MeetUp® 2018 to szósta edycja największej polskiej imprezy dla YouTuberów i ich fanów. Prócz możliwości interakcji z twórcami, na imprezie będzie można poznać fenomen influencerów w polskiej sieci. Organizatorzy MeetUp® kolejny rok z rzędu, gromadząc w jednym miejscu twórców wraz z ich partnerami pokazują szerszej społeczności, że YouTube to nie tylko dobra zabawa, ale również świetna inwestycja.

MeetUp® 2018 szósta edycja największej polskiej imprezy dla YouTuberówW Krakowskiej Tauron Arenie będzie można spotkać blisko 100 najbardziej wpływowych twórców internetowych. Poprzednia edycja zgromadziła niemal 20 tysięcy osób — w tym roku organizatorzy zamierzają pobić ten rekord. Impreza oprócz umożliwienia spędzenia czasu w obecności influencerów jest doskonałą szansą do poznania twórczości internetowej od zaplecza biznesowego oraz zrozumienia fenomenu tej branży. Tak duża ilość twórców zgromadzonych w jednym miejscu umożliwia spojrzenia na branżę polskiego YouTube’a z wielu stron, dając tym samym możliwość poznania perspektyw rozwoju na wielu płaszczyznach takich jak gaming, lifestyle, beauty i wiele innych.

Twórcy internetowi być może nie są jeszcze tak szeroko rozpoznawalni, jak celebryci z tradycyjnych mediów. Natomiast są rozpoznawalni wewnątrz swojej grupy odbiorców i mają z nią bardzo silną relację, a tym samym duży wpływ – mówi Paweł Kowalczyk, wiceprezes agencji GetHero, organizatora MeetUp®.

Wśród twórców wystąpią jedne z najbardziej wpływowych twarzy rodzimej sceny YouTube, a jednocześnie ambasadorzy MeetUp® – Rezigiusz, Izak oraz Friz. Ich kanały subskrybuje łącznie 6,5 miliona widzów. Poza nimi na krakowskim evencie obecność potwierdziło wielu znanych twórców wideo, między innymi: Multi, Boxdel, Topowa Dycha, Poszukiwacz, WiP Bros, Lachu oraz Jcob. Na imprezie pojawią się również Muserzy, czyli twórcy korzystający z aplikacji TikTok (dawniej Musical.ly), która stała się w ostatnich latach istnym fenomenem wśród nastolatków. Podobnie jak YouTube, TikTok jest medium społecznościowym – użytkownicy sami tworzą i dzielą się filmami. Z aplikacji każdego miesiąca korzysta około 600 milionów użytkowników.

Czytaj również:  Ceny gruntów pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną idą w górę

Wśród twórców na MeetUp® będą największe gwiazdy, takie jak Dominik Rupiński, Kinga Sawczuk (Kompleksiara) oraz Julia Kostera. Od strony marketingu aplikacja jest jednym z najlepszych mediów społecznościowych, ponieważ daje możliwość dotarcia do „generacji Z”, która nie zna świata bez internetu i eksploruje go niemal przez całą dobę. Kampanie w TikTok prowadziło już wiele firm obecnych na polskim rynku, w tym partnerzy MeetUp – Garnier i CocaCola.

Fenomen YouTube’a to rzecz nadzwyczajna. Jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia było, że tworzenie filmów na wirtualną platformę mogło być stałym źródłem zarobku. A co więcej zarobku, który wcale nie jest mały. Z naszych badań wynika, że najwięksi YouTuberzy mogą liczyć na dochody wynoszące nawet po 100 tysięcy złotych miesięcznie. Takie kwoty mogą oszałamiać i inspirować młode osoby do podjęcia próby tworzenia internetowego wideo – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero.

Oprócz samej możliwości spotkania i rozmów z YouTuberami, w trakcie trwania imprezy obecne będą jak co roku specjalne stoiska partnerów. Sponsorzy współpracujący z największymi gwiazdami internetu przygotowali liczne atrakcje, z których będą mogli korzystać uczestników eventu.