Kiełba w Gębie poprzez sprzedaż akcji chce pozyskać środki na rozwój sieci. Firma korzysta z portalu equity crowdfundingowego

0


Sieć grill barów Kiełba w Gębie planuje jesienią otwarcie nowego punktu w Warszawie. W przyszłym roku chce też wejść do innych miast w Polsce. W przyszłości firma nie wyklucza rozwoju franczyzy i ekspansji zagranicznej. Aby przyspieszyć ogólnopolski rozwój, spółka chce pozyskać 400 tys. zł przez sprzedaż swoich akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund. Akcja ma trwać dwa miesiące, w ciągu trzech tygodni zebrano ponad 70 tys. zł.

– Mamy w planie na jesień otwarcie nowego punktu w Warszawie, w popularnej już Hali Koszyki, w Śródmieściu Warszawy. To bardzo ciekawy koncept, który oprócz nas będzie skupiał 20 innych konceptów gastronomicznych. Dzięki finansowaniu z platformy Beesfund, jeżeli uda nam się odnieść sukces, możemy zrealizować kolejne plany – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Katarzyna Czechowska z Kiełba w Gębie, sieci grill barów.

Kiełba w Gębie działa od maja 2014 roku, oferuje tradycyjne dania kuchni polskiej w wydaniu street food. Do maja 2016 roku firma otworzyła trzy punkty stacjonarne. Duży sukces punktów stacjonarnych sprawił, że obecnie spółka zawiesiła działanie food trucków, które mają ograniczenia w regularnym działaniu.

– Ciepłe przyjęcie sprzedaży mobilnej z food trucka w innych miastach sprawiło, że zaczęliśmy myśleć, że nasz pomysł wejścia w punkty stacjonarne ma szanse się sprawdzić. Nie wykluczam jednak powrotu food trucków, może w modelu franczyzowym – zaznacza Czechowska.

W przyszłości spółka nie wyklucza wejścia na zagraniczne rynki. Jak jednak zaznacza Czechowska, na razie to odległe plany. Obecnie Kiełba w Gębie planuje rozwinąć sieć lokali w Warszawie, a w 2017 roku w przynajmniej jednym z największych miast w Polsce, takich jak Trójmiasto, Kraków, Katowice, Poznań czy Wrocław.

– Staramy się o 400 tys. zł, które pozwolą nam sfinansować kolejne trzy punkty, w tym właśnie wspomnianą Halę Koszyki jeszcze w tym roku. To bezpieczny pułap, który pozwoli nam przygotować w pełni działające nowe punkty. Z bieżącej działalności wszelkie zyski reinwestujemy, co pozwala na otwieranie kolejnych punktów – tłumaczy przedstawicielka Kiełby w Gębie.

Czytaj również:  Rynek najmu: Najniższy poziom pustostanów we Wrocławiu, Warszawie i Łodzi

W ubiegłym roku sieć grill barów obsłużyła łącznie 35 tys. klientów. W tym roku, jeśli uda się zrealizować plany, może być ich niemal 100 tys. Jest to możliwe do zrealizowania, o ile uda się zebrać 400 tys. zł, poprzez sprzedaż akcji na portalu equity crowdfundingowym Beesfund. Spółka KWG Superfood, właściciel sieci grill barów Kiełba w Gębie, wyemitowała w tym celu ponad 26,5 tys. akcji, każda o wartości 15 zł. Łącznie sprzedanych ma zostać 21 proc. udziałów.

– Akcja Kiełba rozpoczęła się 2 sierpnia na platformie Beesfund. W najbliższym czasie spodziewamy się znacznie większego zainteresowania, na skutek intensywnych działań PR i marketingowych, wykorzystania mediów społecznościowych, wszystkich narzędzi, które służą crowdfundingowi udziałowemu w zdobywaniu drobnych inwestorów – podkreśla Piotr Loroch z Beesfund.

Akcja została zaplanowana na 60 dni. Po trzech tygodniach akcje kupiło 86 akcjonariuszy i udało się zebrać ponad 71 tys. zł. Koszt budowy i wyposażenia jednego lokalu to ok. 120 tys. zł.