MeetUp® 2018 to szósta edycja największej polskiej imprezy dla YouTuberów i ich fanów. Prócz możliwości interakcji z twórcami, na imprezie będzie można poznać fenomen influencerów w polskiej sieci. Organizatorzy MeetUp® kolejny rok z rzędu, gromadząc w jednym miejscu twórców wraz z ich partnerami pokazują szerszej społeczności, że YouTube to nie tylko dobra zabawa, ale również świetna inwestycja.

MeetUp® 2018 szósta edycja największej polskiej imprezy dla YouTuberówW Krakowskiej Tauron Arenie będzie można spotkać blisko 100 najbardziej wpływowych twórców internetowych. Poprzednia edycja zgromadziła niemal 20 tysięcy osób — w tym roku organizatorzy zamierzają pobić ten rekord. Impreza oprócz umożliwienia spędzenia czasu w obecności influencerów jest doskonałą szansą do poznania twórczości internetowej od zaplecza biznesowego oraz zrozumienia fenomenu tej branży. Tak duża ilość twórców zgromadzonych w jednym miejscu umożliwia spojrzenia na branżę polskiego YouTube’a z wielu stron, dając tym samym możliwość poznania perspektyw rozwoju na wielu płaszczyznach takich jak gaming, lifestyle, beauty i wiele innych.

Twórcy internetowi być może nie są jeszcze tak szeroko rozpoznawalni, jak celebryci z tradycyjnych mediów. Natomiast są rozpoznawalni wewnątrz swojej grupy odbiorców i mają z nią bardzo silną relację, a tym samym duży wpływ – mówi Paweł Kowalczyk, wiceprezes agencji GetHero, organizatora MeetUp®.

Wśród twórców wystąpią jedne z najbardziej wpływowych twarzy rodzimej sceny YouTube, a jednocześnie ambasadorzy MeetUp® – Rezigiusz, Izak oraz Friz. Ich kanały subskrybuje łącznie 6,5 miliona widzów. Poza nimi na krakowskim evencie obecność potwierdziło wielu znanych twórców wideo, między innymi: Multi, Boxdel, Topowa Dycha, Poszukiwacz, WiP Bros, Lachu oraz Jcob. Na imprezie pojawią się również Muserzy, czyli twórcy korzystający z aplikacji TikTok (dawniej Musical.ly), która stała się w ostatnich latach istnym fenomenem wśród nastolatków. Podobnie jak YouTube, TikTok jest medium społecznościowym – użytkownicy sami tworzą i dzielą się filmami. Z aplikacji każdego miesiąca korzysta około 600 milionów użytkowników.

Wśród twórców na MeetUp® będą największe gwiazdy, takie jak Dominik Rupiński, Kinga Sawczuk (Kompleksiara) oraz Julia Kostera. Od strony marketingu aplikacja jest jednym z najlepszych mediów społecznościowych, ponieważ daje możliwość dotarcia do „generacji Z”, która nie zna świata bez internetu i eksploruje go niemal przez całą dobę. Kampanie w TikTok prowadziło już wiele firm obecnych na polskim rynku, w tym partnerzy MeetUp – Garnier i CocaCola.

Fenomen YouTube’a to rzecz nadzwyczajna. Jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia było, że tworzenie filmów na wirtualną platformę mogło być stałym źródłem zarobku. A co więcej zarobku, który wcale nie jest mały. Z naszych badań wynika, że najwięksi YouTuberzy mogą liczyć na dochody wynoszące nawet po 100 tysięcy złotych miesięcznie. Takie kwoty mogą oszałamiać i inspirować młode osoby do podjęcia próby tworzenia internetowego wideo – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero.

Oprócz samej możliwości spotkania i rozmów z YouTuberami, w trakcie trwania imprezy obecne będą jak co roku specjalne stoiska partnerów. Sponsorzy współpracujący z największymi gwiazdami internetu przygotowali liczne atrakcje, z których będą mogli korzystać uczestników eventu.

Miasto Kraków kolejny raz zostało głównym partnerem i współorganizatorem MeetUp®. Podobnie jak rok wcześniej współpraca ta zaowocowała powstaniem filmów promujących miasto i samo wydarzenie, stworzonych przez jednych z największych polskich YouTuberów –  Izaka, Rezigiusza i Friza. Materiały w ciągu pierwszych 3 dni od publikacji zostały wyświetlone w sumie ponad miliony razy.

  • Izak
  • Rezigiusz
  • Friz

Organizatorem MeetUp® 2018 jest agencja kreatywna GetHero, a współorganizatorem jest Miasto Kraków. Partnerami wydarzenia zostały również marki Garnier, Coca Cola, Monte Snack, Starlink i Wawel oraz Województwo Małopolskie. Agencja GetHero zajmuje się współpracą z twórcami i zrzeszaniem influencerów w ramach sieci partnerskiej YouTube.

Wejście na imprezę jest bezpłatne. Organizatorzy udostępniają jednak możliwość zakupu limitowanych biletów, które dają gwarancję ominięcia kolejek, wcześniejszego wejścia na wydarzenie oraz dostępu do specjalnych stref premium.