Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

E-commerce odpowiada już za 20 proc. przychodów globalnego handlu. Według różnych szacunków na świecie działa obecnie od 12 do 24 milionów sklepów internetowych. W Polsce na początku 2021 r. było ich prawie 45 tys. – o ponad 20 proc....
Black Week, Black Friday, Cyber Monday – następujące po sobie kolejne okazje sprzedażowe rozpoczęły najgorętszy okres w handlu online. Warto podczas tych zakupów być szczególnie uważnym – radzą eksperci platformy Shoper. Koniec listopada to co roku czas dużych promocji i...
Black Friday i okres przedświąteczny zbliżają się wielkimi krokami. Wiele statystyk wskazuje, że ten rok będzie dla branży e-commerce rekordowy i że uda się poprawić zeszłoroczne i tak bardzo dobre wyniki. Jest to praktycznie ostatni moment na to, żeby...
Black Friday to ulubiony dzień w roku miłośników promocji. Nieoficjalne święto zakupów przypada na koniec listopada i charakteryzuje się wzmożoną liczbą okazji cenowych w różnych sklepach. Jednak coraz większa grupa konsumentów kwestionuje, czy owe promocje są prawdziwe, czy stanowią...
Social shopping coraz mocniej daje o sobie znać na polskim rynku – transmisje na żywo najpopularniejszych sprzedawców ogląda w Polsce nawet kilka tysięcy osób równocześnie, co czwarty Polak przynajmniej raz w życiu dokonał zakupów podczas live streamingu w social...
Nadchodzi handlowy maraton: Black Friday, Mikołajki, Boże Narodzenie i poświąteczne wyprzedaże. Z roku na rok rośnie procent zakupów, które realizowane są w tym okresie za pośrednictwem Internetu. Podpowiadamy, jak zadbać o to, by dzięki zawieranym w nim transakcjom zyskiwać...
Większość konsumentów w Europie, robiąc zakupy w supermarkecie, częściej kieruje się aspektem zdrowotnym niż ceną produktów. Jak pokazuje raport firmy doradczej Deloitte The Conscious Consumer 64 proc. respondentów przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęło bardziej interesować się wpływem spożywanych produktów...
Do świata biznesu coraz liczniej wkraczają przedstawiciele pokolenia Y. Jak pokazuje raport E-commerce B2B – biznes w sieci, młodzi przedsiębiorcy i pracownicy stymulują szereg zmian w handlu B2B online. Na znaczeniu zyskuje doświadczenie użytkownika związane z procesem zakupu, w...
W październiku utrzymywała się zauważalna w poprzednich miesiącach tendencja do pogarszania się nastrojów wśród polskich konsumentów – wynika z najnowszej edycji raportu Global State of the Consumer Tracker opracowanego przez firmę doradczą Deloitte. Na skutek rozwijającej się czwartej fali...
Jeśli denerwuje cię melodia „Last Christmas” grana już w połowie listopada, to w tym roku musisz zacisnąć zęby. Z uwagi na problemy w światowej branży logistycznej, trudno przewidzieć jak będzie wyglądać zaopatrzenie sklepów przed Bożym Narodzeniem. Paradoksalnie te problemy...
Duże zakłócenia w realizacji łańcuchów dostaw i zastoje po stronie producentów mogą sprawić, że w tym roku zakupy świąteczne będą stanowić wyzwanie, zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Odzwierciedleniem tego mogą być dane przedstawione przez firmę Pymnts, z których...
Zago Capital I, fundusz inwestycyjny założony przez Piotra Zagożdżona i Nadahla Shocaira, zainwestuje 100 mln EUR w biznesy e-commerce działające w segmencie zdrowia i urody. Do końca 2023 r. zarządzający funduszem chcą mieć w portfelu 30 spółek z regionu...
Po wywołanym pandemią załamaniu rynku, w 2021 roku klienci powrócili do zakupów osobistych dóbr luksusowych, a popyt na te towary będzie się umacniał, wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Bain & Company. Analitycy szacują, że rynek będzie rósł w...
Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Istnieje dość prosty sposób, by przekonać się,...
Ponad połowa polskich e-konsumentów twierdzi, że specjalnie czeka z zakupami na Black Friday, a ponad ⅓ zaplanowała już zakupy podczas tegorocznej edycji, jak wynika z raportu polskiej firmy Advox na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków. Najbardziej zachęcająca jest obniżka cen,...
Pandemia nie obchodziła się łaskawie z żadnym obszarem biznesowym, szczególnie jej skutki odczuł sektor handlowy, a w nim najemcy centrów, parków i ulic handlowych. Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w swoim raporcie pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót...
Platformy B2B to mocny trend ostatnich kilku lat. Choć wielu producentów i hurtowników przeszło już przez cyfrową transformację, pozostają tacy, którzy dopiero rozważają jej wdrożenie w swojej organizacji. Kluczowe pytania, które sobie zadają, to: jakie są podstawowe korzyści biznesowe...
Jutrzejsza 13. doroczna impreza zakupowa z okazji Dnia Singla w Chinach jest największą na świecie. Ale w tym roku będzie wyglądać inaczej. Dłuższy był sezon sprzedaży i więcej było kupujących (+16 proc. w stosunku do poprzedniego roku). Ale także...
Sieć Media Markt zaatakowali hakerzy żądając 240 tys. dolarów okupu za wykradzione dane, tym samym paraliżując działania części znanej sieci sklepów z elektroniką. W nocy z niedzieli na poniedziałek serwery i stacje robocze sieci Media Markt zostały zaszyfrowane poprzez atak...
Ponad 80 proc. Polaków w wieku 18-34 lat sięga w Internecie po płatności online i bankowość mobilną. Z usług finansowych korzystają najczęściej za pośrednictwem banków, e-sklepów i platform sprzedażowych. Takie postawy sugerują, że jednym z większych beneficjentów rozwoju otwartej...
