KIG: Czy Uber wygra ze względu na wygodę oraz cenę?

Blokady zorganizowanie przez korporacje taksówkarskie sparaliżowały ostatnio wiele polskich miast – z Warszawą na czele. Są to protesty przeciwko konkurencji Ubera.

Nie wnikając w rozstrzyganie tego sporu, na sprawę można spojrzeć jako na walkę ze strony tradycyjnych struktur gospodarczych – takimi są korporacje taksówkowe – oraz światowej firmy, która posługuje się nowoczesnymi środkami komunikacji, rozliczeń oraz marketingu w stosunku do klienta.

Nie ma żadnych wątpliwości, że Uber wygra ten wyścig. W wielu krajach zostały wprowadzone duże ograniczenia względem Ubera – niektóre państwa nawet zakazały działalności. Historia zna wiele przypadków takich jak niszczenie maszyn parowych, które zastępowały rękodzielników w fabrykach oraz zastąpienie tradycyjnego listu e-mailem. Widać, że postęp wchodzi bardzo szybko do naszego życia – często bardzo brutalnie, pozostawiając ludzi bez pracy co jest nieuniknione.

– W tego typu pojedynkach zwycięża zawsze nowa technologia ze względu na wygodę dla ludzi – powiedział agencji eNewsroom.pl Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej – Ponadto nowa technologia wiąże się z tańszymi, szybszymi usługami, za które możemy zapłacić w sieci. Dzięki nowej technologii koszty w przewozach międzymiastowych zostały zredukowane kilkukrotnie. Aplikacja BlaBlaCar oferuje możliwość dołączenia się do podróżującego kierowcy i przejechania z miasta do miasta za 30-40 zł. Te argumenty zadecydują o wygranej nowej technologii, bo klient wybierze wygodniejsze i tańsze rozwiązanie. Taka jest logika rozwoju gospodarczego świata – podsumował Arendarski.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

eCMR i eFTI na drodze legislacyjnej – kiedy faktycznie wejdą w życie?

Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć i...

Trans Polonia stawia na intermodalność

Około trzech czwartych transportów towarów w Europie odbywa się...

Na morzu nie wieje nudą: o zmianach w biznesie morskim w 2025 roku

Fracht morski odgrywa kluczową rolę w globalnej wymianie handlowej....

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

Branża transportowa na zakręcie – zadłużenie rośnie szybciej niż w pandemii

Niezmiennie rośnie suma zaległości przedsiębiorstw z sektora TSL. Według...

InPost nie zwalnia tempa: rekordowy wzrost liczby Paczkomatów we Francji, Hiszpanii i Portugalii

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii...

Branża TSL obawia się globalnej wojny celnej

Zapowiadane przez Donalda Trumpa radykalne zmiany w polityce celnej...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie