniki. Jest to praktycznie ostatni moment na to, żeby...