Jak wykorzystać internet do szybszego rozwoju firmy

0

główne_firma-internetJest wiele przykładów firm, które zbudowały swoją pozycję właśnie dzięki internetowi. Pozwolił on dotrzeć do nowych klientów oraz zbudować większą rozpoznawalność marki. Czy takie działania może podjąć właściciel małego biznesu? Na co zwrócić uwagę? Staramy się udzielić na to odpowiedzi we wpisie niżej.

Potęga social media

To pierwsza rzecz, którą trzeba szczególnie wziąć pod uwagę. To właśnie social media pozwalają dość łatwo i sprawnie budować markę i docierać do nowych klientów. Dla różnych biznesów różne kanały będą działać inaczej. Na przykład jeśli nasza grupa potencjalnych klientów to młode osoby to lepiej być bardziej aktywnym na Instagram czy Snapchat niż na Facebook.

Warto zadbać o to, by publikować regularnie. Dzięki temu pozostaniemy w stałym kontakcie z odbiorcami oraz będziemy budować zasięgi i docierać do nowych osób.

Popularny w sieci Gary Vaynerchuk często powtarza, że działania marketingowe trzeba skupiać tam, gdzie klienci spędzają najwięcej czasu. Obecnie nie jest to telewizja, a właśnie smartfony. To w ciągu dnia ludzie często po nie sięgają i dlatego trzeba być obecnym w social mediach, które przodują jeśli mowa o najchętniej używanych aplikacjach.

Reklamy i możliwość targetowania

Drugi ważny obszar na szybszy rozwój biznesu to oczywiście reklamy. Obecnie istnieją znakomite sposoby targetowania odbiorców, dzięki czemu nawet przy mniejszym budżecie możemy skutecznie go wydać.

W ostatnich latach popularny Adwords stał się dość drogi. Wciąż przy niektórych branżach to właśnie Adwords może być najszybszym narzędziem do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży. Warto pilnować kosztów i unikać bardzo drogich fraz, które czasem za kliknięcie mogą kosztować kilkadziesiąt złotych. Lokalny biznes może też skorzystać z nowej alternatywy oferowanej przez Google, to znaczy płatności nie za kliknięcie za leada w postaci wysłanego zapytania czy wykonanego telefonu do firmy.

Są też inne alternatywy, które warto sprawdzić. Mowa tu o reklamach na Facebooku czy Instagramie. Dzięki targetowaniu po wieku, płci czy zainteresowaniach możemy naprawdę precyzyjnie określać grupę odbiorców. Tutaj duże znaczenie ma odpowiednie przetestowanie reklam i to może zabrać czasem nawet kilka miesięcy. Testuje się wiele rzeczy jak różne grupy odbiorców, różne kreacje reklam, grafiki, hasła i tak dalej. Chodzi o to, by znaleźć kilka kreacji, które najlepiej będą konwertowały – wtedy możemy zwiększyć budżet reklamowy.

Widoczność w wynikach wyszukiwania

To kolejny ważny sposób dotarcia do użytkowników. Dzięki odpowiednim treściom, optymalizacji oraz pozycjonowaniu dąży się do tego, by na jak największą liczbę zapytań pojawiała się właśnie nasza strona. Ruch organiczny jest bezpłatny. Oczywiście jak zostało wspomniane, trzeba pracować nad stroną, tak by ta mogła ściągać więcej odwiedzin. Natomiast jest wiele przypadków firm i biznesów, które właśnie dzięki odpowiednim treściom i optymalizacji zbudowały swoją pozycję na rynku.

Dość błędne założenie polega na tym, że strona musi być pozycjonowana, by była wysoko w wynikach oraz że musi się tym zająć agencja seo czy pozycjoner, wyjaśnia Szymon Spychała z carted.pl. Niekoniecznie. Właściciele wielu stron mogą się zająć sami podstawami, jest wiele kursów, które uczą jak optymalizować serwis czy promować go i zdobywać linki. Oczywiście trzeba tu zaznaczyć, że są duże serwisy czy konkurencyjne branże, gdzie pomoc fachowca będzie nieodzowna.

O pewne rzeczy i tak będzie musiał zadbać właściciel strony. Mowa tu głównie o treściach, które w obecnych czasach stały się kluczowym elementem do osiągnięcia sukcesu w pozycjonowaniu. Liczy się ich jakość a nie ilość. Tworzenie wartościowych treści i ich odpowiednie promowanie to najlepsza długoterminowa strategia marketingowa.

Podsumowanie

Jak widać, jest wiele kanałów, które mogą pomóc nam ściągnąć ruch. Niektóre młode biznesy mają tutaj problem, bo marketing, który obejmowałby je wszystkie jest kosztowny. Tutaj dobrym krokiem będzie próba wzięcia części zadań na siebie (jeśli nie mamy budżetu, by wszystko zlecić na zewnątrz). Znajdziemy wiele kursów i poradników, które ułatwią nam zapoznanie się z danym sposobem budowy ruchu i promocji.