Microsoft i SAS nawiązują współpracę

    Microsoft

    Większa integracja AI i analityki SAS w Microsoft Azure. Microsoft zaoferuje swoim klientom rozwiązania SAS działające w oparciu o chmurę.

    (16 czerwca 2020 r.) – Microsoft i SAS ogłosiły rozpoczęcie szeroko zakrojonej współpracy strategicznej w zakresie technologii i promocji nowych rozwiązań. Firmy umożliwią klientom łatwą pracę z systemami SAS w chmurze, rozbudowując w ten sposób swoje portfolio biznesowe i tworząc nową wartość poprzez wykorzystanie inicjatyw z zakresu cyfrowej transformacji. W ramach współpracy firmy przeprowadzą migrację produktów analitycznych i rozwiązań branżowych SAS do platformy Microsoft Azure. Rozwiązania branżowe i wiedza specjalistyczna ekspertów SAS zapewnią również wartość dodaną klientom Microsoft z sektora opieki zdrowotnej, usług finansowych i wielu innych. Współpraca jest efektem integracji SAS ze wszystkimi rozwiązaniami Microsoft opartymi na Azure, Dynamics 365, Microsoft 365 i Power Platform oraz wpisuje się we wspólną wizję firm, dotyczącą dalszej demokratyzacji sztucznej inteligencji i analityki.

    „Dzięki współpracy Microsoft i SAS, nasi klienci będą mogli rozwijać się szybciej i odkryją nowe sposoby pobudzania innowacji. Takie możliwość stworzy kompleksowa oferta rozwiązań SAS Analytics w Microsoft Azure” – powiedział Scott Guthrie, wiceprezes wykonawczy ds. chmury i sztucznej inteligencji w Microsoft. „SAS ma duże doświadczenie w dziedzinie analityki, przetwarzania danych i uczenia maszynowego i jest strategicznym partnerem Microsoft. Razem pomożemy klientom z kilkudziesięciu sektorów stawić czoła najważniejszym i najbardziej złożonym wyzwaniom analitycznym”.

    Organizacje na całym świecie przechodzą na rozwiązania oparte na chmurze, aby wdrażać innowacje i szybciej realizować swoje cele biznesowe. W ramach tej transformacji wielu klientów, takich jak sieć placówek medycznych Mercy z główną siedzibą w St. Louis, migruje swoje zadania analityczne SAS na platformę Azure, aby zwiększyć wydajność i ograniczyć koszty.

    „Mercy skupia się na nieustannym podnoszeniu jakości opieki nad pacjentami oraz zwiększaniu jej skuteczności. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia analizy danych i uczenia maszynowego dla realizacji naszych celów. Współpracując z SAS i Microsoft, możemy zastosować oprogramowanie analityczne i platformę chmurową Azure, aby lepiej wykorzystywać dane ze świata rzeczywistego w celu poprawy wyników i zapewniania lepiej dobranej opieki” – powiedział Curtis Dudley, wiceprezes ds. analizy danych w Mercy. „Cieszymy się z możliwości zwiększenia prędkości działania, większej skalowalności i większego wyboru rozwiązań analitycznych, jakie zapewnia współpraca SAS i Microsoft, co pomaga nam świadczyć usługi opieki zdrowotnej w nowym modelu.”

    SAS i Microsoft współpracują ze sobą, aby zapewnić skuteczność wdrożeń oraz sprawne działanie produktów SAS na platformie Azure, umożliwiając ich bezproblemową obsługę i pomagając organizacjom przyspieszyć przejście na rozwiązania oparte na chmurze.

    „SAS i Microsoft chcą pomóc klientom przyspieszyć wdrożenia z obszaru cyfrowej transformacji. Obie firmy dobrze rozumieją, że celem jest zwiększenie dostępności do różnorodnych danych oraz poprawa jakości życia, dzięki podejmowaniu lepszych decyzji” – powiedział Oliver Schabenberger, dyrektor ds. technologii i dyrektor operacyjny w SAS. „Współpraca z Microsoft umożliwia klientom płynniejsze przejście na chmurę, zapewniając szybszy, bardziej wszechstronny i łatwiejszy dostęp do rozwiązań SAS, a także pozwala podejmować pewniejsze decyzje dzięki wynikom analiz, które każdy – niezależnie od poziomu umiejętności – jest w stanie zrozumieć”.

    Współpraca obejmuje optymalizację SAS® Viya®, najnowszej wersji rozwiązania opartego na chmurze pod kątem platformy Azure, a także integrację szerokiej gamy rozwiązań branżowych SAS – od przeciwdziałania nadużyciom, poprzez zarządzanie ryzykiem, po sprzedaży detaliczną w Azure Marketplace, aby zwiększyć produktywność i zapewnić klientom lepsze wyniki biznesowe.

    „Współpraca między SAS, będącym liderem w dziedzinie analityki a Microsoft, liderem w zakresie rozwiązań opartych na chmurze to interesujący sojusz strategiczny. Planowane integracje SAS w obrębie całego portfolio usług Microsoft opartych na chmurze (Azure, Microsoft 365, Dynamics 365 i Power BI), stwarzają wiele nowych możliwości” – powiedział Steve White, wiceprezes programu ds. partnerów i współpracy w IDC.

    W ramach współpracy Microsoft i SAS przeanalizują możliwość integracji narzędzi analitycznych SAS, w tym modeli branżowych, w Azure i Dynamics 365 oraz zbudują nowe, gotowe do wprowadzenia na rynek wspólne rozwiązania dla klientów, znajdujące zastosowanie w wielu sektorach. Dalsza integracja umożliwi klientom SAS wykorzystanie skalowalności i elastyczności chmury w kontekście analityki i wykorzystania sztucznej inteligencji. Na przykład, Microsoft i SAS już zapewniają klientom rozwiązania, które pozwalają czerpać duże korzyści z ogromnej ilości danych generowanych przez Internet Rzeczy (IoT). Łączą one zalety platformy Azure IoT firmy Microsoft z analityką IoT SAS. Obejmują zarówno brzeg sieci jak i chmurę oraz rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Obecnie miasto Cary w stanie Północna Karolina korzysta ze zintegrowanego rozwiązania IoT firmy Microsoft i SAS, które pozwala prognozować ryzyko wystąpienia powodzi.

    „Powodzie są problemem każdej społeczności, a nasza nie jest wyjątkiem” – powiedziała Nicole Raimundo, CIO w Cary. „Korzystając z czujników, danych pogodowych, analityki IoT SAS oraz platformy IoT Azure, dysponujemy pełniejszą wiedzą o bieżącej sytuacji, monitorując poziom wody w strumieniach i przewidując, gdzie może nastąpić powódź. W ten sposób, poprzez automatyzację, będziemy w stanie usprawnić prowadzone działania na wypadek powodzi. Cary udostępnia również powyższe dane sąsiednim społecznościom, aby pomóc im lepiej zadbać o potrzeby mieszkańców”.

    Dodatkowe produkty i rozwiązania SAS będą wprowadzane na rynek jeszcze w tym roku, w czym mają pomóc organizowane wspólnie działania promocyjne i sprzedażowe. Pozwoli to klientom SAS i Microsoft uporać się z niektórymi z ich najważniejszych i najbardziej złożonych wyzwań analitycznych, przy jednoczesnym nieustannym wspieraniu innowacji. SAS będzie również korzystać z Microsoft 365 i Dynamics 365 w swoich wewnętrznych procesach.