Allegro One Punkty epaka.pl już jest! Nowa metoda dostawy zakupów z allegro bez minimalnej kwoty zamówienia! A do tego darmowe zwroty. Szybciej niż myślisz. Sprawdź Allegro One Punkty epaka.pl i oszczędzaj! Od 3 listopada użytkownicy Allegro mogą wybrać nową metodę...
W Polsce rośnie popularność opcji „kup teraz, zapłać później”. Korzysta z niej blisko 1/3 największych sklepów internetowych. Nieterminowa spłata zobowiązań, nawet niewielkich kwot z tytułu odroczonych płatności, może skutkować powstaniem zadłużenia. Zanim wierzyciele skierują sprawę zadłużenia do sądu...
Po ok. 200 złotych miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości zbliżone do tych sprzed roku – wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii...
Z pozoru wyniki sprzedaży detalicznej w tym kwartale były dobre. Globalne wydatki online w III kwartale 2021 roku wzrosły o 11% w ujęciu rok do roku. Oznacza to ożywienie w porównaniu ze skromnym 2-procentowym wzrostem w II kwartale. W...
W ciągu ostatnich kilku lat świat e-commerce mocno zyskał na popularności. Posiadanie własnej witryny i sprzedaż produktów online nie jest już wystarczające, ważna jest pozycja w wyszukiwarce i działania SEO, które pozwolą być bardziej widoczne. Optymalizacja witryny e-commerce pod...
Większość, czyli 60 proc., internetowych konsumentów w Polsce robi tą drogą zakupy kilka razy w miesiącu, jak wynika z nowego raportu polskiej firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. Blisko połowa wydaje tą drogą...
Jak donosi najnowsza analiza stowarzyszeń Ecommerce Europe oraz EuroCommerce – 2021 European E-commerce Report rynek sprzedaży online na Starym Kontynencie osiągnął 757 mld euro, co stanowi 10% wzrost względem poprzedniej edycji raportu. Bez wątpienia, swój udział w uzyskaniu takiego wyniku...
45 mld dolarów – tyle może wynieść zakup platformy społecznościowej Pinterest Inc przez PayPal Holdings Inc – amerykańskiego giganta systemu płatności elektronicznych. Jeśli informacje się potwierdzą i negocjacje obu stron zakończą się powodzeniem, może to być największa transakcja w...
Według badania pracowni Kantar, wśród konsumentów wciąż przeważa rozważne i pragmatyczne podejście do zakupów, polegające na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Rośnie natomiast udział shopperów z przymusu, ograniczających wydatki do minimum. I przybywa cenoholików, skoncentrowanych wyłącznie na kwotach. Z...
Generacja Z jest pokoleniem osób aktualnie wchodzących w dorosłość. To właśnie jej przedstawiciele, czyli młodzi urodzeni po 1997 roku, obecnie stanowią coraz szersze grono konsumentów, których oczekiwania oraz wyznawane wartości stają się podstawą działań i ofert wielu firm. Co wobec tego charakteryzuje Generację Z jako potencjalnego...
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce, zwiększając  jednocześnie wpływ technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków. Raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021” pokazuje, że ponad dwie...
Wg najnowszych danych GUS we wrześniu 2021 r. w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 7,9% w sierpniu do...
Po ponownym otwarciu centrów handlowych ponad połowa Polaków zauważyła wzrost cen produktów – wynika z autorskiego raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót optymizmu?”. Co więcej, negatywne zjawiska w centrach handlowych zachęcają konsumentów do zakupów online. Podczas...
Bieżący rok przyniósł zmniejszenie intensywności wielu działań w sferze cyfrowej, na które w pierwszym roku pandemii COVID-19 najczęściej wskazywali ankietowani konsumenci z Polski. Jak wynika z raportu “Digital Consumer Trends 2021”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, z 51 proc....
Brytyjska spółka Computer Associates sprzedaje oprogramowanie, udzielając na nie licencji swoim klientom. Zawarła ona umowę na promocję i sprzedaż tego oprogramowania, bez prawa do przenoszenia prawa własności, z inną firmą z Wielkiej Brytanii: The Software Incubator. CA rozwiązała umowę...
Rynek e-commerce jest bacznie obserwowany przez inwestorów. W Polsce liderem pozostaje Allegro, jednak na naszym rynku rozpycha się Amazon, gigant światowego handlu. We wtorek wprowadził on do naszego kraju usługę Amazon Prime, co spowodowało, że kapitalizacja Allegro spadła o...
Według danych z KRS polski rynek eCommerce najbardziej dynamicznie rozwijał się wcale nie w czasie pandemii, ale w 2019 r. - liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła wtedy o 26,5 proc. Obecnie najszybciej przybywa ich w województwie podlaskim - na...
Polska uplasowała się na 13. miejscu pod względem liczby nowo utworzonych małych firm, która wzrosła o 5% rok do roku. Mastercard opublikował raport Recovery Insights: Small Business Reset, którego tematem jest wpływ globalnego kryzysu związanego z pandemią na małe firmy....
Zmiany przepisów ustawy o VAT dotyczące handlu elektronicznego, w tym importu małych przesyłek do UE, zwane „pakietem e-commerce” zostały wprowadzone z dniem 1 lipca 2021 r. Wydane przez ustawodawcę objaśnienia podatkowe w zakresie e-commerce liczą 97 stron i dotyczą...
Notowane spore wzrosty sprzedaży detalicznej nie idą jeszcze w parze ze znaczącą poprawą sytuacji branży handlowej, choć są pewne sygnały zmian na lepsze. Przyhamował spadek liczby sklepów, a zaległości rosną wolniej niż w innych branżach. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie...